به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۶۴۶۵۲

اطلاعاتی جالب از اینترنت در کره شمالی!

گروه فناوری: هنگامی که در سرویس اینترنت کشور کره شمالی در روزهای اخیر اختلال به وجود آمد و به مدت 11 ساعت دسترسی این کشور به اینترنت قطع شد شاید بتوان گفت که کمتر کسی از این موضوع در کره شمالی مطلع شده است.
اطلاعاتی جالب از اینترنت در کره شمالی!
تنها تعداد کمی از افراد در کره شمالی به اینترنت دسترسی دارند و حتی در هنگام اتصال به اینترنت، شبکه جهانی وب را کاملاً متفاوت نسبت به دیگر مردم دنیا تجربه می‌کنند. همین افراد محدود که امکان دسترسی به اینترنت را دارند از فیلترهای متعدد امنیتی عبور کرده و  تنها با اجازه رسمی از دولت پیونگ یانگ امکان اتصال به اینترنت را پیدا می‌کنند.

همانطور که اشاره شد تعداد افرادی که به طور کامل به اینترنت در کره شمالی دسترسی دارند بسیار محدود است و مابقی مردم نیز می‌توانند از شبکه محلی اینترانت این کشور موسوم به شبکه Kwangmyong به صورت رایگان استفاده کنند. دولت کره شمالی دارای 30 پایگاه اینترنتی کنترل شده است که محتوای آن‌ها برای مردم این کشور در شبکه اینترانت در دسترس است. اتصال همه کاربران اینترانت به شبکه Kwangmyong به صورت مستمر کنترل شده و تمام فعالیت‌های کاربران زیر نظر است.

مارتین ویلیامز که گرداننده یک وبلاگ در زمینه تکنولوژی در کره شمالی است در مورد دسترسی به اینترنت در این کشور می‌گوید: تعداد افرادی که به طور مرتب از اینترنت و اینترانت در کره شمالی استفاده می‌کنند تنها در حدود 10 تا 20 هزار نفر است.



داگ مادوری، مدیر موسسه تحقیقاتی Dyn که در زمینه عملکرد و دسترسی کاربران جهانی به اینترنت فعالیت می‌کند در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که ردپای اینترنتی کاربران کره شمالی در شبکه جهانی وب بسیار کوچک است. طبق آمار منتشر شده تنها 1000 آدرس آی پی در این کشور وجود دارد. در مقام مقایسه باید بدانید که تعداد آدرس‌های آی پی کشور آمریکا 981 میلیون است. کره جنوبی نیز 107 میلیون آدرس آی پی دارد.



یکی دیگر از معیارهای اندازه گیری نفوذ مردم یک کشور در اینترنت، تعداد مسیرهای BGP است. پروتکل دروازه‌ای مرزی یا BGP یک پروتکل مسیریابی از نوع خارجی است که ارتباط بین سیستم‌های مستقل در شبکه جهانی اینترنت را فراهم می‌کند. کاربران اینترنت در آمریکا 150 هزار مسیر BGP دارند. این در حالی است که تعداد مسیرهای BGP در کره شمالی تنها 4 تا است.

برای کشوری در ابعاد کره شمالی که میلیون ها نفر جمعیت دارد، این اعداد آماری در ارتباط با اینترنت بسیار محدود است. در نقشه زیر نقاط نورانی، نقاط دسترسی به اینترنت در کشورهای مختلف هستند. همانطور که مشاهده می کنید در محدود کره شمالی تقریبا دسترسی به شبکه جهانی اینترنت وجود ندارد.

مرجع : بازارخبر