به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۶۴۳۳۱
آرمان در یک نگاه

بگذاریم لکه های سیاه با آفتاب سفید شود

گروه سیاسی: آرمان روز پنج شنبه موضوع های 3سرکرده داعش را دستگیر کردیم، بگذاریم لکه های سیاه با آفتاب سفید شود و جزئیات طرح ائتلاف ملی اصلاح طلبان را در صفحه نخست خود چاپ گرده است.
بگذاریم لکه های سیاه با آفتاب سفید شود
3سرکرده داعش را دستگیر کردیم، تیتر اول این روزنامه است. وزیر اطلاعات روز گذشته از دستگیری سه نفر از سرکردگان داعش در مرز ایران خبر داد. به گزارش فارس حجت الاسلام علوی گفت این سه نفر قصد انجام عملیات انتحاری در ایام پایانی ماه صفر در هیئت‌های مذهبی تهران را داشتند که دستگیر شدند. وی که به عنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستان فردوس رفته بود با بیان اینکه فردوس از جایگاه ارزشمندی در ارائه خدمات علمی، حوزوی و دانشگاهی در دنیای اسلام، تشیع و ایران اسلامی برخوردار است، افزود: مردم فردوس مردم سختکوشی هستند بنابراین باید قابلیت پیشرفت بسیار زیادی داشته باشند.

روزنامه آرمان با بررسی عنوان بگذاریم لکه‌های سیاه با آفتاب سفید شود، نوشت: روز گذشته رئیس جمهور و چند عضو کابینه به استان خراسان جنوبی رفتند تا با مردم این استان دیدار و در جریان خواسته‌ها و لزومات آنجا قرار بگیرند تا تصمیمات متناسبی اتخاذ کنند. دکتر روحانی در بدو ورود به استان خراسان جنوبی گفت: در این سفر طرح‌هایی که دولت برای توسعه استان در جلسات متعدد مورد بحث و بررسی انجام داده را به عرض مردم استان می‌رسانیم.

وی تصریح کرد: تردیدی ندارم این سفر و تصمیماتی که طی آن اتخاذ می‌شود منشأ تحول مثبتی برای استان عزیز و مردم خراسان جنوبی خواهد بود. ان شاءا... شاهد توسعه‌ای که موردنظر مردم است در آینده به کمک مردم خواهیم بود. رئیس جمهور سپس در جمع مردم بیرجند با اشاره به اهمیت وحدت، اتحاد و برادری و اخوت در کشور، گفت: اینکه سه سال، 10سال یا 15سال پیش گروهی یا فردی اقداماتی را انجام دادند، نباید مورد توجه قرار گیرد و باید بگذاریم لکه‌های سیاه با آفتاب سفید شود و بگذاریم آفتاب تابان ایران زمین و آفتاب اسلام و برادری و اخوت درصورتی که لکه سیاهی روی پیراهن سفید اسلام و ایران وجود دارد، آن را بزداید و به لکه سیاه اشاره نکنیم بلکه به سفیدی دل پاک این ملت افتخار کنیم.

جزئیات طرح ائتلاف ملی اصلاح طلبان، تیتر دیگر این روزنامه است. رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تشریح جزئیات طرح ائتلاف ملی اصلاح طلبان پرداخت. احمد حکیمی پور با اشاره به برگزاری پیش کنگره حزب اراده ملت ایران (حاما) در هفته های قبل٬ گفت: کنگره حزب اراده ملت ایران (حاما) در هفته اول اسفندماه برگزار می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که چه مسائلی در این کنگره پیگیری می‌شود؟ اظهار کرد: طبق اساسنامه حزب اراده ملت ایران (حاما)، انتخابات شورای مرکزی هر دو سال یکبار انتخابات می‌شوند و در کنگره امسال نیز اعضای شورای مرکزی انتخاب می‌شوند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران (حاما) ادامه داد: همچنین مسائلی نظیر رویکرد حزب در قبال مسائل دو سال آینده، اصلاحات احتمالی اساسنامه و انتخاب استراتژی حزب در قبال مسئله انتخابات مجلس که در پیش کنگره مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تصویب نهایی می‌شود. روزنامه آمان با انعکاس موضوع تهیه ابلاغیه مشترک برای کنسرت‌ها نوشت: تدوین ابلاغیه‌ای برای برگزاری کنسرت‌ها، واکنش به طرح جریمه مشمولان غایب سربازی، کاهش سه درصدی سرقت در تهران، پیش بینی افزایش سفر به کربلا در سال آینده، بازدارنده نبودن مجازات برخی مجرمان و ... از مهم ترین مسائلی است که فرمانده ناجا به تشریح آنها پرداخت.

اسماعیل احمدی مقدم اظهار کرد که درمورد کنسرت‌ها وزیر ارشاد دو نامه برای من نوشت که در آن به نامه‌ای استناد کرده بود که در یکی از شهرستان‌های استان تهران گفته شده بود که این افراد حق کنسرت ندارند. وزیر در این نامه پرسیده بود که اگر این افراد کنسرت نگذارند پس چه کسانی باید کنسرت بگذارند که من نیز بررسی کردم و گفتیم ببینیم آیا رده‌ها در سطح شهرستان‌ها چنین اختیاری دارند یا خیر؟

احمدی مقدم با بیان اینکه در نهایت مقرر شد نمایندگانی از پلیس اماکن، امنیت، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مسئول بنشینند و جلسه‌ای بگذارند، اظهار کرد: قرار شد تا در این جلسه تمهیدات و تسهیلاتی که باید درخصوص کنسرت‌ها اندیشیده شود مشخص شود. احمدی مقدم با بیان اینکه یک عده برای درآمد اقتصادی کنسرت برگزار کرده و موجب ایجاد ترافیک و یکسری مسائل امنیتی می‌شوند، گفت: ماموران و واحدهای انتظامی نیز با توجه به اینکه در ساعات خارج از ماموریتشان باید حضور داشته باشند درخواست مبالغی را داشتند که به طور کلی درحال حاضر مشغول تدوین یک ابلاغیه در این خصوص هستیم تا با مشارکت دستگاه‌های مسئول این مشکل نیز مرتفع شود.