به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۶۴۸۹۱
مردم در اروپای غربی به سال 2015 خوش‌بین نیستند؛

ناامیدترین مردم دنیا در پایان سال 2014

گروه جامعه: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم آفریقا و آسیا با خوش‌بینی، منتظر سال 2015 هستند و امیدوارند سالی بهتر از سال قبل در پیش داشته باشند اما در اروپای غربی مردم به سال 2015 خوش‌بین نیستند.
ناامیدترین مردم دنیا در پایان سال 2014
کسانی که زندگی خود را عاری از رضایت می‌بینند فقط 6 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی بوده‌اند و 23 درصد هم نمی دانستند که از زندگی راضی هستند یا نه! بر اساس نظرسنجی سالانه‌ای که شرکت بین‌المللی WIN/Gallup در آخر هر سال منتشر می کند در پایان سال 2014 میلادی 70 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که از زندگی خود راضی هستند و احساس رضایت می‌کنند که 10 درصد بیشتر از سال 2013 است. در گزارش آخر سال 2014 خوش‌بین‌ترین مردم دنیا در مورد سال آینده، مردم آفریقا و آسیا بودند که به ترتیب 75 و 63 درصد آنها فکر می کنند سالی بهتر از سال گذشته در پیش دارند. ناامیدترین مردم دنیا درباره سال آینده در اروپای غربی (26 درصد)، خاورمیانه و شمال آفریقا (27 درصد) و اروپای شرقی (28 درصد) زندگی می‌کنند.

در میان کشورها، مردم فیجی (93 درصد) خوشحالترین مردم دنیا هستند و مردم عراق (31 درصد) کمتر از ساکنان کشورهای دیگر از زندگی‌شان رضایت دارند. در قاره اروپا خوشحال‌ترین کشور فنلاند است (80 درصد) برخلاف یونان که رضایت مردم در آن از همه‌جا کمتر (24 درصد) است. به گزارش بی‌بی‌سی، این نظرسنجی از سال 1977 هر سال منتشر می شود و امسال (2014) در سی و هشمتین گزارش سالانه از 64 هزار نفر در 65 کشور دنیا نظرخواهی شده است. در نظرسنجی امسال در مجموع کمی بیش از نصف شرکت کنندگان (53 درصد) به سال آینده خوش‌بین و امیدوارند بودند که در مجموع سال بهتری داشته باشند و این آمار 5 درصد بهتر از سال گذشته است. اما کمتر از نیمی از مردم دنیا (42 درصد) انتظار دارند سال آینده از نظر اقتصادی بهتر باشد.

در آمریکا امید مردم به بهبود وضعیت اقتصادی در سال آینده کمتر از متوسط جهانی است (27 درصد) با این حال بسیار بهتر از مردم اروپای غربی است که فقط 12 درصدشان فکر می‌کنند سال مالی بهتری خواهند داشت.
مرجع : ایسنا