به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۶۴۹۷۰

آذربایجان، مخالفان ایران را محدود می‌کند

گروه سیاسی: ابتکار امروز پنجشنبه در صفحه نخست عنوان‌های مهم اگر منابع دارید، بودجه را افزایش دهید و با ویلچر به جشنواره می روم را منتشر کرد.
آذربایجان، مخالفان ایران را محدود می‌کند
این روزنامه تیتر یک را به عنوان اگر منابع دارید، بودجه را افزایش دهید، اختصاص داد و نوشت: محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت طبق معمول پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. وی در این نشست خبری، شایعات پیرامون استعفای محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت ، معدن و تجارت را تکذیب کرد. وی همچنین اعلام کرد که علیرغم سمت جدیدش در ریاست سازمان احیا شده برنامه و بودجه در پست سخنگویی دولت باقی می‌ماند. توضیح وی در پاسخ به رئیس مجلس درباره افزایش بودجه نظامی کشور نیز بخش دیگری از سخنان وی را تشکیل می‌داد.

خبرنگاری درمورد تعامل دولت با رئیس سازمان صدا و سیما از نوبخت پرسید که وی در این باره گفت: ما باید با صدا و سیما متعامل باشیم ومطالب آنها را بشنویم و توقعات و انتظارات دولت را برای آنها اعلام کنیم. در برخی موارد صدا و سیما این فرصت را فراهم می‌کند تا دولت بتواند نظرات خود را بیان کند، اما در برخی موارد فکر می‌کنم جناب آقای سرافراز باید تجدید نظر کند؛ زیرا کاملا به صورت محسوس احساس می‌شود که در جایگاه و رویکرد ملی در رسانه ملی صحبت نمی‌شود.

روزنامه ابتکار با درج عنوان با ویلچر به جشنواره می‌روم، نوشت: نام محمد علی کشاورز در تاریخ سینما و تلویزیون ایران با پدر سالار گره خوده است، کاراکتری که در خاطرات مردم ایران به یک مشخصه مشترک و فراموش نشدنی تبدیل شده است و به شیوه‌ای مناسب و درخور توسط این هنرمند با تجربه اجرا شده است. روز گذشته در خبرها آمده بود در سی وسومین دوره جشنواره فیلم فجر که حدود یک ماه آینده برگزار می‌شود از یک عمر تلاش استاد محمدعلی کشاورز، پیشکسوت تلویزیون و سینما، تقدیر و تجلیل خواهد شد.این در حالی است که محمدعلی کشاورز، بازیگر و هنرمند 85 ساله اصفهانی، این روزها در خانه‌اش بستری است و به واسطه کسالت و بیماری توان راه رفتن ندارد. با این وجود کشاورز گفته است که برای احترام نظر برگزار کنندگان، با ویلچر به جشنواره سی و سوم فیلم فجر خواهم رفت و در برابر تمام آنانی که مرا دوست دارند دست به سینه، سر تعظیم فرودخواهم آورد.کشاورز، در سال‌های گذشته از همین جشنواره برای بازی در فیلم مادر ساخت علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود.

این روزنامه با درج عنوان تحصیل در دست مشاطه آمار نوشت: این هفته امتحانات ترم اول مدارس شروع شد. آموزش و پرورش امکان مردودی را به حداقل رسانده و دیگر کمتر دانش آموزی ازاین امتحانات سربلند بیرون نمی‌آید. درصدهای قبولی نزدیک به صد در صد است و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا دانش آموزان نسبت به گذشته با هوش تر شده‌اند یا سازوکار قبولی تغییر پیدا کرده است. امتحان سنجش دانایی دانش آموزان است. آنها بعد از حدود چهار ماه مدرسه رفتن و آموزش دیدن قرار است با پر کردن برگه‌های سوال سطح دانسته‌های خود را تبدیل به نمره کنند. سال‌های دور امتحانات در سه نوبت ( ثلث) برگزار می‌شد، بعدها آموزش و پرورش تصمیم گرفت با الگو برداری از آموزش دانشگاهی امتحانات را در دو نوبت برگزار کند.

طراحی برگه سوال برای درس‌هایی مانند ریاضی، علوم یا فیزیک شاید سنجش درستی باشد اما برخورد با درس‌های علوم انسانی و سنجش دانش کودکان در این زمینه‌ها به شیوه امتحان مکتوب، در بین معلم‌ها منتقدان زیادی دارد.

جعفر محمدیان معلم علوم اجتماعی مدارس استان البرز در این مورد می‌گوید: منظور از درس‌هایی مانند اجتماعی یا حتی تاریخ بخشیدن دید به دانش آموز است. در شیوه امتحانات کنونی دانش آموز به این درس‌ها نه به عنوان درسی که قرار است به کار زندگی بیاید که به عنوان حفظیات نگاه می‌کند. عدم توانایی بسیاری از افراد برای برقراری ارتباط اجتماعی، عدم آشنایی با شیوه زندگی در اجتماع و حتی مشکلاتی که زندگی‌های مشترک در جامعه ما دارند بی ارتباط به نحوه اموزش در مدارس نیست. ممکن است کسی با معدل بسیار بالا از مدرسه فراغ التحصیل شود اما تبدیل به انسانی اجتماعی نشود.در این معضل به جز تفاوت روحیه کودکان و نوع تربیت، نیمکت مدارس، نوع درس دادن و نوع امتحان گرفتن هم تاثیر گذار است.

جمهوری آذربایجان مخالفان ایران را محدود می‌کند تیتر دیگر این روزنامه است، با موافقت مجلس ملی جمهوری آذربایجان عرصه بر فعالان مخالف جمهوری اسلامی ایران در این کشور تنگ شد. مجلس ملی آذربایجان بر بیانیه مشترک دوستی و همکاری امضا شده بین ایران و جمهوری آذربایجان در جریان سفر رییس جمهور کشورمان به باکو را تایید کرد و طبق قوانین موجود در جمهوری آذربایجان تصویب این بیانیه از طرف مجلس ملی این کشور مفاد آن را قانونی و لازم الاجرا می‌کند.

در بندی از این بیانیه که در نشست پایانی مجلس ملی آذربایجان در سال جاری میلادی تصویب شد دو طرف موظف به جلوگیری از اقدامات خرابکارانه گروه‌های مخالف هر کشور در خاک خود شده اند.این بند که فعالیت گروهک‌های قومگرا را محدود می کند مورد اعتراض شدید صابر رستمخانلی نماینده قوم گرای پارلمان آذربایجان واقع شد.

وی با اعتراض به تصویب این بیانیه گفت: پس از تصویب این بیانیه حملات برخی نیروها علیه آذربایجان بیش از پیش افزایش خواهد یافت و دیگر هیچ تشکل و شخصی نمی‌تواند ضد ایران سخن بگوید، چون سفارت ایران بلافاصله وارد عمل می‌شود. پس از تنفیذ این بیانیه دیگر نمی‌توانیم صدای مان را بلند کنیم، سفیر ایران یادداشت ارسال می‌کند.