به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۱۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۶۴۹۳۸
رفيعي بهترين بازيکن ليگ است

اسکوچيچ: شبها کنار کارون قدم مي زنم

گروه ورزشی: دراگان اسکوچيچ مربي کروات تيم فولاد در اين فصل بيشتر از هر تيم ديگر با مشکل بازيکنان سرباز روبرو شد. اما او معتقد است که اين مسائل باعث شده که فولاد قوي تر از پيش به ميدان برود.
اسکوچيچ: شبها کنار کارون قدم مي زنم
اسکوچیچ که محبوبیت خاصی در اهواز دارد در اولین مصاحبه بعد از بازگشت به ایران درباره نیم فصل گذشته نیم فصل اول صحبت می کند.

*نیم فصل نخست برای فولاد چطور گذشت؟
- در نیم فصل اول ما مهمترین بازیکنانمان را به دلیل مشکل سربازی در اختیار نداشتیم. به همین دلیل هم مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم. یادم نمی آید که در دوران مربیگری ام تا به حال با مشکلی روبرو شده باشم که در طول یک فصل 6،7 بازیکنم را درست دو سه روز مانده به مسابقات از دست بدهد.
*اما فکر می کنم که فولاد موفق شد به خوبی از پس این مشکلات بر بیاید؟
- بله، اما شما ببینید ما تیم را بستیم ما در نهایت توانستیم بازیهای خوبی انجام دهیم و جایگاه خوبی در جدول داشته باشم. واقعا این این فصل خیلی ویژه ای برای ما بود. معمولا همه تیمها می کنند بازیکنانشان را حفظ کنند. اما ما در بیشتر بازیها مجبور بودیم که فقط با تعداد محدودی که بازیکن در اختیار داشتیم تیم را کوچ کنیم.

*فولاد در نقل و انتقالات خوب عمل کرد؟
- ما سعی کردیم که در فصل نقل و انتقالات در پستهایی که نیاز داریم بازیکن جذب کنیم. چند بازیکن که مورد نظر من بودند خب با تیمهای خودشان قرارداد داشتند و شرایط انتقالشان فراهم نشد. البته در خط میانی ما هنوز یک جا داریم که حتما باید در این پست هم بازیکن جذب کنیم. نظر خود من بیشتر جذب بازیکن ایرانی هست، اما خب خیلی سخت است که بتوانیم در این موقع از سال و بعد از نقل و انتقالات کسی را جذب کنیم. اما برای بازیهای آسیایی باید قطعا اینکار را انجام دهیم.
*به نظر می رسد که فولاد در روز آخر با جذب مسلمان و قاضی ، برنده فصل نقل و انتقالات شد؟
- ما با بازیکنانی قرار گذاشتیم که فکر می کردیم به ما کمک می کنند. من آرزو می کنم که سروش رفیعی بتواند در فولاد بماند و برای ما بازی کند. اما چون مطمئن نبودم که او می تواند در فولاد باشد یا نه؟ به جای او مسلمان را جذب کردیم. آل نعمه و قاضی هم تجربه لازم برای حضور در لیگ و مخصوصا دیدارهای آسیایی را دارند.


* آیا بازیکنان فولاد تجربه لازم برای بازی در آسیا را دارند؟
- چرا که نه! بازیهای آسیایی شانس بزرگی برای بازیکنان فولاد است که بازی خوب خودشان را به نمایش بگذارند.
*قطعا دیدارهای آسیایی چالش بزرگتری برای فولاد است؟
- اگر چالش بزرگتری برای ما باشد که خیلی بهتر است. چون می توانید بازیهای زیبای فولاد را ببینید. من واقعا آرزو می کنم که با تیمهای خوب و بزرگ بازی کنیم. اگر دقت کرده باشید فولاد در لیگ هم در مقابل تیمهای بزرگ موفق عمل کرده است مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، صبا و پیکان. برای همین هم من همیشه دوست دارم که با تیمهای قوی چالش کنم. چون می دانم که تیم من در این شرایط بهتر عمل می کنند.
*در اهواز با مردم فوتبال دوست این شهر کنار آمدی؟
- بله، من در اهواز خیلی احساس راحتی دارم و مردم هم وقتی من را در خیابان می بینند خیلی رفتار خوبی دارند. من واقعا در فولاد لذت می کنم.
* در ساعات فراغت چه کاری انجام می دهید؟
- در اوقات فراغت بیشتر به کنار کارون می روم. خانه من کنار این رود است. معمولا بعد از تمرینات و بازیهایی که داشتیم با دستیارم می رویم کنار کارون و قدم می زنیم. گاهی دو سه ساعت هم طول می کشد چون مخصوصا در شبها کارون خیلی زیبا است و من خیلی با اینکار آرامش می گیرم. معمولا در ساعات فراغتم کنار کارون زمان می گذرانم.

*فکر می کنید که لیگ در نیم فصل اول از لحاظ کیفی در شرایط خوبی بود؟
- بله اما می توانست از این بهتر هم باشد. چون بازیکنان ایران از لحاظ کیفی و تکنیکی خیلی خوب هستند و این نکته مهمی است و اگر با آنها بیشتر کار شود قطعا می توانند شرایط بهتری داشته باشند. استعداد تکنیک داشتن در میان فوتبالیستها ایران خودش نکته مثبت بزرگی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
* در این فصل بیشتر تیمها جوانگرای داشتند، نظر شما در این مورد چیست؟
- به عقیده من جوانگرایی خیل مساله مهمی است. چون بازیکنان جوان همیشه خیلی با انگیزه هستند و همیشه تشنه یادگیری و رشد برای همین هم ممکن است زمان بیشتری بگیرند. اما در نهایت به نفع فوتبال است. مطمئن باشید که در نیم فصل دوم و حتی فصل آینده نتایج بهتری از این بازیکنان می بینیم.

*بهترین بازیکن جوان لیگ از دیدگاه شما، چه کسی است؟
- از دید من بهترین بازیکن جوان لیگ، سروش رفیعی است(می خندد)شاید بگویید که من چون مربی او هستم این حرف را می زنم اما شما مطمئن باشید که او در آینده نزدیک به یکی از بهترین بازیکنان ایران نه تنها لیگ تبدیل می شود. من خیلی خوشحال شدم که او توانست همراه تیم ملی به استرالیا برود. چون بازی نکردن او به ضرر کل فوتبال ایران است نه تنها فولاد.

* به نظر می رسد بازیکنان سرباز می توانند در آسیا برای تیمهایشان بازی کنند؟
- من واقعا آرزو دارم که این اتفاق بیفتد. همانطور که گفتم نه تنها برای فولاد بلکه برای کل تیم ایران. به جز او از عدم حضور بختیار رحمانی هم خیلی ناراحت هستم. چون رحمانی خیلی بازیکن مهمی در فولاد هست. اما متاسفانه بختیار را به دلیل مصدومیت، 6 ماه در اختیار نداریم. اما فکر می کنم که حضور این دو بازیکن در آسیا خیلی به ما کمک می کند.
*از دید شما بهترین تیم نیم فصل اول کدام تیم است؟
- خب معلوم است، فولاد!(می خندد) از نظر من فولاد بهترین تیم لیگ است.
* بهترین خاطره شما از نیم فصل اول کدام است؟
-به عقیده من بهترین بازی ما مقابل پرسپولیس بود در زمانی که علی دایی سرمربی این تیم بود. چون خیلی به ما انگیزه می داد. نه تنها فولاد فکر می کنم تمام تیمهای لیگ در مقابل با استقلال و پرسپولیس انگیزه خاصی دارند. اما الان که دارم با شما حرف می زنم و بهتر فکر می کنم. به نظر دیدار مقابل تراکتورسازی بهترین بازی ما بود. چون در حالی که 4 بازیکن فولاد چند روز قبل از دیدار با تراکتور کارت قرمز گرفته بودند که به دلیل مشکلات سربازی نمی توانند برای این تیم به میدان بروند. ما به سختی توانستیم 18 نفر را برای حضور در این بازی جمع کنیم. اما واقعا دیدار زیبایی بود و ما موفق شدیم در این چالش سخت پیروز شویم. این بازی خیلی خاطره خوبی برای من به جا گذاشت.

* جالب است که قبل از دیدار با تراکتور چه در دور رفت و چه در دور برگشت، بازیکنان فولاد سرباز می شدند؟
- برای خود من خیلی سخت است که توضیح بدهم چطور یک چنین اتفاقی برای فولاد افتاده است و مشکل کجا بوده است. اما مشکل بازیکنان سرباز برای ما خیلی سخت بود. پیدا کردن بازیکن در طول فصل خیلی کار سختی هست، زمانی که بازیکنان با تیمهای خودشان قرارداد دارند. من هنوز هم فکر می کنم که این مشکل ضعف فدراسیون بود که 3 روز مانده به مسابقات این مساله را اعلام کرد و تیمها دیگر زمانی بای جذب و یا جایگزین کردن بازیکن نداشتند. اینکار فدراسیون هر طوری بخواهید حساب کنید حرفه ای نیست. ما در بسیاری از بازیها به زحمت 18 نفر را جمع می کردیم.
*به نظر می رسد هنوز هم از یادآوری این مساله عصبانی می شوید؟
- به هر حال موقعیت خیلی سختی بود. اما من فکر می کنم ما توانستیم این مشکلات را حل کنیم و قوی تر شویم. شاید این اتفاقات برای هر تیم دیگری می افتاد آنها را نابود می کرد. اما این مشکلات ما را قوی تر از پیش کرد.
*پیش بینی شما از تیم ملی ایران در رقابتهای آسیایی چیست؟
- خیلی سخت است که بتوانم نتیجه را پیش بینی کنم. اما چون در ایران هستم از این تیم حمایت می کنم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.. اما من چون آنالیزی از تیمها ندارم نمی توانم در این مورد نظر دهم.

* درکل فکر می کنید که کی روش در زمان کوتاهی که داشته موفق شده نفرات مناسبی را راهی این رقابتها کند؟
-من البته شرایط متفاوتی از آقای کی روش دارم و سخت است که در این مورد صحبت کنم و موقعیت او را شرح دهم. اما فکر می کنم کی روش مربی باتجربه ای است و می تواند نتایج قابل قبولی بگیرد.
*شما دیدارهای ایران در جام جهانی را دیدید، عملکر کی روش را چطور می بینید؟
- به عقده من همینکه ایران توانست به این رقابتها راه پیدا کند و مثلا در بازی با آرژانتین پا به پای این تیم کار کند خودش مساله بسیار مهمی است.
*قبول دارید که پس از جام جهانی لیگ می بایست جذاب تر دنبال می شد، اما این اتفاق نیفتاد؟
- به عقیده من با توجه به استعدادها و علاقمندی که در ایران نسبت به فوتبال وجود دارد. ما هر زمان که بخواهیم می توانیم یک با تلاش و کار روی جوانها تیم خوبی را راهی رقابتهای لیگ کنیم و هیچ وقت برای کشور بزرگی مثل ایران دیر نیست که بخواهد بازیکن سازی کند.
مرجع : ورزش3