به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۶۴۷۰۷
وزارت علوم:

ادعای دانشگاه احمدی‌نژاد دروغ است

گروه سیاسی: در حالیكه دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان(متعلق به محمود احمدی‌نژاد) با صدور اطلاعیه‌ای ضمن معرفی آدرس جدید اینترنتی خود، ادعا کرده که فعالیت سایت قبلی توسط وزارت علوم متوقف شده است، وزارت علوم این ادعا را كذب دانسته است.
ادعای دانشگاه احمدی‌نژاد دروغ است
در بخشی از اطلاعیه دانشگاه ایرانیان آمده است که «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تلاش‌های غیرقانونی برای توقف فعالیت دانشگاه ایرانیان آدرس اینترنتی این دانشگاه را غیر فعال کرد. این اقدام غیر متعارف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاالی است که اساسا مرجع صادر کننده مجوز فعالیت دانشگاه ایرانیان یعنی شورایعالی انقلاب فرهنگی تا کنون مجوز مربوطه را باطل نکرده و فعالیت این دانشگاه قانونی می باشد. »

در همین حال، دکتر حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در مورد این ادعا گفت: وزرات علوم نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد و اگر این اتفاق رخ داده از طرف وزرات علوم نبوده است. وی با تاکید بر اینکه وزرات علوم برای برخورد با این دانشگاه مسیر قانونی خود را انجام می‌دهد، افزود: هنوز مساله از طرف وزرات علوم به مراجع قانونی ابلاغ نشده است.

وی تاکید کرد: از آنجائی که مجوز این دانشگاه غیرقانونی است، قرار بر این شد که معاونت حقوقی وزارت علوم از طریق مراجع حقوقی با استناد مصوبات قانونی که وجود دارد از فعالیتش جلوگیری کند که هنوز اقدامی صورت نگرفته و من خبر توقف آدرس اینترنی دانشگاه ایرانیان توسط وزارت علوم را تکذیب می‌کنم.

سایت جدید دانشگاه ایرانیان به شماره ثبت 32377 درحالی فعال شده است که به جز پست الکترونیک دانشگاه، شماره تماس وجود ندارد. پیش‌تر نیز وزارت علوم در 23 شهریور ماه سال جاری و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اطلاعیه‌ای هرگونه فعالیت دانشگاه ایرانیان را غیرقانونی اعلام کرده بود.

همچنین سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، پیشتر با غیرقانونی خواندن هرگونه اقدامی برای جذب دانشجو از سوی دانشگاه ایرانیان٬ گفته بود: وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید طبق مقررات از فعالیت دانشگاه ایرانیان جلوگیری کنند. فعالیت این دانشگاه به علت اخذنکردن مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح ممنوع است.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل نود مجلس همچنان مفتوح است٬ افزوده بود: با بررسی مجدد این پرونده در صورت محرز شدن تخلف این دانشگاه٬ پرونده آن به مراجع ذی‌صلاح و قوه قضاییه ارسال می‌شود. محمود احمدی‌نژاد، موسس و عضو هیات امنای این دانشگاه معرفی و از زمان اعلام تاسیس این دانشگاه اخبار متفاوتی درباره صحت مجوز آن منتشر شده است.

منصوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۷:۳۵
انشاءا...فعالیت خواهد کرد تا دانشگاه آزاد مدرک گرا وپوليسمي را به چالش بکشاند (273294)
ع.خ.ه.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۰:۵۸
چقدر رو دارنداینهاازخداوخلق خداهراسی بدل راه نمیدهند. (273366)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۷:۳۷
آقا میشه من هم یک دادگاه تاسیس کنم ؟ آخه خیلی احساس نیاز میکنم برای دادگاهی که بتواند حق و حقوق مردم را به خودشان برگرداند و متخلفان و اختلاسگران و همه ی کسانی که به مال مردم و بیت المال دست اندازی کرده اند و ارزش پول ایران را نابود کرده اند به سزای عملشان برساند. فقط مجوز نیاز دارم و قول میدهم که از بودجه ی نهادی مثل ریاست جمهوری هیچ برداشتی نکنم حتی 16 میلیارد ناقابل. (273295)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۸:۰۰
سلام ،
. . . ! هنوز نمی توانم باور کنم و هضم کنم،که این اقا 8 سال رئیس جمهور ایران بوده است!؟ یعنی در همه جای جهان رفته و گفته،من نماینده مردم ایران هستم ! ان خارجی چه میداند.فقط تعجب میکند که ایران و مردمش با 3000 سال تاریخ مدون،چگونه با چنین کسی به میدان جهانی قدم گذاشته؟تازه ان خارجی از وضع داخلی ما بی خبر بوده،و فقط یک سر ماجرا را دیده! خلاصه که،با عکس او،تمام رگهای اعصابم،به یکدیگر پ (273298)
میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۸:۴۴
هیچ جرات نداشت در این مملکت به رفسنجانی بگوید بالای چشمت
ابرو هست ولی او این کار را کرد (273309)
مسلمان ایرانی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۸:۴۵
سلام،این که می گویند؛گدارااگرپرروکنیدصاحبخانه می شود...یادروغگو راتوی ده راه نمی دادند،سراغ کدخدارامی گرفت..حکایت همین مکان غیرقانونی وغصبی ومدعیان ِبدهکار وخلافکارش هست. (273311)
ستارخان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۰:۲۷
سراغ کدخدا را که یکی دیگه گرفته. (273350)
سلیمان
Canada
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۱۸:۵۲
با وجودی که دانشگاه احمدی نژاد همچنان بدون توجه به وزارت علوم و نگرفتن مجوز از آنان به کار خود ادامه می دهد باید پرسید که وزارت علوم چکاره است ؟ (273313)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۱:۳۶
شلغم است جانم (273392)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۱:۰۸
بهار جان اگر احمدی نژاد بیاید رای بالای 24 میلیون می آورد وشما وطیفتان از آن می هراسید (273370)
کارگر امیدوار....
۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ۲۱:۱۸
اظهار نظر در مورد کارهای احمدی نژاد هنوز زوده باید دید روحانی چه کاری میکند زمان انتخابات مردم همه کاندیدا ها را با هم سنجش میکنند و امید وارم توانا ترین گزینه را انتخاب کنند و گول سیاست بازی افراد را نخورند (273379)