به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۶۴۶۹۷
تو جامعه هنری ایران را خجل كردی، بی‌هنر

گلشیفته فراهانی نمادی از انحطاط اخلاقی

گروه هنری: تصویر برهنه‌ی گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی سینمای جهان، روی جلد تازه‌ترین شماره‌ی مجله‌ی فرانسوی ایگوییست (Égoïste) قرار گرفت.
گلشیفته فراهانی نمادی از انحطاط اخلاقی
گلشیفته فراهانی، پیش‌تر در تابستان گذشته، در گفتگویی با نیویورک‌تایمز فاش کرده بود که در مقابل دوربین این عکاس ایتالیایی مقیم پاریس برهنه شده است. او در آن گفتگو، با اشاره به جنجال به وجود آمده بعد از انتشار عکس‌های برهنه‌‌اش در فیگارو در سال ۲۰۱۲، گفته بود: «وقتی که این ایده را مطرح کرد، گفتم ببین پائولو، من تا به حال مشکلات زیادی به خاطر این ماجرا داشته‌ام. بهتر است از این کار صرف‌نظر کنیم. ولی بعد، با خودم گفتم: اگر پائولو راورسی این عکس‌ها را نگیرد چه کسی بگیرد؟! انگار از تن من عبور می‌کرد و از روحم عکس می‌گرفت!»

گلشیفته فراهانی که پس از خروج از ایران، توهم پدیده شدن در سینمای اروپا و هالیوود را در سر می‌پروراند، پس از مواجهه با شکست های پیاپی و در نهایت آوارگی کامل، با انجام اقدامات خارج از عرف، سعی در جلب توجه و کسب موقعیت حداقلی برای خود داشت. اقدامات سال‌های اخیر او نشان می‌دهد که وی نه تنها با انتخاب این مسیر نتوانست در رسیدن به اهدافی که در سر می‌پروراند موفق باشد که با نمایش خاص خود در برخی نشریات، از خود وجهه‌ای کاملا متفاوت عرضه کرد. گفتنی است اقدام اخیر این فرد، بار دیگر مورد نکوهش کاربران فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و کاربران بر اوج انحطاط اخلاقی این فرد تاکید داشتند.

در همین زمینه سایت تابناک در نقدی نوشت: پس از انتشار تصاویر نیمه برهنه‌اش در یک کلیپ که جنجال‌های فراوانی را در پی داشت، این بار انتشار تصویر کاملاً برهنه «گلشیفته فراهانی» بر روی جلد یک مجله فرانسوی که مورد توجه دیگر نشریات فرانسوی از جمله مادام فیگارو قرار گرفته، این پرسش‌ را پیش آورده که این روش چه تاثیری در آینده این بازیگر خواهد داشت و همچنین پرسش پراهمیت‌تری را پیش رو قرار می‌دهد که باید در قبال عملکردهای چهره‌های هنری سابقاً فعال در ایران، چه واکنشی داشت؟

ماجرای انتشار تصویر نیمه برهنه گلشیفته فراهانی در مجله مادام فیگارو به فراموشی سپرده نشده که این بار در همان مجله، تصویر تمام برهنه‌ای از این بازیگر سابق تئائر و سینمای ایران بازنشر شده که برگرفته از روی جلد مجله فرانسوی «ایگوئیست / Egoiste» است؛ جلد دوم هفدهمین شماره‌ در سی‌وهفتمین سال تاسیس این مجله در حالی تصویر برهنه گلشیفته فراهانی است که بر روی جلد نخست آن، تصویر کیت بلانشت بازیگر استرالیایی نقش بسته و البته هر دو تصویر نیز توسط یک عکاس ثبت است. گلشیفته فراهانی، پیش‌تر در تابستان گذشته به نیویورک‌تایمز گفته بوده که مقابل پائولو راورسی، عکاس مطرح مُد مقیم پاریس برهنه شده و حال آهسته آهسته تصاویری که از او به ثبت رسیده انتشار می‌یابد.

طبیعتاً این اتفاق نیز منجر به شکل گیری فضای پرتنشی خواهد شد اما حقیقت امر آن است که این فضای پرتنش باعث توقف روشی که این بازیگر سابقه تئاتر و سینمای ایران در پیش گرفته نخواهد شد، کما اینکه انتقادات گذشته مطرح شده نسبت به عملکرد گذشته‌اش منجر به توقف یا تجدیدنظرش در مسیری که در پیش گرفنه نشد. از این حیث تنها مسئله‌ای که وجود دارد، تعریف نسبت هنر ایران با چنین اتفاقی و تاکید بر وجود فاصله میان این دو موضوع است.

اگر قرار باشد در پارادایم غربی به این موضوع پرداخت، در این زمینه باید تاکید کرد مسیری که گلشیفته برای تحکیم جایگاهش در سینمای اروپا و آمریکا در پیش گرفته، بدترین روش ممکن است و تاریخ مصرف او را تا زمان حفظ جذابیت‌های اینچنینی‌اش حفظ محدود خواهد ساخت و بدون تردید این بازیگر می‌توانست بدون برهنه شدن جایگاهی به مراتب بهتر از این به دست آورد و حقیقت امر آن است که آن روشی که فراهانی نقطه پایانی‌اش را در پیش گرفته، جزو گزینه‌های معمول نیست و انتشار تصویری شبیه به تصویر اخیراً منتشر شده از کیم کارداشیان از فراهانی، کمکی به تغییر موقعیت او در سینمای آمریکا و اروپا نخواهد کرد.

روشی که گلشیفته در پیش گرفته اتفاقی مرسوم حتی برای بازیگران هالیوودی نیست و از تعداد قابل توجهی از بازیگران هالیوود، تصاویری تا بدین حد برهنه منتشر نشده و در واقع حتی در انتشار تصاویر برهنه از بازیگران و خوانندگان آمریکایی نیز برخی نقاط پوشانده می‌شود و این حریم مشخص را اکثر مجلات نیز رعایت می‌کنند و بنابراین روشی که گلشیفته فراهانی در پیش گرفته حتی در سینمای آمریکا نیز امری مرسوم و پذیرفته شده نیست و به ندرت رخ می‌دهد و به همین دلیل تنها چهره او را نزد هوادارانش که بخش قابل توجهی‌شان ایرانی هستند، مخدوش خواهد نمود.

در همین راستا این ساده اندیشی است، تصور کرد مسیر در پیش گرفته شده توسط گلشیفته فراهانی نسخه قابل اعتمادی است که با تکیه بر آن می‌توان به موقعیت ویژه‌ای در سینمای ایران دست یافت و بی‌شک در فضای رقابتی سینمای جهان که بازیگرانی از هر نظر به مراتب جذاب‌تر وجود، آنچه به ارزانی عرضه می‌شود و از آن برای جلب توجه بیشتر فیلمسازان آمریکایی و اروپایی بهره گرفته می‌شود، اعتبار محدود و مشخصی دارد و برچسب تاریخ انقضایش کنار نصب شده است.

اما اگر قرار باشد در پارادایم شرقی و ایرانی به این موضوع توجه کرد، باید در نظر داشت که اساساً روش در پیش گرفته شده توسط این بازیگر قابل توجه نیست و می‌توان به نمونه‌های وطنی اشاره کرد که در مسیری آهسته و پیوسته را در پیش گرفته‌اند و ضمن حفظ هنجارهای سینمایی که از دل آن برآمده‌اند، موقعیت‌های ملی یا بین‌المللی ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال حاضر به تن دادن به چنین روش‌هایی برای وسعت یافتنِ موقت دامنه فعالیت‌هایشان نشده‌اند.

نقش آفرینی «مهناز افشار» در فیلم «معلم» محصول کشور تاجیکستان و همچنین بازی تحسین برانگیز فاطمه معتمدآریا در فیلم «نبات» محصول کشور آذربایجان در کنار حضور درخشان چهره‌هایی چون «لیلا حاتمی» و «نیکی کریمی» در جشنواره‌های خارجی نشان می‌دهد که کسب موقعیت ویژه در فضای بین‌المللی سینما الزاماً نیازمند روش‌هایی نیست که گلشیفته فراهانی در پیش گرفته و این روش‌ها تنها در یک دوره محدود کارآمدی دارند و به مرور همان پایگاه مردمی که یک بازیگر از دل آن رشد کرده و با پشت کردن به آن، سراغ روش‌های دیگری را گرفته نیز به مرور از میان خواهد برد.

از این حیث باید در نظر داشت آنچه در این زمینه مورد نقد است، ارائه روشی از پیش شکست خورده به عنوان نسخه موفقیت در سینمای اروپا و آمریکا به مخاطب ایرانی است که پیگیر رفتار این بازیگر بوده است. این یک حقیقت است که بازیگری چون مریل استریپ در سینمای جهان علی‌رغم عدم برخورداری از جذابیت‌های ظاهری جنسی خاص، صرفاً به واسطه بازی قوی و تاثیرگذارش، اکنون در سن 65 ساگی همچنان با پیشنهادی مالی قابل توجهی مواجه است و در مقابل اکثر ستاره‌های زن هالیوود که متکی به این جذابیت‌ها هستند، یا با روش عجیب درصدد حفظ این جذابیت (مقابل دوربین‌ها) برمی‌آیند و یا خیلی زود با دنیای بازیگری وداع می‌کنند؛...

بنابراین نشانی غلطی که تمرکز بر رفتار گلشیفته به مخاطب جوان ایرانی خواهد داد، برهنگی به عنوان آسانسوری برای پیشرفت در سینمای جهان است اما در مقابل این حقیقت گفته نمی‌شود که چنین آسانسوری چقدر سریع سقوط می‌کند و بازیگری که دیگر از این ابزارش نیز نتواند استفاده کند، با چه کیفیتی حذف می‌شود. به همین دلیل همچنان مسیری که چهره‌هایی چون «لیلا حاتمی» و «فاطمه معتمدآریا» پشت سر گذاشته‌اند، همچنان نسخه‌های قابل پذیرش‌تری برای رشد یک سینماگر و رسیدن به نقطه سعادت در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شده است؛ نسخه‌ای باید بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد.

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۰۷
خاك بر سرت كنن بی جنبه. واقعا خاك برسرت. آبروی بهزاد خان (پدر) و شقایق (خواهرت) را هم بردی بیچاره بی هویت. (273240)
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۸:۰۳
جدا پدرش کجا و این بنده خدا کجا (273299)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۸:۳۲
ونخواهیم فتنه ازسرانگشت طبیعت بپرد
ونخواهیم فتنه ازدرخلقت برودبیرون
وبدانیم اگرفتنه نبود زندگی چیزی کم داشت
واگرفتنه نبودلطمه می خوردبه قانون درخت
واگرفتنه نبوددست مادرپی چیزی می گشت.
گلشیفه وللش بچسب فتنه را.آی فتنه فتنه فتنه. (273306)
حمید
Canada
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۹:۰۱
اگر خوب دقت کنیم متوجه خواهیم شد که این دختر مشکل روحی روانی دارد وگرنه در شرایط عادی کسی به راحتی با آبروی خود وخانواده اش بازی نخواهد کرد . (273318)
پرواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۱۸
شکل گرفتن ایشان بعد ارانقلاب بوده است پیدا کنید پرتقال فروش را (273243)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۹:۵۴
خیلی ها قرن ها بعد از انقلاب ادم میکشند و مجازات میشن... خیلی ها هم تصادف خواهند کرد و میمیرند..خیلی ها هم پیشرفت میکنند..خیلی ها بیمار میشن.. خیلی ها هم به دنیا نیامده جنینشون میمیره...و اینها چه ربطی به بعد یا پیش از انقلاب داره؟ در ضمن، اگر اطلاع ندارید برین تاریخ سینمای فیلمفارسی را بخوانید ببینید مثلاً چهره ای مانند نوش آفر ین در اولین فیلمش چجوری ظاهر شد، شهناز تهرانی، فائقه آتشین، و..اینها که گفتم حدس و گمان نیست بخشی از تاریخ سینمای قبل از انقلابه. تاریخ سینمای فیلمارسی را دقیق بخوان. (273326)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۰:۵۴
لجاجت شما ها در نقض تاریخ کم از برهنگی این خود ریخته نیست. بنده خدا گفته تاریخ سینما را بخونید..خوب برید بخونید دیگه چرا منفی میدین. (273362)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۲۴
فکر کنم شماها توهم زدیداااااا
جدیدترین فیلمش هم مال هالیوده و هم یکی از پر فروشترین فیلم ها هست. در نقش همسر فرعون!!
بهار نیوز از تو بعیده توهم بزنیا (273246)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۹:۵۵
در این فیلم نقش بسیار کوتاهی داره. البته بعید نیست بعدها نقش های طولانی تری بهش بدن بخصوص اگر تو فیلم یه عکاس ایتالیایی هم باشه خخخخخخخخخخخخخخ (273327)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۲۵
متاسفانه گلشیفته دارد کاری میکند که دیگر نتوانیم ازاو دفاع کنیم.به هرحال جامعه ی ایران هنجارهایی دارد که اگر ماازگلشیفته دفاع کنیم ماهم نابود خواهیم شد. ولی برای این ستاره ی معصوم ایران یک سوال مطرح میکنم: چرالیلاحاتمی باهمان پوشش خودش به کن می رود همگان بااوبه احترام برخوردمیکنند و عضوهیات داوران میشود و لی تو هرجاهستی بااین که میخواهی خودت راجزو آنها بدانی بازهم کوتاه ترین وبی ارزش ترین نقشهارابه تو می سپارند؟ نگفتمت نرو نرو... به خدا تومال اونجانیستی.تومال مابودی و سینمای ما... (273247)
حامد
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۲۸
حالا لازم بود شما نشر بدید؟ به نظر شما چند نفر ایرانی، میرن مجلات فرانسوی رو بخونن؟ شما نمیگفتید، کسی هم نمیفهمید و آبروی اقوامش که در ایران هستند حفظ میشد! این کار شما متفاوت از کار صدا و سیما و اصولگرایان نیست که میرن یه نکته ای رو از یک جای گمنام در میارن و به سمع و نظر همه میرسونن تا بگن ببینید اینها چقدر بدن! (273248)
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۹:۵۶
عزیزم کارش بد نیست /وحشتناکه میفهمی وحشتناک. (273328)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۹:۵۸
البته پدرش پیش از این خیلی ازش دفاع کرد و حتی در مصاحبه ای عنوان کرده بود که باید از گلشیفته عذر خواهی بشه. ایندفعه را نمیدونم باز ازش دفاع میکنه یا نه. در ضمن: پیش از اینکه بهار بگه همه ی شبکه های نتی باز نشرش داده بودند (273331)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۳۶
چرت نوشتی . کسی که اایران رفته و همه پشتش اب ریختن ...تمومه اونجا دنیای خودشو داره و ستاره هاشم اافول می کنن و خلاص ...چیری از گلشیفته متعلق به ما نیست ...ولش کنید بابا (273249)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۴۵
بازي گلشيفته فراهاني تا هميشه جذابيت هاي خودش رو داره. اتفاقا در فيلم هايي كه نقش آفريني كرده يك رفتار و گفتار بكر دختر ايراني رو از كاراكترش برداشت مي كنيم. پس به عنوان يه ايراني بازيشو دوست دارم.
اما! برهنگي هيچ جايگاهي در تاريخ ايران ما نداشته. صرف نظر از اسلام و تعاليم اون، ايرانيان هميشه پوشش متعادل رو برترين مي دونستن و از برهنگي بيزار بودن و اساسا برهنگي در تاريخ باستان ما سبكي و كسر شان پنداشته مي شده. با همه ي اين حرفا بايد ديد هدفش از اين كار چي بوده بعد به قاضي رفت. (273253)
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۹:۵۸
چی؟بعد به قاضی رفت؟ببینیم هدفش چی بوده؟واقعاکه... (273330)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۰
این مرتیکه عکاس ناقلا بوده. این خود ریخته در یه مصاحبه گفته که مرتیکه عکاس از روحش عبور کرده و از جسمش عکس گرفته. (273333)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۴۷
اظهارنظرتون درمورد"آنجلیتاجولی" بسیاردورازانصاف بود،چهره ای فعالترازاودرزمینه نوعدوستی درکل سینمای جهان پیدانمیکنید،سینمای هالیوود،چهره های بسیاری دررابطه بااستفاده ازجذابیتهای ظاهری بعنوان ابزارهنری داره،چراآنجلیناجولی!!!
وامادرموردگلشیفته،ظاهرامسیرخودشوانتخاب کرده ودیگه تصمیم نداره فرهنگ ایرانی راپشتوانه خودش قراربده،دراین بین،ایکاش رسانه هارعایت حال پدرش رابکنندوماجرای دفعه پیش تکرارنشه،امیدوارم احترام هنرمندان پیشکسوت جامعه هیچگاه خدشه دارنشه. (273254)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۳
باید دید نظر باباش چیه. یعنی اون زمانی که نصف و نیمه برهنه شده بود نمیتونست باهاش حرفی بزنه؟ نصیحت پدرانه بکنه؟ بعد اون اتفاق همدیگرو در دبی دیدند که و باباش که خیالیش هم نبود (رجوع کنید به مصاحبه اش) (273335)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۱:۴۷
مگه پدرش چیکارمیتونست بکنه وقتی گلشیفته راه خودش رو انتخاب کرده؟
خداکنه سرهیچ کدومتون نیاد، ولی یک لحظه خودتون رو جای پدرش بذارین.اگه پدرش بیاد و فحشش بده و تکفیرش کنه هیچ فرقی بااون پدرنداره که دخترش روداعش سنگسارمیکردو اونهم همراهی کرد.بالاخره پدره عزیزمن، پدره.فقط کافیه چندلحظه خودتون رو جای بهزادخان بگذارید (273398)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۴۹
اصلا با نظر شما موافق نیستم.هرکس میتواند در مورد خود تصمیم گیرنده باشد.حتما چیزی بوده که او اینکارو انجام داده. (273255)
شقایق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۰
واقعا از یک ایرانی کاملا بعیده.کارش وحشتناکه (273334)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۱:۱۹
ادای روشنفکری رو درنیارید بابا... (273380)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۱:۲۰
گلشیفته نمادی از انحطاط (273381)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۱
گلشیفته که هویت واقعی خودش را نشان داد ، کاش بعضی از بازیگران حال حاضر سینما اینکار را نکنند و بتوانند بر خود مسلط باشند و گرنه...... (273256)
مريلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۱
قضاوت كردن ادم ها بدون شك اين روزهاخيلي طرفدار داره (273258)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۲:۱۱
این عکس اصلاً نیازی به قضاوت نداره، بدون شرحه! (273411)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۴
حیف از او و زیبایییش! زمانی که در ایران بود هوادارش بودم کاش ... (273260)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۵:۵۴
گل شیفته مثل گلی بود که پژمرده شد!!!! (273261)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۰۸
چطور دزدی و فساد اقتصادی نماد انحطاط نیست لخت شدن یه خانم نماد انحطاطه؟؟؟ من میخوام بپرسم چرا همه ی مسائل را رها میکنیم و به یک هنر پیشه میتازیم مشکلی دارید فیلمهیش را نبینید و این عکس پورنو را نگاه نکنید (273267)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۸:۵۰
کی این مسائل رو ول کرده مگه بهار کم مطلب راجع به فساد اقتصادی می نویسه ضمنا هر مطلب در جای خودش (273312)
قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۶
هر فسادی جای خودشو داره، مغلطه کردن اینها دور از درایت هستش. (273338)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۱:۱۵
حرکتی که ایشان انجام داده اند قطعا زشت ترین و زننده ترین عملی است که می تواند از یک خانم سر بزند. حتی برخی هنرپیشه های هالیوودی که در ایران نگاه مثبتی به ان ها وجود ندارد حاضر به انجام چنین عمل شنیعی نشده اند. این خانم فکر می کند با برهنه شدن می تواند توجه کمپانی های فیلم سازی را جلب کرده و شهرتی برای خود دست و پا کند. اما مطئنم که خیلی از کارگردان های امریکایی هم هرگز به سراغ امثال گلشیفته نخواهند رفت. (273377)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۰۹
به نظرم انتشار چنین مطالبی هیچ توجیهی ندارد، مخصوصا در مورد فردی که مسبوق به سابقه بوده و سالهاست که دیگر در ایران زندگی نمی کند. جالبه که شما هم قسمت انتشار نظرات را در این خبر باز گداشتید در صورتی که خبرهای مهم را می بندید تا مردم نتوانند حرف دلشان را بزنند. این یعنی مشغول کردن مردم به هیچ و پوچ (273268)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۱۴
من طرفدار آزادی هستم ولی این دیگه شور آزادی را در آورده خاک بر سرت (273270)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۱۵
اميدوارم كارش به فيلم هاي پ و ر ن و نكشه!!! (273271)
یه نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۸
شماهایی که منفی دادید یعنی منظورتون اینه که کارش به پ و ر ن و بکشه؟ اگر دوستدارشید که این دوستی خاله خرسه هستش. (273341)
یه شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۱۶
چون طبق معمول نظرهامو سانسور میکنید هیچ چیز در اینجا نمینویسم. به شما هم توصیه میکنم چندتا کامنت نویس استخدام کنید تا فقط کامنت هایی که 100 درصد با شما موافقن رو واستون بنویسن (273272)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۱۹
من از نقشش در فيلم سنتوري خوشم اومده بود آبروي اين فيلمم برد (273275)
داعشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۲۵
چرند نگو بهارنیوز اصلا فیلمهای نیکول کیدمن و انجلینا جولی رو دیدی مریل استریپ 70 سالشه چرا سعی می کنید توهمات ذهنتون رو جهانی کنید و فکر کنید فرهنگ غرب شبیه ایران هست ؟ (273276)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۲۷
با همش موافقم جز مطلبی که در مورد آنجلینا جولی گفته شده. (273277)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۲۸
منصفانه ترین نقدی بئد که در این مورد خوندم (273278)
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۳۹
خاک تو سرش، روح رسول ملاقلی پور الان تو اون دنیا داره میلرزه که نقش اصلی «میم مثل مادر» را به این بیشعور داده بود... (273280)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۴۷
انتشار این مطلب از سایت شما بعیده، این مطلب بیشتر برازنده تسنیم و فارس نیوز و ... است. هر انسانی میتونه ازادانه برای خودش تصمیم بگیره، نه من و نه شما و نه هیچ کس دیگه از فکری که پشت اینکار بوده خبر نداریم پس بهتره که یاد بگیریم دیگران رو بخاطر انتخاب نوع پوشش و یا اصلا بی پوششی مورد مواخذه قرار ندیم. واقعا متاسفم برای سایتی کهه ادعای ازادگی داره... قبلا صفحه ورزشیتون بطور خودجوش هجمه علیه فردوسی پور و کیروش راه انداخته بود الانم که...
بنظر میرسه که دارین از مسیرتون به هر دلیلی منحرف میشین. (273281)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۱
بیخیال بابا اصلن ارزش تیتر زدن نداره . (273283)
چماقعلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۵۳
بهار بابا به شما چه؟ جامعه هنري ايران را خجل كردي يعني چه؟گلشیفته فراهانی که پس از خروج از ایران، توهم پدیده شدن در سینمای اروپا و هالیوود را در سر می‌پروراند، پس از مواجهه با شکست های.كدوم شكست.؟ (273284)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۷:۱۹
سینمای فاسد !!!!پائولو عکس نگیره کی بگیره؟خدا کنه وقتی جلوی دوربین برهنه میشن پشت دوربین کار دیگه ای نکنن!!!!!آدمیزاده دیگه هر غلطی میکنه.کسی که اینگونه برهنه میشه آیا میتونه پاک باشه؟خودتون قضاوت کنید. (273291)
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۷:۲۰
چقد چرت بود اين نوشته! (273292)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۷:۴۹
کاش مطلبی درباره برهنگی اخلاق در جامعه ایرانی نوشته بشه
برهنگی تن و جسم پسندیده نیست
اما برهنگی فرهنگی مشکل امروزه ایران هست و بمراتب بدتر (273296)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۸:۱۱
کاری کرده که هیچ جای دفاعی برای خودش نگذاشته از بیزارم (273300)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۹:۲۴
گلشیفته نمادی از یک زن عقده ی هست (273323)
کاوه
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۱:۴۹
گلشیفته خبر نداره چقدر مدعی تو ایران داره ,عزیزمن هر کسی آزاده هر جور دلش خاست زندگی کنه ,حالا یه گروه پیدا میشن میگن به این نمیگن آزادی و نمیدونم چی... حتی جای پدرشم نظر میدن ,دیگه آخرشین بخدا (273399)
محمود بی نظیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۲:۴۵
ارزشی داره ه راجع بهش صحبت کرد . (273429)
علی علی اوغلو
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۲:۴۶
ببینید درهمین سایت ودرموردهمین مطلب از بازیها وشخصیت های مثبت فاطمه معتمد اریا نیکی کریمی لیلا فروهر ومهنازافشار یادشد اگر واقعا حرفهائیکه میزنید بان معتقد هستید پس چرا اینهارا هم درتنگنا قرار میدهید تا راهی غیرازراه گلشیفته نداشته باشند چرا بیک باره سنگهای خودرا با هنر وهنرمندان وموسیقی دانان وانمیکنید تا هم انها وهم شما وهم مردم بدانند درکدام پله ایستاده اند (273430)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۳:۵۹
کار گلشیفته در نظر ایران و ایرانی و فرهنگ ما جالب نیست و جای سرزنش دارد ولی فسادهای مالی و رسوایی های اختلاس ها چرا مطرح نمی شود خوردن حق مردم مستضعف که دستشان به جایی نمی‌رسد زشت و زننده نیست (273458)