به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۶۴۶۳۵
شرق در یک نگاه

تاجگردون: فراتر از ویترین زنجانی نرفتیم

گروه سیاسی: روزنامه شرق روز دوشنبه در صفحه نخست تیترهای مشکل دوربین سیما در بازتاب خدمات دولت و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فراتر از ویترین زنجانی نرفتیم را بررسی کرد.
تاجگردون: فراتر از ویترین زنجانی نرفتیم
این روزنامه تیتر یک را به موضوع مشکل دوربین سیما در بازتاب خدمات دولت اختصاص داد و نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در بیست ونهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی بار دیگر، از سیاست‌های صداوسیما در برخورد با دولت انتقاد کرد و گفت رسانه‌ها در زمینه انعکاس خدمات دولت به ما کمک نمی‌کنند و صداوسیما در انتقاد، صددرصد از این فرصت علیه دولت استفاده می‌کند. او عنوان کرد: البته ما انتقاد را خوب می‌دانیم، اما در بیان خدمات دولت گاهی مشکل پیش می‌آید و شاید این مشکل در دوربین‌ها و فرستنده های صداوسیما وجود دارد.

روزنامه شرق به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فراتر از ویترین زنجانی نرفتیم اشاره کرد. غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: البته ما هم به اینکه چرا از ویترین فراتر نرفته‌ایم نقد داریم، اما این کار مجلس نیست. سه، چهارماه پیش گزارش مکتوب و محرمانه دیوان محاسبات در موضوع بررسی پرونده بابک زنجانی در کمیسیون برنامه وبودجه خوانده شد. هم دادستان دیوان محاسبات آمده بود و هم وزیر نفت. همان موقع هم به رییس دیوان محاسبات گفتم، پرونده به این مطولی و عمیقی خیلی عجیب است که آمران محکوم نشده و تنها عاملان پرونده محکوم شوند. نظر من نماینده این است که هم آمر، هم عامل و هم ناظر باید محاکمه شوند.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن دلار دولتی تا پایان سال به ٢٨٠٠ تا ٣٠٠٠تومان می‌رسد، نوشت: احمد مجتهد رییس پیشین پژوهشکده پولی و بانکی گفت: دولت در پی این است که با توجه به نرخ تورم و کاهش ارزش پول نرخ ارز مبادله‌ای را به تدریج افزایش دهد. از سال گذشته تا کنون دولت صدتا١٥٠تومان به نرخ ارز مبادله ای اضافه کرده و پیش بینی من این است که تا سال آینده بانک مرکزی قیمت دلار مبادله‌ای را به حدود دوهزارو٨٠٠ تا سه هزارتومان خواهد رساند. با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، تفاوت نرخ ارز مبادله‌ای و آزاد بیش از ٥٠٠تومان شده است و دولت هدف گذاری کرده که در سال آینده یکسان سازی نرخ ارز را انجام دهد.

خانه پدری قابل اصلاح نیست تیتر دیگر روزنامه شرق است. علی جنتی وزیر ارشاد که به مراسم معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رفته بود، در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به صدور مجوز اکران خانه پدری از سوی شورای نظارت بر نمایش، اعلام کرد که این فیلم با درنظرگرفتن محدودیت سنی و به صورت محدود اکران می‌شود. او ادامه داد: البته این بخش هم قابل اصلاح نیست چون اگر بخش اول فیلم را که در آن پدری، دختر خودش را با یک وضع فجیعی زنده به گور می‌کند، از فیلم حذف کنیم، کل داستان از بین می‌رود و چون قابل اصلاح نیست، بنابراین قابل اکران عمومی نیست و همان طور که گفتم در حد بسیار محدودی، ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد.

این روزنامه در خبری دیگر با انعکاس عنوان دولت از صندوق توسعه ملی برداشت غیرقانونی نداشته است، نوشت: غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه وبودجه گفت مساله این است که کسی این گزارش را نخوانده. عنوان گزارش، برداشت از صندوق توسعه ملی است. بعد از اینکه دیوان محاسبات تذکر می‌دهد، بانک مرکزی سند می‌زند و سهم صندوق را جدا و در وجه صندوق پرداخت می کند. یعنی تخلف و عدولی صورت نگرفته جز اینکه بانک مرکزی نباید ریال به خزانه واریز می کرد. تخلف همین است و تخلف دیگری صورت نگرفته و اصولا آنچه این روزها مدام بر سر زبان‌ها افتاده که دولت از صندوق برداشت غیرقانونی داشته، اشتباه و کذب محض است.