به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۷
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۶۴۲۵۹
رشد اقتصادی 4 درصدی در 6 ماه اول امسال

رئیس جمهور: دولت هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد

گروه سیاسی: رییس جمهوری با بیان اینکه خوشحالیم که تورم را از 40 درصد به 17 درصد رسانده ایم، اعلام کرد در 6 ماهه اول امسال رشد اقتصادی 4 درصدی داشتیم که به معنای آغاز رونق اقتصادی در ایران عزیز است
رئیس جمهور: دولت هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد
دكتر «حسن روحانی» امروز (چهارشنبه) در جمع مردم خراسان جنوبی در یازدهمین سفر داخلی خود در استادیوم آزادی بیرجند افزود: خوشحالم که در سفر به خراسان رضوی چند ماه قبل و از کنار جوار مرقد امام هشتم (ع) طبق آمار آن روز بانک مرکزی، خطاب به ملت ایران اعلام کردم که کشور از رکود خارج شده است و این خبر بسیار مسرت بخشی بود که از خراسان رضوی و جوار مرقد ثامن الحجج (ع) به ملت ایران اعلام شد.

روحانی افزود: می دانید ما از آغاز این دولت با دو معضل بسیار بزرگ مواجه بودیم و لازم بود این دو معضل را از پیش پای مردم برداریم. رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه تورم بالای 40 درصد نخستین معضل بود، گفت: لازم بود با کمک مردم و همت مسوولان قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم. امروز خوشحالیم که تورم را به 17درصد رسانده ایم. وی توضیح داد: این به معنای آن است که از آغاز دولت که امروز 16 ماه از عمر دولت یازدهم گذشته است، توانسته ایم تورم را از 40 درصد به 17 درصد کاهش هیم. رییس جمهوری افزود: اما در کنار تورم یکی از مسایل بسیار مهم رکود بود. یعنی عدم رشد و رونق، که در سالهای گذشته به تعبیر اقتصادی رشد ما منفی بوده است و نه تنها به جلو رشد نداشته ایم بلکه پس رفت داشته و به عقب گردش کرده بودیم.

**سه ماهه اول 93 رشد بالای چهار درصد بود
رییس قوه مجریه ادامه داد: در سال 93 در پایان سه ماهه اول با محاسبات بانک مرکزی توانستیم، سه ماه اول 93 نسبت به سه ماه اول 92 دارای رشد و حرکت رو به جلو باشیم. رییس جمهوری با بیان اینکه در سه ماهه اول رشد بالای4 درصد بود، گفت: در حالی که در دو سال گذشته سال 92 و 91 رشد ما منفی بوده است، نه تنها به جلو حرکت نداشته ایم بلکه رشد منفی داشته ایم. وی تاکید کرد: در سه ماهه اول کشور دارای رشد بود و در واقع از رکود عبور کردیم و رونق و شکوفایی آغاز شد.

** تبریک ماه ربیع الاول و رشد اقتصادی کشور به ملت
رییس جمهوری گفت: امروز افتخار دارم در خراسان جنوبی به ملت بزرگ ایران اعلام کنم، بر اساس آماری که دیشب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند، در سه ماهه دوم نیز، کشور دارای رشد مثبت است. روحانی با بیان این که ما مجموعا در 6 ماهه اول دارای 4 درصد رشد هستیم، افزود: این را با سال 91 مقایسه کنید که 6.8 رشد منفی داشتیم، در سال 92 هم رشد منفی داشتیم البته مقداری کمتر از سال 91 و امسال بعد از دو سال، اولین سالی هست که دارای رشد مثبت هستیم و در 6 ماهه اول دارای 4 درصد رشد هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی کشوری دو سه ماه پشت سر هم رشد دارد، به معنای آغاز رونق اقتصادی در ایران عزیزمان هستیم. روحانی تصریح کرد: من به ملت بزرگ ایران هم به خاطر آغاز ماه ربیع المولود و هم به خاطر هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) که در روز اول ماه ربیع انجام گرفت و هم به خاطر دو سه ماهه پشت سر هم رشد اقتصادی مثبت، به ملت تبریک می گویم. رییس جمهوری خاطر نشان کرد: بدانید تمام پیشرفت کشور ما در این 16 ماه به دست توانمند شما مردم ایران انجام شده است، دولت به عنوان خادم شماست، دولت به دنبال آن است تا اهداف، مطالبات و نظرات شما را با کمک، همت و هدایت شما به پیش براند. اگر ما امروز پیشرفت داریم، پیشرفت شما مردم عزیز و کوشای ایران عزیز است.

روحانی اضافه کرد: ما امروز بحمد الله (همین آمار دیشب بانک مرکزی نشان می دهد) در زمینه نفت و گاز پیشرفت قابل ملاحظه داریم. در زمینه معادن و صنعت، در زمینه خدمات دارای پیشرفت هستیم و در زمینه کشاورزی دارای حرکت و پیشرفت هستیم. رییس دولت یازدهم تاکید کرد: حتی در زمینه مسکن که حرکتی نداشتیم، الحمدلله امسال بعد از 6 ماه حرکت در بخش ساخت و ساز به برکت بودجه های عمرانی که امسال اختصاص دادیم، این حرکت در زمینه ساخت و ساز هم آغاز و شروع شده است. روحانی یادآور شد: می دانید که امسال تا کنون، نسبت به 9 ماهی که گذشته است برای بودجه عمرانی استان ها، 94 درصد بودجه را پرداخت کرده ایم. این در تاریخ سال های گذشته بی سابقه بوده است.

**رشد تولید گاز تا پایان سال روزانه 100 میلیون متر مکعب افزوده می شود
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: این در تاریخ سال های گذشته بی سابقه بوده است و ما حدود 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال جاری در 9 ماه پرداخت کردیم که این رقم در سال های گذشته نیز بی سابقه بوده است که در ظرف 9 ماه یک حرکت خوبی به جلو در زمینه عمران و آبادانی کشور و استان ها آغاز شده است. روحانی با بیان این که ما در زمینه نفت و گاز امسال حرکت خوبی داریم، اظهار داشت: در زمینه گاز رشد بسیار خوبی تا امروز و انشالله تا پایان سال خواهیم داشت. تا پایان سال رشد تولید گاز ما روزانه 100 میلیون متر مکعب افزوده خواهد شد.

رییس جمهوری ادامه داد: در زمینه نفت گرچه شرایط جهانی و به ویژه توطئه برخی از کشورها، قیمت نفت را کاهش داده است اما به حول و قوه الهی ما از این مشکلات به همت شما مردم، با تلاش و کوشش شما مردم به خوبی عبور خواهیم کرد.

** قیمت نفت به صورت فعلی باقی نمی ماند

روحانی افزود: قیمت نفت هم به صورت فعلی باقی نمی ماند، هر چه هم که توطئه کنند، بالاخره افق آینده ما روشن است. وی با تاکید بر این که ملت ما در تمام صحنه ها پیروز خواهد بود، یادآور شد: این یک شرط بیشتر ندارد، امیدمان را حفظ کنیم، وحدت و انسجام و یکپارچگی مان را روز به روز بیشتر کنیم و در مسائل جزئی اختلافات را کنار بگذاریم.

**مسائل ریز و جزئی را کنار بگذاریم
رییس جمهوری افزود: ما همه اهل یک کشور هستیم، ما همه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم، ما همه زیر خیمه اسلام و زیر خیمه ایران زندگی می کنیم، ما همه به قانون اساسی مان، به رهبری مان، به وحدت و انسجام مان پایبند هستیم، مسائل ریز و جزئی را کنار بگذاریم، این جناح و آن جناح و راست و چپ و این سمت و آن سمت، این مذهب و آن مذهب و این دین و آن دین را کنار بگذاریم. وی خاطر نشان کرد: ما همه افتخارمان آن است که مسلمانیم و افتخارمان آن است که ایرانی هستیم. رییس جمهوری با تاکید بر وحدت، اتحاد، یکپارچگی، برادری و اخوت گفت: یک کسی، یک گروهی یک فردی سه سال پیش، چهار سال، پنج سال پیش، 10 سال پیش،15 سال پیش ... این قدر لکه های سیاه را نگه نداریم، خود آفتاب لکه سیاه را سفید می کند. بگذارید آفتاب تابان ایران زمین و آفتاب اسلام و آفتاب برادری و اخوت اگر لکه سیاهی روی این پیراهن سفید اسلام و ایران است را بزداید، هی به آن لکه سیاه اشاره نکنیم، به سفیدی دل پاک این ملت افتخار کنیم.

** دولت هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دولت در زمینه های نفت و گاز، آب ، محیط زیست، کشاورزی، گردشگری، فرهنگ، دانش، اقتصاد دانش بنیان و پیشبرد سیاست خارجی برای به کرسی نشاندن حقوق ملت ایران هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد. وی ادامه داد: ملت عزیز ایران! دولت یازدهم امروز بعد از 16 ماه افتخار می کند که در ایران هیچ کس نیست مگر آنکه زیر پوشش بیمه درمانی قرار نگرفته باشد و دفترچه بیمه درمانی برای همه مردم به صورت همگانی اجرا شده و این افتخار برای اولین بار در ایران به دست دولت یازدهم و به همت شما مردم اجرایی و عملیاتی شده است.

**ادامه سبد کالای غذایی برای قشرهای محروم و کم درآمد
رییس جمهوری اضافه کرد: در زمینه امنیت غذایی قشرهای کم درآمد و محروم و همه آنها که زیر پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی هستند سبد کالای غذایی را هم امسال و هم سال آینده ادامه خواهیم داد. روحانی با اشاره به برنامه دولت در زمینه سلامت گفت: در زمینه سلامت گام بسیار بلندی را برای کم کردن آلام همه بیماران برداشته ایم که البته شفا از خداست و او هم شفا خوهد داد و ما وسیله ایم. بیمارستان ها ، پزشکان، پرستاران و خادمان شما در مراکز بهداشتی و درمانی، وسیله هستند. وی با بیان اینکه امروز وقتی به بیمارستان ها می رویم چهره بیماران با 16 ماه قبل از زمین تا آسمان فرق کرده است، تصریح کرد: این طرح هنوز هم ادامه دارد و طرح سلامت را به کمک شما ملت ایران، ادامه خواهیم داد.

رییس دولت یازدهم خراسان جنوبی را استان مقاومت، علم، فرهنگ، شعر و وحدت شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: دراین استان، همه اقوام زندگی و همزیستی برادرانه دارند. رییس جمهوری با بیان اینکه 40 سال پیش چند ماهی در بیرجند بوده ام و شهر شما را می شناسم، گفت: سال 1353 چند ماهی در بیرجند بودم و بیرجند یکی از پاکیزه ترین شهرهای ایران است. خراسان جنوبی که اول دل آنان پاک و مصفاست و بعد کوچه و خیابان و سرزمین آنها پاک و مصفاست و شما که به محیط زیست اهمیت می دهید و قدرپاکی و سلامت را می دانید خدا هم یاور شما خواهد بود. روحانی با بیان اینکه اگر آب در این استان کم است اما فرهنگ و ادب و اخلاق فراوان است، اظهار داشت:تمام قول هایی که خدمت شما می دهم قول هایی است که انشاء الله در چند ماه باقی مانده سال 1393، سال 1394 و یا 1395 به حول و قوه الهی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه آب، اینجا سرزمینی است که شما قدر آب را خوب می دانید و ما فرزندان کویر قدر آب را خوب می دانیم که آب چه نعمتی است و تمدن گذشته ایرانی در زمینه حفظ آب و احداث قنوات نشان از آن است که ملت ما همواره قدر نعمت خداداد آب حیات بخش را دانسته و می داند. روحانی افزود: طرح هایی را که امکان اجرای آنها در دولت یازدهم وجود دارد، اجرا خواهیم کرد. چند سدی که در دست اجراست از جمله سد سیاهو در سال 1394 به اتمام رسیده و افتتاح خواهد شد و سد فرخی هم زودتر از آن افتتاح خواهد شد.

به گفته رییس جمهوری عملیات تکمیل مجتمع آبرسانی روستایی در این استان که آب مورد نیاز 25 هزار نفر را فراهم می کند تا پایان سال 1394 به اتمام می رسد و عملیات اجرای تسویه خانه آب شرب بیرجند در ماههای پیش رو اجرایی و به اتمام می رسد. وی خاطرنشن کرد: همچنین در زمینه طرح انتقال آب با استفاده از لوله این طرح 600 کیلومتر است که بخش عمده آن برای آب کشاورزی است. بخش کوچکی از آن در سال 1393 و بخش عمده آن در سال 1394 عملیاتی خواهد شد. رییس جمهوری اجرای طرح های آبخیز داری را از دیگر طرح های در دست اجرای دولت در استان خراسان جنوبی برشمرد و خراسان جنوبی را مستعد اجرای طرح های گلخانه ای برای تقویت بخش کشاورزی این استان دانست و گفت: اجرایی کردن هشت طرح گلخانه ای و 18 طرح دامپروری در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

وی از تبدیل راه های استان خراسان جنوبی به بزرگراه بر اساس اولویت در سال های آینده خبر داد و افزود: 100 کیلومتر از راههای این منطقه در سال 94 و 95 به بزرگراه تبدیل می شوند و بقیه نیز در سال های بعد اجرایی می شود. روحانی گفت: هیات وزیران برای اتصال استان خراسان جنوبی و مرکز آن بیرجند به راه آهن سراسری اتفاق نظر دارد و نه تنها آن را در ردیف بودجه سال 94 قرار داده بلکه برای مطالعه و طراحی آن 100 میلیارد ریال اختصاص داده است. رییس جمهوری همچنین دولت را مصصم به پیگیری کارهای مطالعاتی و فاینانس اجرای راه آهن خراسان جنوبی دانست.

** 60 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مراکز تولیدی استان
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری مساله بعدی را مربوط به صنعت و معدن دانست و گفت: برخی از کارخانه ها و مراکز تولیدی به کماله کار نمی کنند و از همه ظرفیت استفاده نمی شود به خاطر مشکل و مسایل مالی و سرمایه ای در گردش. ما در تهران با حضور بانک مرکزی تصویب کردیم انشاء الله 60 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مراکز تولیدی به عنوان سرمایه در گردش قرار خواهد گرفت.

روحانی افزود: از نظر معادن، استان دارای ظرفیت بسیار زیادی است، توسعه راه آهن و معادن استان از جمله زغال سنگ را دنبال می کنیم. طرح هایی وجود دارد که امشب در شورای اداری اعلام می شود و در زمینه صنعت و معدن انشاء الله مسیر را ادامه می دهیم. رییس جمهوری به موضوع زیست محیطی اشاره کرد و ادامه داد: ما هم به بخش بزرگی از بوته کاری و هم به ماش پاشی نیاز داریم. ما این طرح را امسال عملیاتی می کنیم و سال آینده هم ادامه می دهیم و طرح در حد وسعت دولت در سال های بعد هم ادامه خواهد یافت.

** افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و تکمیل بیمارستان
روحانی همچنین به مساله منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: انشاءالله در این سفر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افتتاح و فعال خواهد شد. رییس دولت تدبیر و امید افزود: در زمینه مساله سلامت، ساختمان بیمارستان بیرجند بر اساس طراحی که در تهران کردیم و بودجه ای که اختصاص می دهیم، در نیمه سال 94 انشاء الله تکمیل خواهد شد که باید بلافاصله به دنبال تجهیز آن برویم تا بیمارستان بتواند خدمات خود را ارائه دهد. روحانی تاکید کرد: سه بیمارستان هم در این استان تکمیل شده اما نیروی انسانی ندارد. ما اعتبارات لازم را برای آن پیش بینی می کنیمو ظرف امسال و اوایل سال آینده، آن سه بیمارستان هم انشاء الله از نظر پرسنل و کادر درمانی تکمیل خواهد شد.

**اختصاص 270 میلیارد تومان برای 21 طرح
رییس جمهوری همچنین اظهار داشت: در این سفر 21 طرح و پروژه به تصویب دولت رسیده است و امشب در شورای اداری استان اعلام خواهد شد، تمام این طرح ها تا پایان سال 95، برخی 93 و برخی 94، اجرایی و عملیاتی می شود و دولت 270 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها مد نظر قرار داده است. روحانی اضافه کرد: ما انشاء الله به دنبال این سفر کارهایی که باید نسبت به این استان انجام شود، استان سخت کوش شهید پرور، عالم پرور و استانی که در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن استعدادهای فراوانی دارد و به ویژه در زمینه توسعه مسایل انسانی انشاء الله این طرح ها را دنبال خواهیم کرد. رییس جمهوری تاکید کرد: آقای استاندار موظف هستند به صورت ماهانه، طرح ها را دنبال کنند و گزارش آن را برای دولت و شخص رییس جمهوری ارسال کنند تا انشاء الله قول هایی که امروز در محضر شما مردم دادیم تا پایان این دولت شاهد افتتاح همه این طرح ها و پروژه ها به حول و قوه الهی باشیم.

** هجرت پیامبر، مبدا تاریخ مسلمانان
رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه از ملت بزرگ ایران سپاسگذاریم، گفت: ماه محرم و صفر عشق به خاندان رسالت حضرت ابی عبدالله الحسین (ع)، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن الائمه مولی علی ابن موسی الرضا (ع) است که فخر همه ما ایرانیان است. وی اظهار داشت: هر سه استان خراسان، افتخارشان آن است که در پناه مولا علی ابن موسی الرضا (ع) هستند، گرچه خراسان شمالی، رضوی و جنوبی است اما هر سه خراسان رضوی و در پناه امام هشتم (ع) هستند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز روز اول ماه ربیع المولود و روز هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه است، گفت: می دانید که مبدا تاریخ ما مسلمان ها هجرت نبی مکرم اسلام (ص) از شهر مکه به مدینه است، این هجرت داستان ها، نکته ها، عبرت ها و درس آموزی های فراوانی دارد اما آنقدر این هجرت اهمیت دارد که مبدا تاریخ اسلام نه ولادت و نه بعثت پیامبر (ص) است بلکه مبدا تاریخ اسلام هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)است. روحانی ادامه داد: می دانید ما مسلمان ها دارای تاریخ خاص خود هستیم و این از افتخارات تمدن اسلامی است، اگر کشورهای غربی، اروپایی و در واقع کشورهای غیر اسلامی برای خود تاریخی به عنوان تاریخ میلادی دارند که امشب شب میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) هم هست، مبدا تاریخ کشورهای غربی اروپایی و کشورهای غیراسلامی میلاد عیسی مسیح (ع) است اما مبدا تاریخ ما مسلمان ها چه هجری شمسی، چه هجری قمری هر دو مبدا هجرت پیامبر (ص) است و این از افتخارات دنیا است که مبدا تاریخ چه تاریخ میلادی و چه اسلامی از زندگی دو پیامبر عظیم الشان یعنی عیسی (ع) و رسول اسلام (ص) نشات گرفته و این به معنای اتصال جامعه اسلامی به نبوت، رسالت و به وحی آسمانی است.

رییس جمهوری اضافه کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم در این ماه عید، ولادت و وحدت که هفته وحدت در همین ماه است از برکات این ماه و زندگی پیامبر اسلام (ص) بهره و استفاده کافی ببریم. روحانی تصریح کرد: استان خراسان جنوبی گرچه به ظاهر کویری، خشک و بی آب و کم آب اتس اما استانی دارای نعمت بزرگ، مردمان فرهیخته، عالم، دانشمند، ادیب، فقیه، فلیسوف و مردان بزرگی است که از تاریخ این سرزمین برخاستند و جوانان عزیز، شهدا و ایثارگرانی که از کشور، دین و عزت به خوبی دفاع کردند. روحانی سخنان خود با اقشار مختلف مردم استان خراسان رضوی را با این جمله پایان داد: شاد، سالم، موفق و پیروز در پناه اهل بیت(ع) و پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) باشید.
مرجع : ایرنا

یه سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۲:۲۹
هزینه تولید هر بشکه نفت برای کشورمون چند دلار تموم میشه؟ (272122)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۶:۲۳
5دلار (272177)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۶:۵۰
عربستان 5 دلار
ایران حداقل 60 دلار (272182)
ف توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۲۷
این درسته معیشت و اقتصاد کارمند وکارگر خوب نباشه وبه ... کمک بشه؟؟؟ (272213)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۵۷
احسنت. نظرتان رو باید با طلا نوشت. (272223)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۳:۲۷
اقتصادی لیبریا 2.2 درصد در سال 2014 است در حالی که این رقم قبل از آغاز بحران 5.9درصد بود. در مورد سیرالئون پیش‌بینی‌ها از 11.3 به چهار درصد کاهش یافته و در مورد گینه نیز پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی 2014 تنها 0.5 درصد باشد در حالی که پیش از این رشد4.5 درصدی برای این کشور پیش‌بینی شده بود.

بنظر شما وضع اونا که نرخ رشدشون از ما بیشتر بوده خیلی خوبه که ما انتظار ناثیر مملوس را داشته باشیم؟؟؟ما الان به اندازه ی سیرلائون رشد داریم رشدباید متناوب باشه تا آثارش ملموس باشه نه برای 6 ماه بعد از 36 ماه (272261)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۲:۳۹
اقای رییس جمهور!هیچ کدام از وعده های انتخاباتی جناب عالی محقق نشده است ومعلوم نیست سرانجام داستان ما وقولهای شما به کجا خواهد رسید!! (272128)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۶:۴۸
واقعا هیچکدام ؟ ، کدام را میشده و تلاش خودشو نکرده ؟ (272181)
4554
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۳۲
چرا رشد قیمتها از 45 درصد نیومده منفی 45 درصد ؟؟؟چرا مسکن نشده 7 میلیون تومن ؟؟؟ چرا پراید را نمیارند مفتی در خونمون ؟؟ (272215)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۷:۵۲
زمان احمدی نژاد همش گیر میدادن که تورم نقطه ای قابل قبول نیست و ملاک تورم سالیانه است.(مناظره انتخابات 88)
الان که خودشون به قدرت رسیدن همش تورم نقطه به نقطه رو میگن. (272201)
علی محمد امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۳:۵۰
رنگِ امید
رنگِ ما رنگِ امید
رنگی از نوعِ جدید
رنگِ فصلِ لاله ها
رنگی از رنگِ خدا
رنگِ سَرو ویاسَمَن
رنگِ مرغانِ چَمَن
رنگِ شادی رنگِ نور
رنگِ سینا رنگِ طور
رنگِ عاری از ریا
رنگِ عرشِ کبریا
رنگِ پاکی رنگِ مِهر
رنگِ دور از مَکر وسِحر
رنگِ یوزاسیف و چاه
رنگِ بی جرم و گناه
رنگِ پیدا و نِهان
رنگِ عمقِ آسمان
رنگِ مَروه تا صفا
رنگِ مــردانِ خـدا
رنگِ صحرا رنگِ کوه
رنگِ موجِ با شکوه
رنگِ سرباز وچریک
رنگِ وَحدَه لاشریک
رنگِ اِصلاحِ امــور
رنگِ اکرامِ شعور
رنگِ فریاد و نِـدا
رنگِ بغضِ بی صدا
رنگِ مجنون تا ... (272155)
عزیزم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۹:۳۵
شیــــــــــبش ملایمــــــــــــــــــه؟! (272230)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۴:۰۶
فقط شعاره فعلا زندگی مردم روز به روز داره بدتر میشه! داریم بر میگردیم به دوران معجزه هزاره سوم (272157)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۵۱
همون چیزی که دکتر راغفر و لیلار و فریبرز ریس دانا در سال 91 گفتند . تنها عاملی که میتواند اقتصاد ایران را نجات بدهد راه حل سیاسی است !!اگر توافق نشه اوضاع از این که هست بدتر میشه هرکیم بگه بدونه توافق هم میشه اوضاع خوب شه این فرد اقتصاد نمیداند.ما حتی پیچ دستگاهامونم از خارج میاریم (272222)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۴:۴۳
اقای رئیس جمهور لطفا" کسانی که بعنوان مدیر در این دولت کار میکنند و بقایای دولت قبلی هستند اما تنها هدفشان چوب لای چرخ دولت کردن است را از سر راه بردارید مثل مدیر ایسنا که هنوز هم هنوزه عقده ای کار می کند و اقایانی مثل خاتمی را سانسور میکند. (272162)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۷:۵۴
دوست عزیز اینا اگه گوشت همدیگر رو بخورن، استخون رو دور نمیریزن
من و شما کلا سر کار هستیم
چپ و راست و اعتدال همش یکیه (272202)
مرتضي
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۰۵
چرا نا كارآمدي دولت رو پاي دولت قبل ميريزي؟امار نشون داده بيشترين تغغير مديريتي در اين دولت بوده.خودتون خسته نشدين هي ميگين مديراي دولت قبل سر كار هستند؟ (272204)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۵:۳۰
جناب آقای دکترروحانی مامیدانیم که شما وارث دولتی هستید که8سال کشوررابه فلاکت انداخت وبدهی زیادی به ارٍث گذاشته وحالا حالاها چاههای کنده شده دولت قبل پرنخواهد شد اما چندانتقاد وپیشنهاددارم:
1- کاهش تورم ورکود بایددرسفره مردم دیده شودمردم با افزایش قیمتها مواجه اند مثلادر ابتدای دولت شما چای دوغزال بوده13500تومان الان رسیده به 18000تومان بقیه کالاها وخدمات هم همینطور.
2- فکری به حال فرهنگیان این قشر مظلوم وپاک جامعه بگیریددارنددست به خودکشی میزنند.والله بالله تالله دارندخون می خورند همه نهادها .. (272172)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۶:۲۶
تورم کاهش یافته نه گرانی، یعنی اجناس به عوض افزایش 40 درصد در سال، اکنون 20 درصد افزایش می یابند و اگر این روند ادامه یابد و تورم به صفز برسد در آینده گرانی هم محو میشود، اگر واقعا اینرا بعضی نمیابند ، حالا دیگه باید بدانند مگر اینکه مغرض باشند و بخواهند با سفسطه و نه با دلیل منطقی دولت را بکوبند (272179)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۶:۵۸
. . .
در ضمن تورمی که مردم احساس می کنند بالای 30 درصد است ولی دولت اعلام می کنه که این تورم 17 درصد است.
حتی به فرض محال اگه این 17 درصد هم درست باشد با افزایش 14 درصدی حقوق مطمئنا قدرت خرید مردم کم می شود.
دروغ گفتن آسان است.وقتی نان 30 درصد گران شده،حاملهای انرژی 40 درصد گران می شود صحبت از کاهش نرخ تورم مضحک است.
رشد 4 درصدی اقتصاد هم خنده دار است به وجود کاهش شغل و افزایش بیکاری
برو این دام بر مرغ دگر نه (272188)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۷:۱۵
برا تورم متوسط کل اجناس و حتی ملک و خودرو را هم حساب می کنند وقتی مثلا ملک و خودرو تقریبا ثابت مونده این تورم کل را پایین می آورد ، در ضمن مگه ممکنه مردمی که 8 سال دولت احمدی نژاد اقتصاد شونو رو ویران کرده یکدفعه قدرت خرید شون بالا بره ، مگه مملکت داری با اقتصادی نفتی که الان ارزان هم شده برگ چغندره که یه روزه یا یه ساله بشه 180 درجه متحولش کرد آنهم دولتی که مجلس و قوه قضاییه با آن همسو نیست (272193)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۴۰
اولا اینکه افزایش حقوق 17 درصد شده !!! دوم از اینکه 17 درصد تورم عدد کمی نیست اگردقت کنی 45درصد 35 درصد و 17 درصد میشه 97 درصد یعنی اجناس از 91 تا 93 دوبرابر شده اند !!!خب معلومه حس نمیشه ولی اگر انصاف داشته باشی میفهمی قرار بود 3برابر بشه ! در ضمن رشد خودروسازی ما 76درصد فولاد ما 7درصد توریست ما 184درصد صادرات ما 19درصد مس ما 24درصد رشد داشته پس نرخ رشد قطعا مثبته((درضمن اقتصاد نمیدانید نظر ندید)) (272216)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۳:۳۳
بنده همه ی حرفهای دکترروحانی راقبول دارم بنده انتقادکردم تخریب نکردم. اگه هم دولت مشکل داره زیرسرافراطیونه .این چاهیست که دولت قبلی کنده که تابیست سال دیگه هم پرنمی شود.توجه کنید
1- 830هزارمیلیاردتومان بدهی
2- 630هزارمیلیاردتومان نقدینگی
3-تورم46درصدی
4-نرخ رشد1/5 - درصد
5- 250هزارمیلیاردتومان معوقات بانکی
6- اختلاسهای 3000،8000،12000،25000میلیاردی
7- عدم پرداخت یارانه به بخش صنعت وکشاورزی
بس نیست؟ (272263)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۳:۴۱
بنده از صفرتاصددولت دکترروحانی راقبول دارم .حاضرم از گرسنگی بمیرم کوتوله های سیاسی باحرفای پوپولیستی روی کارنیایند. (272266)
داش کریم1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۵:۳۳
افزایش حقوق داشته اند اما فرهنگیان افزایش حقوق جزیی.
3- باید دست به یک اقدام شجاعانه بزنیدآنهم قطع کردن یارانه ثروتمندان است.
4- نظام بانکی نیز نیاز به جراحی دارد وآنهم اینه که بانکهارااز بنگاه داری ودلالی وشرکت داری خارج کنید وسپرده های ملت را در خدمت تولید ورونق وخروج از رکود قراردهید. (272174)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۷:۵۸
جگر میخواد عزیزم
مملکت رو ول کردن به حال خودش
الان که چرخ مملکت داره میچرخه
مگه بیکاره برای خودش دردسر درست کنه؟ (272203)
آموزگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۶:۲۴
جناب آقای رئیس جمهور تا 2 هفته پیش یک بسته کپسول آمپرازول را می گرفتم 1950 توکان اخیراً گرفتم 3500 تومان ، لطفاً فرمول نرخ تورم را به ما هم آموزش بده تا ما هم متوجه بشویم چگونه نرخ تورم از 40 درصد شده 17 درصد تا ما هم از کلید و تدبیر و امید بهره مند شویم و از زندگی لذت ببریم !!!! (272178)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۶:۳۶
گویا میخواین باز محمودی نصیبمان بشه ، تا کاغذ پاره بارون باشیم ؟ چون قطعنامه دون اونا هنوز پا ه نشده ولی دلار ظرف 3 ماه 3_4 برابر شد، می گویند اگر جلیلی آمده بود الان جنگ نظامی دنیا بود با ایران و دلار را کسی 100 هزار تومان نمی فروخت از نظر علمی باید شرایط امروز و موفقیت دولت را نه با دو سال پیش ( که البته باز هم الان بهتر است ) بلکه با شرایط امروزی مقایسه کرد که راه محمود ادامه می یافت، شاید هم از اول محمودی بودی ؟ (272180)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۷:۰۰
اگر جلیلی اومده بود قضیه ی هسته ای به همین صورت طی می شد.چون قبل از امدن روحانی مذاکرات شروع شده بود.البته هدف تنها شیره مالیدن سر غربی ها بود که این بار این تیر به سنگ خورد.
در ضمن جنگ هم نزدیکتر شده.چون غربیها مطمئنا مذاکرات به نتیجه نمی رسه.آماده ی جنگ باشید
خیلی خوبه جنگ (272190)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۷:۰۹
تو که فرقی بین ظریف و تیم فعلی با تیم مذاکره کننده قبلی نمی بینی ، فرق بین روز و شب رو هم متوجه نیستی و از اینکه آرزوی جنگ بر علیه کشور میکنی یعنی . . . نیستی (272191)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۱:۰۸
شما طوری نوشتی که نصف حرفهایت سانسور شده ،. . . .
بنده شوخی کردم که گفتم جنگ خوبه.
واقعیت اینه که سیاست تخت گاز زمان احمدی نژاد جواب نداد که با فشار مردم روحانی آمد.حال سیاست دیپلماسی لبخند ظریف هم جواب نداده است ،جواب هم نخواهد داد.نباید تصور کنی غرب به خاطر داعش به جمهوری اسلامی امتیاز می دهد بلکه داعش به ضرر جمهوری اسلامی تمام می شود.
پس چه راهی جزء جنگ می ماند؟؟؟؟؟
خوب جواب بده .
آیا مردم کاری خواهند کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟ (272243)
سعید
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۳:۰۳
من فقط نوشتم ایرانی نیستی که فقط کلمه ایرانی را بهار سانسور کرد و حرف بدی نزدم ، ولی تو که هردو نظرت حرف بد و سانسوری داشته این اداها را در نیاور، تو از همین نظر جدیدت هم معلومه دلت برا جنگ تنگه تازه همیشه نصف شوخی جدیه، تو قطعا هیچوقت تو جنگ نبودی و بدی جنگو حس نکردی، که گریه مادران برا پسرشون ویا بچه ها برا پدرشونو دیده باشی و فقط در حد فیلم جنگ رو دیدی برا همینه که جنگ جنگ می کنی، فکر می کنی اگه جنگ بشه خارجیا امثال تو رو تو حساب میارن یا اونا واسه منافع تو میان کشته بدن، اگه دلت برا جنگ تن (272253)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۴۱
اگر جلیلی اومده بود الان منتظر تحریم اکسیژن میبودیم (272217)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۶:۵۲
اخه تورم یعنی چی پس بالا رفتن قیمت اسمش چیه از دید دولت مردان یعنی ارزونی (272183)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۴۷
دوست عزیز تورم به معنی ورم بالازدگی التهاب است ! از سال 91 تا 93 بنا بر آمار 45+35+17 درصد تورم داشتیم !! خب اجناس از 91 تا 93 دوبرابر شده اند !در ضمن تورم به معنی نرخ افزایشی در سطح عمومی قیمتهاست از مسکن گرفته تا دارو خرج درمان و گوشت گوسفندی ودرکل سبد خانوار خب نون گرون شده گوشت گوسفند ارزون مسکن ثابت 30 درصد +-3درصد+0درصد نسبت به دوره ی پایه تورم شد 11 درصد محمود جان دقت نمودی (272219)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۷:۴۳
تورم 2درصدی در اتحادیه فاجعه است و تورم 17 درصدی در کشور ما افتخار میان ماه من تا ماه گردون... (272199)
یک درمانده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۱۰
آقای روحانی ! امروز رفتم نانوایی 2عدد بربری خریدم. مگه اون هفته نون گرون نشده بود ؟ چرا امروز شده دونه ای 1000 تومن؟ خونواده ای که کارمنده یا کارگره از کجا بیاره نون بخوره ؟ چرا دست گذاشتین رو غذای اصلی مردم؟ امروز صف نونوایی مردم همه ناراحت بودن. پیرمری میگفت بخدا ندارم بدم دیگه پول نون...... (272206)
یک درمانده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۱۸
نونوایی می گه ما آردمونو ازاد می خریم نونمون گرون تره.
لطفا تشریف ببرید نونوایی هایی که اردشون دولتیه صفشونو نگاه کنین.
مردم هجوم بردن به صف نونوایی های دولتی پز. مگه قرار نبود مردم نون خوب بخورن؟
با این تفاسیر مردم دیگه کلن نمی تونن نون بخورن ...... (272208)
رامین فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۸:۴۷
دلار 3550 تومان
صاف برگشتیم به دولت سازندگی
روحانی منشکریم
اما به امید زنده ایم
...
و این بار به امید گذر از روحانی و بازگشت اصلاح طلبان
...
مساله حصر : جز وظایف رییس جمهور نیست
کنترل قیمت دلار : رییس بانک مرکزی می فرماید نمی گذارد پایین بیاید
فرمایشی شدن سینما ، تیاتر تلویزیون : جز وظایف رییس جمهور نیست
عدم فعالیت اقتصادی ارگانهای نظامی ....: وظیفه رییس جمهور نیست
آزادی مطبوعات، تعطیلی سایتها و روزنامه ها و..و..و...: ایضا
---
پس ما به چی شما رای دادیم جناب رییس جمهور؟؟؟ (272218)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۹:۲۹
من از طرفداران دولت تدبیر وامید هستم با اینکه خیلی مسائل از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید عوض شد و پیشرفت های خوبی در سیاست خارجی و هسته ای داشتیم ولی نقدهایی بر این دولت از نظر اقتصادی و سیاسی وارد است این آمار که جناب رئیس جمهور فرمودند از واقعیت جامعه به دور است در مسکن مهر هیچ اقدام محسوسی صورت نگرفته و مسکن در رکود بسر میبرد و از نظر سیاسی نیز در مورد حصر هیچ اقدامی صورت نگرفته وبرای ما مسئله حصر خیلی مهم تر ازاقتصادی میباشد (272228)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۳:۰۹
اقتصادی لیبریا 2.2 درصد در سال 2014 است در حالی که این رقم قبل از آغاز بحران 5.9درصد بود. در مورد سیرالئون پیش‌بینی‌ها از 11.3 به چهار درصد کاهش یافته و در مورد گینه نیز پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی 2014 تنها 0.5 درصد باشد در حالی که پیش از این رشد4.5 درصدی برای این کشور پیش‌بینی شده بود. گینه 12درصد رشد اقتصادی داره !!!نمیدونم شما واقعا به چی دارید انتقاد میکنید به 4 درصد ایران ؟؟؟بابا رشد مستمر تغییر ایجاد میکنه برای چند فصل نه دوفصل بنظر شما وضع ما بهتره یا لیبریا ؟؟درضمن اونا تورم 100 درصد را ... (272255)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۹:۳۸
چرا برسر روحانی فریاد میزنید؟او هرگز ادعا نکردکه معجزه هزاره سوم است.خرابیهای وحشتناک هشت سال گذشته به علاوه تنها بودن دولت در این فضای بحرانی و کارشکنیهای پیداو پنهان عده ای باعث میشود روند بهبودی به کندی انجام شود. (272231)
مرتضي
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۲:۱۸
عزيز شعار صد روز رو ننه ي من داده؟ديديم نشد يك سال وقت داديم.ديديم نشد بيشتر وقت داديم.ولي خوشمون نمياد ديگه برامون شعار بده.اخه فكر كرد تو چند هفته در مذاكرات با دادن همه چيز ،تحريما برداشته ميشه و اقتصاد خوب ميشه.اينم سزاي اعتماد به اوباماي با ادب.اين پيام از طرف يه ادم بي شناسنامه بزدل تازه به دوران رسيده نوشته شده (272249)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۳:۲۱
برای کاغذپاره چرا گریه میکنید؟؟ . باید خوشحال باشید کاغذپاره ها برقراره مگر پیشرفت نمیکنید با کاغذپاره ها ؟؟راستی 300 میلیارد ارز تخصیصی کجا رفت فکرکنم میشه 650 هزار میلیارد تومان یا به عبارتی 13سال بودجه ی جاری ! همش 100 روز کشید بدهی های شما تخمین زده بشه ! راستی از 34000 میلیارد فساد جدید فاش شده خبر دارید ؟ هنوزم با بنزین مزخرف پتروشیمی که ارمغان سرطانزایست شعار مامیتوانیم سرمیدید ؟راستی ارباب های روسیتون از سهم جدیدشون از دریای خزر راضی هستند ؟راستی چرا دیگه تو دادگاهای بین المللی محکوم نمیشیم ... (272259)
حسينى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۱۹:۴۱
اقاى رئيس جمهور محترم شما اصلا حركتى كرده أيد كه وايستين؟ حدود نصف عمر دولت گذشت. فقط ميفرماييد من به وعده هايم وفادارم. وفادار بودن به وعده يك مقوله هست توان اجراي وعده ها مقوله ديگر. مي ترسم اولين رئيس جمهورى باشيد كه فقط يك دوره انتخاب مي شود. با آرزوى موفقيت و كارآمدى. (272232)
فرهاد
Canada
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۰:۴۳
ما.........چقد بدبختیم (272238)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ۲۲:۲۶
ما مشکلات پنهان وپیدای دولت را میدانیم ولی ترا خدا فکری به حال فرهنگیان کنید حداقل به خاطر بچه های این مردم (272251)