به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۶۴۹۵۰
واكنش خانه موسیقی به اظهارات سخنگوی ارشاد؛

استاد شجریان همواره همراه با مردم بوده است

پيرنياكان: شجریان بابت چه‌چیز باید عذرخواهی‌کند؟
گروه هنري: دبیر و سخنگوی خانه موسیقی درباره صحبت‌های سخنگوی وزارت ارشاد گفت: اینگونه صحبت‌ها جفا به حق موسیقی است. آقای شجریان همواره همراه با مردم بوده است. یک نفر در سخنرانی رسمی‌اش به مردم توهین کرد اما شجریان چه توهینی كرده است؟ شجریان بابت چه چیز باید عذرخواهی کند؟
استاد شجریان همواره همراه با مردم بوده است
سخنگوی وزارت ارشاد؛ نهم دی ماه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره محمدرضا شجریان به اظهارنظر پرداخت و رفتارهای استاد آواز ایران را موجب فاصله گرفتنش از مردم و نظام دانست. اظهارنظر رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ برخی هنرمندان را به همراه داشت و داریوش پیرنیاکان؛ مسئولان را به اظهارنظر و رفتارهای دقیق‌تری دعوت کرد.

داریوش پیرنیاکان (دبیر و سخنگوی خانه موسیقی) در گفت‌و‌گو با ایلنا؛ درباره صحبت‌های اخیر نوش‌آبادی(سخنگوی وزارت ارشاد) گفت: اینگونه صحبت‌ها جفا به حق موسیقی است. من امروز که خبر را دیدم بسیار متعجب شدم. آقای شجریان همواره همراه با مردم بوده است. یک نفر در سخنرانی رسمی‌اش به مردم توهین کرد اما شجریان چه توهینی كرده است؟ شجریان بابت چه چیز باید عذرخواهی کند؟

این هنرمند ادامه داد: من 25 سال است که شجریان را می‌شناسم. تمام اقشار جامعه او را دوست دارند. متاسفانه سال‌هاست که در مقابل شجریان، موضع اشتباهی گرفته شده است. من فکر می‌کنم که این مشکلات از دست آقای روحانی و وزیر ارشاد هم خارج است و دیگران با شجریان مشکل دارند. به عقیده من، برخوردها باید دقیق‌تر و حساب‌ شده‌تر باشد و هرچه بیشتر در مقابل شجریان موضع بگیرند، شرایط بدتر خواهد شد.

وی افزود: شجریان استاد مسلم موسیقی است و اگر قرار به اظهارنظر درباره او باشد؛ باید با احتیاط سخن گفت. می‌گویند شجریان برخوردی داشته که از مردم و نظام دور شده است. این اظهارنظر بسیار عجیب است. مگر شجریان چه کرده است؟ امیدوارم از این به بعد، اظهارنظر مسئولان درباره استاد شجریان با دقت بیشتری همراه باشد.

حسین نوش‌آبادی (سخنگوی وزارت ارشاد) در نشست خبری روز گذشته خود درباره استاد شجریان و فعالیت هنری‌اش در ایران گفت: شجریان دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتارهایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. با این حال راه بازگشت برای ورود ایشان باز است به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد. این درحالی است که حسن روحانی در طول تبلیغات انتخاباتی‌اش، از نام استاد مسلم آواز ایران بسیار استفاده کرد و صدای او را "سفیر فرهنگی ایران در جهان" دانست.

رئیس‌جمهور همچنین در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «تعداد ایرانیانی که صدای شجریان را نشنیده باشند زیاد نیست و شاید اصلا کسی نباشد که صدای او را نشنیده باشد. حداقل همه ایرانیان صدای ربنای او را بارها بر سفره افطار شنیده‌اند. من نیز به نوای موسیقی او گوش داده‌ام. هم شکوه و گلایه او در «بیداد» را شنیده‌ام، هم به «دستان» او گوش داده‌ام، هم شعر سعدی را در «نوا» و مرکب‌خوانی او شنیده‌ام، و هم به هشدار او که «تفنگت را زمین بگذار» باور دارم. او هنرمند بزرگی است و عصاره دو قرن موسیقی ماست، با هنرمندان بزرگی کار کرده و آثار ماندگاری خلق کرده است. باید به او و خدماتش احترام گذاشت. هر چند برخی از سلایق سیاسی او خوششان نیاید».

حميدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۱۲
آفرين به نياكيان. چسبيده ها به دولت روحاني روز به روز دارند ماهيت خود را رو مي كنند. آخه آقاي نوش آبادي نماينده سابق مجلس، تو از موسيقي چه مي داني كه درباره استاد مسلم موسيقي ايران اينگونه افاضه مي كني؟ (274003)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۳۷
روحانی اون موقع که به رای احتیاج داشت دم از استاد شجریان میزد من که محاله دور دوم بهش رای بدم حضرت حافظ میگه حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی دام تزویر نکن چون دگران قران را (274094)
آریو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۲۲
من نمیدونم این چه سخنگویی که حتی برای نظر رئیس جمهور که مقام مافوق مافوقش هست اهمیت نمیده؟!!!!
اگه دولت محمود بود، حتی اگه حرفش با مشایی فقط کمی زاویه داشت 2ساعته اخراج بود...
نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی............ (274104)
خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۲۳
شاید حرف دلش نیست ولی چون به فتنه 88ربط داره باید محکوم بشه این مساله بین مسولین اپیدمی شده البته برای موجه کردن خودشون (274105)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۷
یه عده ای واسه اینکه پز مردمی بودن و عده ای دیگه هم واسه اینکه پز روشنفکری بدن بهترین راه را در این میبینند که با کشور مخالفت کنند. برای من معیار مردمی بودن و یا نبودن این افراد اینه که همپیمانان شان صلاح و خوبی کشور منو میخوان یا نه. (274110)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۴۷
اقای حمیدی متاسفانه اقای روحانی با شعار وتعریف وتمجید از ادمهای محبوب مثل شجریان رای مردم رو دروع کرد برخلاف شعارش عمل میکنه (274116)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۱۴
درود بر خسرو آواز ایران (274005)
محمود
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۲۶
دردل کدام ایرانی مهر ومحبت استاد نیست؟ (274007)
یه اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۴
من! (274109)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۱۹
از اسم گذاشتنت معلومه دروغگویی . لااقل مرد باش با نام و رسم خودت کامنت بگذار (274239)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۱۸
استاد شجریان همیشه در دل ما جادارد و خداوند رحمان و رحیم پشت و پناه استاد برجسته آواز و خانواده محترمشان باشد. (274006)
اسییییییییییی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۵۱
خداوند رحمان ورحیم پشت سر کسانی که آتیش بیار معرکه شدنو و وسط دعوا خودنمایی میکنن نیس
درست نیس کسی که شهرتشوانقدر مدیون مردمه در شرایطی که مردم نیاز به آرامش دارن با یه اظهار نظر احساسی مردمو بجون هم بندازه (274202)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۲۱
استاد شهرتش را مدیون تلاش و کوشش در راه ایران و موسیقی ایرانه نه چیز دیگر . مردم هم فهم و شعور دارند و این تلاش را قدر می نهند (274240)
زنده باد مخالف من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۵۲
لابد خس و خاشاک نامیدن مردم به مردم آرامش میده (274297)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۳۱
از این که با مردم بوده باید عذرخواهی کنه دیگه.... از اینکه مثل خیلی عزیزکرده ها تو مجالس خاص نمیره و .....باید عذرخواهی کنه. از همه اینا بدتر دخترش میخونه. متاسفانه آقای روحانی یا خودش رو زده به نشنیدن یا نمی خواد بشنوه. شجریان هرکاری هم کرد تا قبل انتخابات بود چرا اون موقع از اسمش استفاده کردن و حالا ضدش حرف میزنن اون موقع دور از مردم و نظام نبود.اینه مدیر وزارت ارشاد؟ (274008)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۸
در مورد آقای روحانی درست صحبت کنی بهتره! (274112)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۱۶
اول اینکه حرف بدی نزدم، این نمیشه که در مورد هر چیزی ایشون بگه ما به وعده هامون پایبندیم بعدشم دست و جیغ و هورا. اینکه دیگه در حد مسائل حصر و ... نیست. حداقل یه واکنش عملی نه حرفی نشون بدن.
دوم اینکه مشکلات ما دقیقا از همین جا شروع میشه که فکر می کنیم اگر ایرادی هست ولی ما طرفدار دولتیم نباید بگیم، خودسانسوری کنیم، جلوی مقامات لکنت بگیریم. ایراد رو باید گفت در مورد هر کسی با هر مقامی و ... (274180)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۴۵
خودت را به اون راه نزن "یاشاسین اردبیل" . مطمئنم به جلیلی رای دادی نه روحانی (274249)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۳۲
کسانی بایددر مورد استادشجریان اظهار نظر کنند که اهلیتش راداشته باشنده واقعا کمند (274009)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۴۱
حسن روحانی اگر صادق باشد باید اکنون در دفاع از "سفیر فرهنگی ایران در جهان" اقدام لازم را انجام دهد. در غیر اینصورت باید گفت "روحانی متاسفیم"!! (274010)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۴۴
این آقای سخنگوی ارشاد بداند که...........اگر نظر ایشان عذرخواهی از نظام است که بحث دیگریست اما اگر نظرشان عذر خواهی از مردم است که اولا" ایشان چکاره است که عوض مردم از استاد طلب عذرخواهی کند . جناب آقای شجریان هنرمندیست مردمی و قلب عده زیادی از مردم با او می تپد. (274011)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۲۰
نمی دانیم مردم،ملت،هموطن از نظر این حضرات کیست؟ که همیشه از آنها مایه میگذارند اما پای عمل که میرسه هیچ! این کامنتها نظرات ملتی است که شجریان در قلب انها جای دارد .واقعا متاسفم برای وجود چنین فردی به عنوان سخنگو وزارت ارشاد آن هم در این دولت آقای روحانی هشدار هشدار (274070)
یانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۴۳
این حضرات فکر می کنند هرچه خودشان می بافند درست است. ملت کیلو چند؟؟؟؟؟؟؟؟ (274151)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۳۵
یارو قاطی کرده !!غلط نکنم طرف پایداری چیه تو ارشاد نفوذ کرده.!!! (274078)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۴۲
واقعا از اظهارات این افراد که ادعای مردمی و میانه رو بودن دارن تعجب میکنم ایشان به نمایندگی از کدام مردم این حرفا رو راجع به استاد محبوب موسیقی گفته است (274113)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۲۷
اونایی باید عذرخواهی کنن که هنوز از هنر چیزی نمیدانن واظهار نظر میکنن!اونایی باید عذر خواهی کنن که باعث فرار مغز ها وجوانهای ایرانی میشن!اونایی باید عذر خوایی کنن که سرمایه های ملی رو به باد دادن ومردم رو در فقر اقتصادی قرار دادن بخاطر خود خواهی های خودشو و.... (274106)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۵۱
چه طور برای رای آوردن از صدای استاد توی فیلم تبلیغاتی روحانی استفاده شد حالا که خر از پل گذشت ایشون باید عذرخواهی هم بکنه دارم کم کم به این نتیجه میرسم رای که به روحانی دادم اشتباه بود. موقع رای گرفتن حرفای قشنگ قشنگ بعد رای آوردن زدن زیرش لابد اگه الان با روحانی صحبت کنن باز میگه من وعده هامو فراموش نکردم بعدش ملت سوت کف میزند! (274013)
ع
Italy
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۶:۵۶
دقيقا همينه،سوت كف ! و تكرار همين حرف وعمل مخالف همه قولهايي كه بابتش راي گرفت،وتكرار به قول اباذري يعني فا.... (274044)
مهربخش
Spain
۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ۲۳:۵۷
جناب سخنگوی وزارت ارشاد شما وکیل مردم هستی که از طرف مردم صحبت می کنی اتفاقا اقای شجریان بعد از ان قضایا محبویت دوچندان نزد مردم پیدا کرد باور نمی کنی از خود مردم نظر سنجی کنید (274015)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۰:۱۴
زنده باد استاد شجریان. بی تفاوتی مسئولین به هیچ وجه باعث نمیشه ما به ایشون بی تفاوت شیم. خدا اون روز رو نیاره که از دستش بدیم و باز همه مثل مرتضی پاشایی (البته قیاس مع الفارقه) ارزشش و بدونیم. (274017)
برتراند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۰:۱۴
اتفاقا شجریان با اظهار نظرهای واقع بینانه خود از قدرت طلبان فاصله گرفت و محبوبیتش در بین مردم ابدی شد. بعضی ها چقدر راحت افکار خود را به حساب مردم می گذارند. (274018)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۰:۱۷
زبان آتش و آهن، زبان خشم و خونریزی ست
زبان قهر چنگیزی ست
بیا، بنشین، بگو، بشنو سخن، شاید فروغ آدمیت راه در قلب تو بگشاید. (274019)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۰:۳۵
فاصله از نظام در زمانی که در حق او ظلم شد اشکالی که نداشت ،چرا آهنگ (ایران ای سرای امید ) او با تصاویری پخش شد که او را ناراحت کرد، در ضمن فاصله گرفتن از نظام لزوماً به معنی دشمنی نیست، استاد هرگز از مردم فاصله نگرفت، (274020)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۱:۰۲
آی مردم بیدار از روحانی چه کار برمیآد که پای او را وسط میکشید !یعنی شما نمیدانید در این مملکت چه خبر است ؟یعنی شما نمیدانید در این کشور هزار مدیر و مسئول داریم و هزار قانون .عده ای خاص با شجریان مشکل دارند پای مردم را وسط میکشند.تا زمانی که ما نفس میکشیم شجریان او را نه تنها از خود بلکه بالاتر از خود میدانیم. (274021)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۲
جناب پردیس! ما هم می دانیم چه خبر است! ولی روحانی قول داده تا در همین شرایط شعار های انتخاباتی اش را عملی کند!! (274184)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۱:۱۲
ایشان با این اظهار نظر ماهیت اصولگرایی افراطی خود را ثابت کردند قابل توجه وزیر ارشاد و رئیس جمهور که در مقابل اعتراض حامیان دولت که این آقا را برای این سمت نگذارید اهمیتی ندادند. (274022)
بهرام اعلمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۱:۱۳
آقای سخنگوی ارشاد لطفا این ابیات را به حافظه خودبسپار ، تا که بودیم نبودیم کسی،
کشت ما را غم بی همنفسی
تا که رفتیم همه یار شدند،
خفته ایم و همه بیدار شدند
قدر آئینه بدانیم چو هست
نه در آن وقت که افتاد و شکست
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه ی زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
تا رفت به عزت ببرندش سر دست
آه میترسم شبی رسوا شوم،
بدتر از رسواییم تنها شوم
آه ازآن تیر و از آن روی و کمند،
پیش رویم خنده پشتم پوزخند (274023)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۱:۱۶
روحانی منتظریم... (274024)
محمود بی نظیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۱:۲۵
سلام با نظر آقای کارشناس محترم جناب نوش آبادی موافق هستم .استاد شجریان می بایست پشت یک تریبون عمومی می رفت یه خش و خاشاکی به تخت پیشانی مردم می چسباند چند تا تهمت بی دین ایمانی کودتا گر و فتنه گر و عناصر بیگانه مخملی ضد امام به مردم می بست الان تاج سر حضرات بود . بفهمین چی میگین . استاد از مردم فاصله گرفته؟ شما به ایشون اجازه ی کار در ایران را ندادین به نظر بنده هنرمند واقعی که مکان و شرایط زمان خودشو بفهمه هیچوقت از مردم فاصله نمی گیره . می بینید که هر روز محبوب تر هم شدن شما سیاسیون منفعت طلب ... (274025)
اسییییییی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۴:۰۲
مطمئنم شماهم حرفای اون روزاحمدی نژادو نشنیدی به خاطر خودتهم که شده اول همه ی اون حرفارو بشنو بعد قضاوت کن
یه کلمه از حرفای اونو قرض گرفتن منظور خودشونو روش سوار کردن تا چن تاجوون مثه منو به جون هم بندازن که بله به شما توهین شده و اله وبله (274205)
محمدجعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۱:۲۶
شجریان در دل و قلب ما جا داره...با صداش زنده ایم..کسی حق کوچکترین جسارتی رو به استاد برحق موسیقی نداره..آخه اینهایی که فرق سه تار و تار رو از هم نمیدونند چرا هرچی از دهانشون درمیاد میگن؟؟؟؟ (274026)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۱:۲۹
حضور برخی مدیران میانی در بدنه دولت اعتدال با روح حاکم بر این دولت هم خوانی ندارد .. امیدواریم رییس جمهور عزیز اقدامات لازم را برای جلوگیری از افراط بدنه دولت انجام دهند و هواداران خود را نا امید نکنند (274027)
علی
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۲:۴۸
اقای روحانی مردم دیگر از این عملکرد و انتخابهای متناقض و غیر همسو با نظر مردم در دولت و وزیران شما خسته شده اند !!!!! آن از وزیر کشور اصولگرا غیر همسو..ان از مواضع رئیس شورای فرهنگی آقای اکرمی آن از مواضع وزیر علوم در مجلس..آن مواضع آقای جنتی درباره فیلم خانه پدری و عصبانی نیستم..این از مواضع سخنگوی ایشان...آن از تغییر سر دبیر سایت ایسنا...ووو....تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما با حمایت اصلاح طلبان آقای خاتمی و هاشمی و فداکاری عارف رای اوردید ولی همه دولت در دست مدیران و فرمانداران و استانداران دولت قبل است (274036)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۶:۱۰
چرا تندروها هنوز منصب دولتی دارند کجاست اعتدال!! (274040)
جوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۶:۳۸
سخن گوی دولت راستگویان؟ دولت اعتدال چنین حرفی زده؟؟؟
روحانی مچکریم (274041)
حسین ازطلاب حوزه علمیه قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۶:۵۵
ضمن احترام به همه بزرگواران وخادمین ملت، این آفتی شده برای بسیاری که تامیخواهند اظهار نظری بکنند به عنوان صرف یک اظهار نظر بیان نمیکنند که به عنوان یگ نظر البته محترم است مشکل اینجاست که میگن مردم اینگونه میگویند اسلام اینگونه میگوید و... حال ازکی اوکجا اوشده نماینده افکارعمومی ویا سخنگوی اسلام پاسخش را هرکس یافت اگربه ما وامثال ما هم اطلاع رسانی فرمایند متشکر خواهیم بود (274043)
مسعود
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۷:۳۴
شاید بگید بیربطه ولی خوندنش برا ما ساکنین ایران خالی از لطف نیست
شعری طنزو قدیمی اززندیادحميد آرش آزاد

مركبِ بنده همان كهنه ژيان است كه بود
چون كاديلاك به همان گونه گران است كه بود

تويِ «دانشگه آزاد» منه پا، پسرم
كاين سوپرماركت، همان كهنه دكان است كه بود

از كشاورزي و صنعت شده فارغ كشور
«هم چنان در عملِ معدن و كان است كه بود»

آن نماينده‌ي زيرك كه ز حزبِ باد است
«سال (274047)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۷:۴۱
من با گفتار ایشان به یاد شعر..."اشتر به شعر عرب درحالت است و طرب... گر ذوق نیست تو را کژ طبع جانوری" می افتم... متاسفم برا ایجور افراد که هنوز شجریان رو نشناختن..البته بستگی داره ببینی مردمی که شجریان باید عذرخواهی کنه کیا هستن...10% یا90% مردم....همه شجریان رو دوس دارن و استاد موسیقی اصیل ایرانی فقط شخص شجریان هستش. (274048)
دی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۷:۴۴
بگذارید بگویند ، بگذارید ناله سردهند . مردم مقلد نیستند خود آنچه را که دوست دارند را دوست خواهند داشت . شجریان استاد آواز ایران و یک هنرمند مردمی جسور است که در قلب ایرانیان جای دارد. (274049)
محسن
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۸:۰۳
هزاران درود به استاد مسلم موسیقی ایران,,همیشه جاتون تو قلب ما محفوظ استاد (274050)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۸:۰۵
درود بر استاد آواز ایران ازاون مردمی بپرس که زمان افطارچگونه سر سفره برای ایشان دعا می کنند . این افراد چسبیده به میز باید چیزی بگویند که از میزشان دورش نکنند که خوش بالا سری بیاد مردم برای این افراد کیلو چند!!!!!!! (274051)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۸:۰۵
زمان که بگذرد فقط نام نیکان است که می ماند بقیه حبابی بیش نیستند. (274052)
نوش آبادی
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۸:۰۷
نکنه این آقا(نوش آبادی )تحفه بجامانده ازدولت قبلی یاعامل نفوذی اصولگرایان است !ظاهرا"که نظرروحانی راتابحال نه دیده ونه شنیده است!شایدهم می خواسته درموردفتنه وسران آن اظهارنظرکنه اشتباهی اسم شجریان راآورده است. (274053)
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۸:۴۵
دوست عزیز نوش آبادی به قول شاعر ترا بانبرد دلیران چکار توبرزگری بیلت آید به بکار ، آخرین بارت باشد به اساد موسیقی ما توهین میکنی (274058)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۸:۵۲
درود بر خسرو آواز ایران
به خداوندی خدا قسم می خورم که من در انتخابات قصد رای دادن نداشتم
وقتی دیدم رابطه ی حسی توام با شعوری بین روحانی و آثار استاد برقرار هست و حداقل سه بار نام مبارک استاد رو از دهان روحانی شنیدم نظرم تغییر کرد
آقای روحانی و مسولین وزارت ارشاد
مانند من فراوانند که به خاطر نام بردن از استاد به تو و دولتت رای دادند
. . . (274060)
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۸:۵۷
آن که با مردم همراه نیست شمائید حضرات!!!
اسطوره آواز و موسیقی ایران در قلب هر ایرانی جاودانه است این را هم خودتان می دانید ! منتها چه می توان کرد!! (274063)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۴
اين هم از دولت تدبير، فقط شعار كافي نيست، اگر دولت ميخواهد با تدبير اميد را در مردم حفظ كند، اول بايد امثال اين فرد را از بدنه دولت خارج كند. (274064)
همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۵
آقای روحانی یادتان هست در زمان مناظرات انتخاباتی گفتید که چرا نباید صدای شجریانها و ربنای آنان از صدا و سیما پخش شود.
پس کاری کنید تا مردم فکر نکنند این حرفها را برای گرفتن رأی گفتید (274065)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۸
استاد بزرگ ما هميشه باشنيدن صدايت دعا گويت بوديم حتي به غرورت افتخار كرديم 0 اي كاش بعضي از اين مسئولين كه خواسته يا نا خواسته آنچه را كه نبايد مي گويند بدانند فقط مردم را از خودتان دور ميكنيد وگرنه آنكه ارزشي است هميشه براي مردم ارزشي باقي ميماند (274066)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۹
برای استاد بی بدیل موسیقی ایران:

ما همه چشمیم و تو نور ای صنم چشم بد از روی تو دور ای صنم (274067)
کرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۱۶
تا زمانی که وزارت ارشادوصدا وسیما در کشور از گروه خاصی حمایت کنند همین روال وجود دارد صدا وسیما باید یک شبکه کامل به موسیقی وآواز اختصاص بده تا مردم خودشون تشخیص خوب وبد رو بدن (274068)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۲۳
در مورد کدام مردم صحبت میکنه معلوم نیست مردم از شما فاصله گرفتن نه استاد شجریان (274072)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۲۴
در مورد کدام مردم صحبت میکنه معلوم نیست احتمالا برادران خود جوش فشار (274074)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۲۵
باور کن آقای سخنگو وزارت ارشاد اگر من جای شما بودم و این کامنتهاو مثبتها را می دیدم از مردم عذر خواهی و استیفا میدادم .یعنی شما اینقدر اطلاعاتتان ضعیف است که نمی دانید اقای شجریان در قلب این ملت جا دارد (274075)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۵۳
لابد منظورش جبهه پایداری بوده و مردم هم نیروهای تندروی پایداری را اقای نوش ابادی درنظر گرفته اند حتما (274080)
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۰۹:۵۴
باسلام
متاسفم براي وزارت ارشاد . منتظر اقدام رييس جمهور محترم درباره اهانت سخنگوي ارشاد به شخصيتي هستيم كه مايه افتخار هر ايراني است... شخصيتي كه خود رييس جمهور در مناظرات از ايشان به نيكي ياد كردند و دل هر هنردوست ايراني را شاد كرد... (274081)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۰۴
استاد شجریان سرمایه و آبروی موسیقی وفرهنگ ایران است (274084)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۰۷
روحاني؟ كجايي؟ نگذار بگويند: واژه "شجريان" فقط ابزاري بود براي تجميع راي روحاني. بيا و از حرف هاي دوران انتخاباتي ات كه در مورد استاد شجريان گفته اي دفاع كن و پاي ان بايست. وگرنه چه فري است ميان تو و ماقبل تو؟؟؟؟ ثابت كن كه فقط قشنگ حرف نمي زني. (274085)
امید
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۱۶
اگر اسم شجریان رو نمی آورد، رای سفید من به رای روحانی، تغییر پیدا نمیکرد...!!!!
آقای روحانی، تا ماه مبارک رمضان فرصت داری که صدا و نوای این استاد بی بدیل آواز ایران رو به عرصه برگردونی..!! (274179)
کیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۱۸
استاد بیبدیل موسیقی ایران زنده باد (274086)
آزرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۲۲
برای استاد شجریان گرامی :
دل عارفان ربودند وقرار پارسایان همه شاهدان به صورت تو به صورت ومعانی (274088)
محسن
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۲۲
کاری که بیل گیتس واستیو جابز در تکنولوزی کردند شجریان بزرگ در موسیقی انجام داده (274089)
محسن
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۲۹
شما با حمایت اصلاح طلبان آقای خاتمی و هاشمی و فداکاری عارف رای اوردید ولی همه دولت در دست مدیران و فرمانداران و استانداران دولت قبل است (274036) (274091)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۳۸
این حرفها ظلم و جفابه استاد شجریان است امثال شجریان تمام عمرشان برای موسیقی و هنر این سرزمین کوشیده اند وقتی وزیر ارشاد با روزنامه رسالت مصاحبه میکند و میگوید فتنه خط قرمز است وحرفهایی را میزند که بدرد هنر و فرهنگ این مملکت نمیخورد دیگر چه توقعی باید از سخنگوی این وزرات خانه داشته باشیم؟
آقای نوش آبادی این حرفها درطول ۸سال مدیریت احمدی نژاد و وزرای ارشادش بسیار تکرار شد خواهشا این حرفها تکرار نکنید (274095)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۰:۴۲
جانها به فدایت استاد شجریان-امیدوارم هزاران سال زنده باشی .جانها به فدایت..... (274098)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۰۰
درودبر استادمسلم آواز ایران
به راستی اینان کی اند که تمام رسانه میلی رو در اختیار دارند و هر اظهارنظر شخصی خود را می خواهند به نام دیدگاه ملت به مردم دیکته کنند.به خدا این گونه اظهارنظرهایتان 5درصد ملت رو نمایندگی نمیکنه.دست بردارید.اگه ملت همین چندنفر صداو سیماو احمدخاتمی و علم الهدی و طائب و رسایی و حسینیان و بذرپاش و . . . هستندشما راست می گویید... (274099)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۱۳
درود بیکران بر خداوندگار آواز استاد بزرگوار شجریان

استاد هماره در قلب همه جا داشته و دارد. خاکپای استاد افشین

مرا میبینی و هر دو زیــــادت می کنی دردم

تو را می بینم و میلم زیادت می شود هـردم

درود به شرفت استاد بزرگوار ما.
زنده و پاینده باد استاد گرانقدر. (274101)
عبدالغنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۱۳
برای وزارت ارشاد متاسفم این شماهستید که باید ازاستاد شجریان عذرخواهی کنید. (274102)
عباسی
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۱۴
خیلی ممنون از حساسیت دوستان که واقعا درخور تجلیل است. بله همانطور که همه اذعان کرده اند هر کسی با این آقایون زاویه داشت معنی اش این است که از مردم و نظام جدا شده است. اگر انتخاباتی هم برگزار میشود و اکثریت مردم با وجود تنگناهای زیاد حرف خودشان را میزنند اونوقت بهانه نظام میماند. در این صورت هر کسی زاویه داشت از نظام جدا شده است! (274103)
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۲۸
افتخار ایرانیان - استاد شجریان (274107)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۳۳
ماهمه سرکاریم (274108)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۴۷
آقای نوش آبادی!تادیر نشده سخنتان راپس بگیرید (274115)
احمد
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۲
وزارت ارشاد همراه با وزیرش باید خانه تکانی شود (274119)
اردوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۴
جایگاه محمدرضا شجریان بر بلندای قله هنر و فرهنگ این سرزمین است و نامش در تاریخ کشور ماندگار و اعتبار هنر ایران است نزد هنردوستان جهان.
اما مسئولین محترم بعد از 8 سال یا کمتر و بیشتر فراموش می شوند. (274121)
اردوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۸
آقای روحانی
شما به گلایه استاد در بیداد گوش سپرده اید و وضع این است؟ (274125)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۳
اقای روحانی یادت باشه رای شما بخاطر انسانهای بزرگی مث اقایون هاشمی از همه مهمتر خاتمی والبته میرحسین موسوی و دیگر شخصیت های محبوب مث استاد شجریان بود کاری نکنید مردم حس کنن که شما با افراد محبوبشون فاصله گرفتید زنده باد اصلاحات زنده باد ارامش ایران و ازادی ایران زمین وزنده باد صداقت که چند ساله بدجوری کم رنگ شده (274170)
ایدین
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۱۵
فکر کنم منظور ایشون از مردم همون پایداریها ..سعید تاجیکها ..و دزدان میلیاردی از جیب مردم باشه ... پس راست میگه استاد از مردم فاصله گرفته ... شجریان تو دل ما جا داره ... اگه شک دارید تو تلویزیون در یک برنامه زنده نظر سنجی بذارید نتیجه اش را خواهید دید (274178)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۱۷
هزاران درود بر منش و تفکر شجریان (274181)
دانایی
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۵
این اقا اول باید بگن که دقیقا منظورشون از مردم کیا هستن؟ (274188)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۱۶
ضمن اینکه قبول دارم ایشان استان موسیقی است و صدای خوبی دارند، ولی اگر انصاف داشته باشیم ایشان در ماجرای فتنه ی 88 بسیار بد عمل کردند، از آدم هایی که فر هیخته هستند اصلا انتظار گول خوردن نداشتم . آیا ایشان مفهوم امنیت ملی را درک نکرده اند، آیا نمی دانند حمایت از یک ادعای بی منطق به نام تقلب که همه ی دشمنان بر طبل آن می کوبیدند و می خواستند کشور را به آشوب بکشند، یعنی چه، اگر مردم در 9 دی به این ماجرا خاتمه دادن چرا شما هنوز به اشتباه خودت اعتراف نمی کنید، این اعتراف هیچ از ارزشهای شما کم نمیکنی؟ (274257)
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۶:۴۴
استاد شجریان چهره ای بین المللی محسوب میشن؛ اظهار نظر خوبه ولی ادبیات باید
در خور باشه؛ آن هم از وزارتی که متولی در این امره، جای بسی تاسف داره. حداقلش اینه که آقای جنتی به این موضوع واکنش نشان بدن. حداقلش.... (274271)
حسینعلی ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۱۵
وزارت ارشاد اجازه یک کنسرت برای شجریان در ورزشگاه آزادی بدهد واجازه دهد باضافه یکصد هزارنفر که درجایگاه می نشینند داجل چمن وکناره های پشت چمن هم بنشینند تا مردمی وغیر مردمی بودن افراد روشن شود
تصورش را بکنید در دنیا صدا کنه: کنسرت چند صدهزارنفری در ایران! (274289)
کدخدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۲۷
با چه مردمی دشمنان ملت ایران هم اسمشان مردم هست ایا رفتن در دامن غرب وبرای ارباب سرودن هم برای مردم خواندن است بیاییم واقعیتها را بپذیریم متاسفانه بعضی دوستان سرشان را زیر برف می کنند فقط خودشان را می بینند (274295)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۷:۵۷
صدای استاد شجریان صدای جاودانی ملت ایران است با تمام فراز وفرودهای تاریخی اش. احترام به ایشان احترام به ماحصل فضایل ملت است . (274299)