به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۶۴۴۲۷
چرا خود را فراتر و بزرگتر از قانون مي‌دانید؟

اینجا ایران، مهد زبان‌هاي سرخ و سرهای سبز!

... چگونه مي‌شود اندیشه اصولگرایی، خود را یکه تاز جریان انقلاب بداند در حالی که روزی امام آنان را از اداره یک نانوایی هم عاجز و ناتوان خوانده بود؟
اینجا ایران، مهد زبان‌هاي سرخ و سرهای سبز!
احسان یوسفی

گروه سياسي: معمار انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي مي‌‌فرمود: «مردم ولی نعمتان این نظام هستند»؛ اما چه سخت و دردناک است که امروز عده ای در اتاق‌هاي شیشه ای به نام ملت، بیانيه صادر مي‌کنند و بر اساس آن محاکمه یک طرفه و رای ناعادلانه صادر کرده و به خورد ملت مي‌دهند که گویی آنان ولی نعمتان این انقلاب و سخنگوی‌هاي نظام و ملتند!

سخت و دردناک است امروز کسانی خود را انقلابی و داعیه دار این نظام مي‌دانند که حتی یک سیلی برای انقلاب هم نخورده‌اند ولی تنگ نظری‌هاي گذشته و تک صدای‌هاي هشت ساله و بی تدبیری‌هاي بی اصول ناپایدار دیروز، چنان عرصه را گسترده کرد که برخی به دنبال تسویه حساب با نیروهای اصیل انقلاب مي‌پردازند تا کشتی عظیم و سترگ نظام را به قایقی مبدل سازند که تنها خود و اعیان و انصارشان حق ورود به اندیشه‌هاي انقلاب را داشته باشند و چنان بر این اندیشه اشتباه اصرار مي‌ورزند که فرهنگ خودی و غیر خودی را زایش و شهروند درجه دوم و سوم را روانه جامعه کردند تا اتحاد و وحدت ایران را نشانه روند و از آب گل‌آلود قدرت، ماهی اغراضشان را صید کنند!

آن زمان که در بهار آزادی نام انقلاب بر دل‌ها نشست، قرار بود ایران برای همه اندیشه‌هاي وفادار به نظام باشد نه آنکه اندیشه ای به نام اصولگرایی به مصادره ارزش‌هاي نظام، رهبری، جنگ و شهادت بپردازد و با ادعای حراست و حفاظت از آنان برای خود مصونیت و مشت آهنین ایجاد کند به طوری که هر که مانند آنان نیندیشید با ناجوانمردی تمام به دایره ضد نظام هدایتش کنند و با برچسپ‌هاي خود بافته و بی ریشه به آنان تهمت ضد میهنی و مردمی زنند تا به خیال خام خود عرصه را برای یکه تازی قدرت خویش هموار کنند.

چرا مدعیان اندیشه اصولگرایی، نظام را به دو قسمت تقسیم کرده اند و هر دو را بی مناقصه صاحب شده اند و آنان را که در بازی قدرتشان به رقص در نمی آیند و بر اساس دستور از پیش تعیین شده عمل نمی کنند؛ مورد تهمت، توهین و مجازات قرار مي‌دهند و چنان در این وادی مغرور شده اند که خود را جلوتر از رهبری و حتی صاحب این نظام و این انقلاب مي‌دانند! چگونه مي‌شود اندیشه اصولگرایی، خود را یکه تاز جریان انقلاب بداند در حالی که روزی امام آنان را از اداره یک نانوایی هم عاجز و ناتوان خوانده بود؟

چگونه مي‌توان اندیشه اصولگرایی را مدافع خاص و حتمی انقلاب و راه رهبری خواند وقتی که به اندیشه و گفتمان رهبری گوشه چشمی ندارند و از فرمایشات ایشان، آن زمان که با اهدافشان سازگاری دارد تبعیت مي‌کنند و آن زمان که در نقد رفتارشان هست با آگاهی تمام خود را به خواب عمیق مي‌زنند که گویی مخاطب اندیشه‌هاي رهبری نبوده اند.

بزرگان اصولگرایی که خود را مکتب دار تبعیت از رهبر انقلاب مي‌دانند چرا به فرمایشات ایشان که فرمود: اگر به نام انقلابی گری به برادران خودمان که از لحاظ فکری با ما مخالفند اما به اصل نظام وفادارند و اعتقاد دارند توهین و اهانت کرده و آنها را مورد آزار قرار دهیم از خط امام منحرف شده ایم” بی توجه هستند و نسبت به این جمله صریح و شفاف، روزه سکوت مي‌گیرند؟

این چه اندیشه اصولگرائیست که در زیر شعله‌هاي صریح وشفاف خورشید رنگ عوض مي‌کند و دائم از پایداری به ناپایداری و از خوشی به نا خوشی مبدل مي‌شود! چرا اصولگرایان هیچگاه به پایگاه رای و انتخاب‌هاي معنا دار و روشن ملت که همواره در انتخابات‌هاي تاریخ ساز حماسه با شکوه ساخته اند بی توجه هستند که در عین توهین و تهمت‌هاي که به دیگر رقیب سیاسی خود زده اند و در حالی که رقیب را از صحنه سیمای ملی، میلی کردند و صندلیش را حذف، چهره اش را کدر، صدایش را با پارازیت خط خطی کردند و بر دهانش لب سانسور دوختند و بر دکه ها، روزنامه ها را جمع کردند و بر سایت هایشان مهر فیلتر نقاشی کردند و بر دفترهایشان زنجیر سفت ساختند اما باز این ملت، همان حافظان و ولی نعمتان انقلاب بودند که باز در صحنه و میدان انقلاب حاضر شدند و با رای تاریخی دوم خرداد ۷۶و ۲۴ خرداد ۹۲ حماسه ای جاودان، غرور انگیز و با شکوه ساختند که هنوز هم با گذشت چندین دهه و چند سال از ۷۶ تا ۹۲ نام و یاد حماسه‌هاي که رهبر انقلاب خرداد پر حادثه ۷۶ را به عنوان بیمه شدن انقلاب و از خرداد ۹۲ به عنوان حماسه ای با شکوه سیاسی یاد کردند.

هنوز هم عده ای با مرور و تکرار تاریخ به خود مي‌پیچند و به جای پذیرش و احترام به انتخاب ملت دست به تسویه حساب با مردمی مي‌زنند که با عقلانیت و تدبیر به آنان “نه” تاریخی دادند تا نشان دهند عزت و بزرگی در دست خدا و سپس ملتی ست که شاید هیچ گاه نتواند اندیشه ای را در سیمای ملی ببیند و به میلی بودنش اعتراض کند اما مي‌تواند در قالب رقابت انتخاباتی فرزندان خویش را انتخاب کنند تا ثابت کنند بزرگی نام و قدرت صدا و ثروت افسانه ای، دال بر مشروعیت مردمی و مقبولیت عام نیست بلکه عزت و بزرگی در درست پینه بسته اما حلال مردمیست که روزی میتواند از عرش به فرش آورند کسانی را که به سیمای ملت سیلی زدند.

کاش کسانی که خود را میراث دار اندیشه اصولگرایی مي‌دانند و با اهرم قانون دست به بی قانونی و آشوب‌هاي رسانه ای مي‌زنند تا آرامشی که بعد از سالها با تدبیر و امید متولد شده است را بر هم زنند، به گفتار خود پایبند و معتقد بودند! کاش به اصل بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که مي‌گوید: تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد. رجوع مي‌کردند و در برابر درک و پذیرش آن مقاومت نمی کردند!

اما شایسته است که مدعیان اصولگرایی بدانند که اهرم ما برای پاسخ به پرسش‌هاي زورمندانه و ناعادلانه آنان، نه خشم و کینه! و نه صدای‌هاي بلند و بی منطق! و نه نیروهای ماورایی؛ بلکه قانون اساسی کشوریست که هزاران لاله سرخ را به پایش هدیه داد تا در آن قانون فصل الخطاب باشد نه آنکه اقلیتی تندر رو به نام ملت تصمیم سازی کنند و فرزندان ملت را به مسلخ بکشانند. چگونه مي‌توانید ادعای قانون‌مداری داشته باشید اما به سیمای ملت چنگ زنید و آنان را در دانشگاه به تفتیش عقاید محاکمه کنید؟ بر اساس کدام حکم، قانون و جایگاه دست به آزار ملت مي‌برید؟
مگر دانشگاه جای اندیشه و آزادی بیان نیست؟

مگر رهبر انقلاب بارها بر شکوفایی آزادی بیان و اندیشه ولو با وجود مخالفت با تفکر‌هاي ما را ابلاغ نکردند تا اینگونه محافل در دل جامعه و دانشگاه برگزار شوند چرا که اعتقاد دارند انجام و برگزاری آن نشانه قوت و ظرفیت پاسخگویی حاکمیت می‌دانند نه ضعف و ناتوانی آن؟ حال بر اساس کدام محکمه و کدام دستور و کدام پشتوانه جایگاه عده ای که همواره در اقلیت مطلق به سر مي‌برند و با جایگاه ۷ درصدی ادعای ۱۰۰ درصدی دارند در دل دانشگاه بر لب آزاداندیشان مهر سکوت مي‌زنند و دانشجویان را عروسک خیمه شب بازی دیگران تلقی مي‌کنند و به شان، فکر و وجود سرو گونه یشان توهین و برای دیگران در دل دانشگاه دادگاه برگزار مي‌کنند؟

چرا خود را فراتر و بزرگتر از قانون مي‌دانید؟ مگر مي‌شود ادعای تبعیت از رهبری را داشت و جلوتر ازاو گام برداشت؟ چرا به نام حمایت از رهبری برای نظام هزینه ایجاد مي‌کنید؟ چرا به بهانه دفاع ازخون شهدا، بر راه و اندیشه شهدا که همانا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود پا مي‌گذارید و استقلال فکری و آزادی اندیشه را ضایع مي‌کنید؟ چرا با اعمال خود سرانه نیروهای وفادار و معتقد به نظام و رهبری را مي‌رنجانید تا دیگران از این افراطی گری مدعیان اصولگرایی سوء استفاده کرده و به نظام حمله کنند؟

از مدعیان و اخلاق مدارن اصولگرایی که به ظاهر معلمین اخلاق و دین پروری هستند و از توهین و هتک حرمت به یک فرد مومن مخالف هستند مي پرسيم: بر اساس اصل سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است. حال چگونه می‌توان با پذیرش دین و کلام وحی و اعتقاد قلبی به راه امام و فصل الخطاب بودن قانون اساسی عده ای که گویا اعتقادی به قانون اساسی ندارند این‌چنین دست به هتک حرمت شهروندان وفادار به انقلاب می‌زنند که بر اساس حکم قانون سرزنش، کنایه و توهین به آنان جرم و خطاست؟

مگر شما همواره اصلاح طلبان را با ناجوانمردی تمام بدون دادن یک دقیقه وقت دفاع، به هرج و مرج و زیر پا گذاشتن قانون متهم نمی کردید؟ حال چگونه مي‌شود امروز خود ترویج دهنده بذر بی قانونی در کشور شده‌اید؟ اساسا تعریف و تعبیر شما از قانون چیست؟ آیا میتوان قانون را برای هم مسلکان خویش نرم و کج کرد و برای رقیبان خود آن زمان که از فهم و منطق اندیشه یشان عاجز و ناتوان مي‌مانید، قانون را سفت و سخت و ناجوانمردانه قرائت و اجرا کنید؟

آیا با خود اندیشیده اید که جایگاه امروزتان حاصل بی قانونی‌هاي دیروزست که با “نه” تاریخی ملت مواجهه شدید؟ اما پرسش واقعی این است، آیا رفتار شما در حالی که نشست‌هاي سیاسی رقیب سنتی یتان با آرامش،احترام،شور و نشاط برگزار مي‌شود تداعی کننده نوعی نا آرامی در دل دانشگاه و کشور نیست تا بار دیگر همانند دولت اصلاحات که هر ۹ روز يك بحران برای آن ایجاد مي‌کردید اینک در دل دولت اعتدال هر ۴ روز يك بحران بیافریند که گویی حیات عده ای در بحران آفرینی حکایت دارد و با آرامش و امنیت بیگانه اند؟

آیا حماسه با شکوه ۲۴ خرداد ۹۲ پاسخی واضح و روشن برای مدعیان اصولگرایی نبود تا از تابوی اکثریت خود ساخته حبابیشان خارج شوند و درک کنند سالهاست که از انتخاب‌هاي مردمی خارج شده اند و مردم سلیقه، رفتار و اندیشه ای را مي‌پذیرند که در حقیقت اکثریت ایران را شامل مي‌شوند اما رقیب به خاطر حسادت و کینه همواره آنان را اقلیت مي‌خواند.

آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۳۱
حقیقت گمشده در روزگار جولان چماق و تهمت و افترا
ای کاش همه فرصت اظهار نظر و دفاع از خودشون داشته باشند (272584)
ا ت ش بی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۱۳
عکس نگاه کنید اینا کلا" 1% هستند نه بیشتر و با زور میخواهند عقاید خود را به کل جامعه تحمیل کنند. (272671)
متين
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۱۸
چماق دست اغتشاش گران و فتنه گران بود.تهمت رو اونايي زدند كه بدون هيچ سند و مدركي ميگفتند تقلب شده.اصول گراها كي تهمت زدند؟كي اغتشاش كردند؟كي به ولايت توهين كردند؟بهار جان چرا يه بار اصلاح طلبهارو نقد نميكني؟.... (272677)
اندرز گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۰:۲۷
کاش میشد مثل مدارک ساواک یا وزارت خارجه انگلیس پرونده های 88 را در آورد تا سیه رو شود هر که دراو غش بود و هست .
دروغ هر چه بزرگتر باورش راحت تر . اما این دروغ را هرگز کسی باور نکرد و تزویر و ریا روزی افشا خواهد شد هر چند برای خیلی ها از روز روشن تر است . (272820)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۳۳
اول اینکه انقلاب فرزندان خود را می خورد یک نظریه علمی است
دوم اینکه از دل کدام انقلاب دموکراسی و پیشرفت و عدالت دراومده . . . (272587)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۴۲
بهارجان چرازيرخبرمصباح بستي ،بزار جوابشو مردم بدن (272590)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۴۳
یک کلام ختم کلام: مردم ما قیم دروغین نمی خواهند!!!
البته باهم میگویم که منظور اینها شهروندان درجه یک هستند.آنهایی که آزادند همایش بگیرند، تجمع راه بیندازند، درهمه ی اموردخالت کنند، به همگان انگ تکفیر ببندند و... درمقابل هم شهروندانی چون ماییم که جرات درخواست مطالباتمان را از رئیس جمهوری که بارای ما بالا آمده نداریم و نمی توانیم بگوییم آهای فلانی ها ما به این دلیل به رئیس جمهوررای دادیم... هوابس ناجوانمردانه سرد است... (272591)
باران زمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۵۵
از صحبتهای گذشته ی امام خمینی شنیدم ک ایشان تا زمانیکه بودند اجازه ندادن حتا 1نفر ازاین واپس گراها ومتحجرا ک هنوز در عصر ارباب رعیتی زندگی میکنن ,مقام ومنصب پیداکنن وای ب امروز ک اینا همه جارو گرفتن ومملکتو ب اینروز نشوندن اخه اینا "وطن " چمیدونن چی هست ک بخان دلنگران اون باشن یا تاریخ چندهزار ساله ی اونو حفظ کنن. (272594)
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۱۴
امام راحل فرمودند:

" پدران ما که از طرف ما وکیل نبودند برای ما تصمیم بگیرند" (272672)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۵۸
سلام ،
انچه که من از رفتار اصول گرایان وطنی،درک کرده ام این است،که عموما(نه مطلقا) به دو شیوه ( مانیفست)معتقداند و عمل میکنند.در گفتار و زبان،مردم را،ملتی باایمان، بزرگ،شهیدپرور،انقلابی،صبور،مقاوم...خطاب میکنند،و در مقام عمل،کمترین ارزشی برای پاسخگوئی به همان مردم قائل نیستند! از دید انها،مردمی ارزش دارند، که دستورات انان را بدون سئوال انجام میدهند! شخص اصولگرا،یا اصولی،یعنی کسی که،دارای پرنسیب میباشد و به یک اصول و پرنسیب مشخصی اعتقاد دارد و در گفتار و اعمال، ادامه،پائین، (272597)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۳:۱۲
ادامه از بالا ،
خود را موظف به رعایت ان اصول میداند،که به چنین کسی میگویند، ادم با پرنسیب و اصولی،که دو گانگی در گفتار و کردار ندارد،و به همین دلیل با شخصیت است و قابل احترام در نزد مردم. ایا، ما مردم ایران،در سالهای گذشته و بویژه 7-8 سال اخیر،چنین پرنسیب و شخصیت و اصولی را ، در اصولگرایان دیدیم ؟ دو گانگی در اصول،علاوه بر بی پرنسیبی و دو روئی،در برخی امور، شرک تلقی میگردد.
از داد و وداد انهمه گفتند و نکردند / یا رب چقدر فاصله دست و زبان است ؟ (272605)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۳:۲۰
طلاقهای که از ازدواج پیشی میگرند، روابط عاصفی موازی و خیانت همسران، ازدواج سفید، فسادهای بزرگ سیاسی اقتصادی، افزایش شکاف طبقاتی، فرار نخبگان و مغزها، افزایش فاجعه بار سن ازدواج، دین گریزی جوانان، کمرنگ شدن و حتی فروپاشی اخلاق و اخلاق مداری در مسولان و به موازاتش در بین عامه مردم...

اینها جزء کوچکی از عواقب این دیدگاه اصولگرایان هست که منتقد و نگاه انتقادی و واقعیتهای که به نفعشان نباشه نادیده میگیرن.

با این سبک و سیاق اصولگرایان دیر یا زود کشور رو به کل نابود میکنن (272606)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۳:۳۵
عذر خواهی می کنم ولی اگر همین افراد انقلابی مد نظر شما نبودند امروز نانواییی هم برای اینکه شما آنرا مدیریت کنید هم نمی ماند و لذا اینقدر آروغ روشن فکری نزنید. (272612)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۲۱
صدای بلند .تعصب .نافهمی .ویژگیهای اینان با دشمنان علی (ع) یکیست.بنده یک سخنرانی از یکی از این آقایان دیدم که خودشان را بالاتر از حضرت مولا هم میدانستند .کور شود دروغگو.ما میگوییم آب اگر جاری نشود اصلاح نشود گندآب میشود که شد . (272620)
سوزن به خود جوالدوز به دیگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۲۴
شما مدعیان اصولگرایی تا کنون چه چیز را اصلاح کرده اید؟؟!!

فقط یکی (یک اصلاح پایداردر کشور ) را هم نام ببرید قبول است!! (272622)
حسین فسای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۲۶
درود بر این قلم شیوا و این روشنگری
مدتهاست که مدعیان اصولگرایی خود نیز فهمیده اند که دیگر در نزد ملت ارزش و جایگاهی ندارند و اگر نبود اتصالشان به کانون های قدرت و رانت های عظیم تاکنون بار ها نسلشان در سیاست منقرض شده بود. (272623)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۴۲
این خطوطی که مانند دفتر سیاه شده در دوکلمه خلاصه میشود قانون اساسی فقط یک کتاب است ،نوشته شده اما خوانده نشده ،کتاب قانونی که فقط یک چیز کم دارد ،مجری. (272624)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۴۱
دستها و دهانها را می بندند بعد میگویند چرا از خودت دفاع نمیکنی !!! چه عادت بدی که عده ای اقلیت در مورد اکثریت اجرا میکنند !!! (272655)
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۴۳
نقد و انتقاد مسئله بجایی است لکن قرآن ، سنت پیامبر ، عقل اثبات شده شیعی ، اجماع اثبات شده شیعی و عرف و ضوابط اثبات شده شیعه مقام معصومیت را دارا می باشند و خطوط فاصل و قرمز نظام هستند. هر گروه یا شخصی که این مقدسات را مورد هتاکی و سوء زن قرار دهد هم راستا با نظام نیست و مورد ترد است مگر توبه نماید . امروز آقایان سروش ، گنجی ، سحر خیز و... به عنوان اصلاح طلب چه می گویند ؟؟؟ چرا موسوی و کروبی از ولایت فقیه که مورد تأیید سنت است سر پیچی می کنند ؟؟؟؟ می شود گفت بخش قابل توجهی از اصلاحات در تقابل... (272656)
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۵۴
با نظام هستند . چه شده که اسرائیل اصلاح طلبان را سرمایه خود می نامد و اصلاحات را نماینده خود در جنگ با نظام می داند. به طرفداران خود بگویید که جریانات سال 88 قائله ای بود که در آن اصلاحات در جبهه ای بود که آمریکا ، اسرائیل و غرب اگر نگوییم همرزمش بودند لااقل می توانیم بگوییم در کنارش بودند. همین چیزهاست که باعث می شود بگوییم اصلاحات در جریان انقلاب حضور ندارد (272660)
باران زمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۷:۵۷
تاجاییکه ب ما یاد دادن فقط 14 نفر معصوم در دین اسلام هستن همه وهمه حطا میکنن نکنه دین تازه امده خبر نداریم!!!!! (272738)
پايداري
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۰:۰۳
عزيز من غير معصوم خطا نميكنند.بلكه ممكن است خطا كنند.انسان ممكن الخطاست (272807)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ۰۱:۱۸
حالا بايد پرسید اون معیاری که تعیین کنه کی بر خطاست و کی بر صواب، اون کیه؟ لابد شما و هم اندیشان تان!!! (272953)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۰:۰۹
سلام ، اقای 1 !؟ لطفا به ریزنمرات خود توجه کنید :
دیکته 3 غلط = 17
سوء زن ؟ ( صحیح،سوءظن است) در ضمن، یک کلمه است و نه 2 کلمه جدا .
مورد ترد ؟ ( صحیح،طرد است)
انشا و نگارش = 9
علوم سیاسی = 8
تعلیمات دینی = 8 (272811)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۱۰
جالب بود (272666)
بنده ي خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۱۳
با پوزش از تمام مردم شهيد پرور ايران اسلامي و كساني كه نمي خواهند با دين اسلام ناب محمدي كاسبي كنند والله اشكال در خودمان است كه قديمي ها مي گفتند خلايق هرچه لايق !(منظور هشت سال فلاكت و بدبختي از حاكميت به اصطلاح اصولگرايان )و اينكه ما مردم سابقه اي بسيار طولاني در اين مطلب تاريخي داريم كه افرادي شايسته (مانند آيت الله هاشمي رفسنجاني،آقاي خاتمي و... ) را به عنوان قهرمان جلو مي اندازيم و سپس به كنج خانه هايمان مي رويم وديگر هيچ و سپس كساني كه در اين راه فذا مي شوند را به اميد خدا رها كنيم !!! (272748)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۹:۵۲
وقتی مردم وعده های این عزیزان را باور می کنند وآنها را به قدرت می رسانند از مردم دعوت به آرامش (گورستانی ) می کنند وخودشان یا با مماشات یا با باج دادن یا با سیاست یک قدم جلو دو قدم عقب همه انرژی و ظرفیتها وخواستهای مردم را به هدر می دهند وفرصت سوزی میکنند به جای گسترش تشکلهای مردمی و نهادهای مدنی پشت پرده با رانتخوران مماشات می کنند

گلایه یکی از فداییان و تلاش گران روی کارآمدن روحانی یعنی زیبا کلام را ببین که چگونه از رفتار روحانی گلایه کرده است. (272796)
توجه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۱۲
این بندگان خدا که اینچنین مردم را مورد خطاب و عتاب قرار می دهند و قیم مآبانه برای مردم
تکلیف تعیین می کنند و آنها را مذمت می نمایند؛ گرفتار غرور ناشی از بی خبری و بی اطلاعی
نسبت به زمان خود هستند ، زیرا در حلقه پیروان خود محصور می باشند و همه دنیای آنها به این حلقه ها
محدود می شود و فکر می کنند واقعا آن چیزی هستند که اطرافیانشان به آنها می نمایند و از طرفی همه
مردم چون اطرافیان آنها هستند!!! (272849)
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۲:۱۹
چقدر خوشحالم كه پايدار چي ها به خوانندگان بهار پيوستند بهار هيچوقت خزان نشوي بنگار كه كه با نگارشت شايد بتواني اين مغزهاي تعطيل را دوباره بكار اندازي (272888)