به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۶۴۹۹۱
7 ميليون نفري که فاقد هرگونه درآمدی هستند!

دلواپس نيستيم؛ آمار بیکاران کشور، 7میلیون‌!

گروه جامعه: معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در کشور هفت میلیون نفر بیکاره داریم، افرادی که فاقد هرگونه درآمدی هستند!
دلواپس نيستيم؛ آمار بیکاران کشور، 7میلیون‌!
دکتر حسن طایی گفت: این افراد نه اشتغال دارند و نه مهارت، و در عین حال به دنبال اشتغال هم نمی گردند. وی اضافه کرد: در اصطلاح خارجی به این گروه از بیکاران neet گفته می شود که در دوره ای به دنبال کار می روند، ولی پس از مدتی به صورت ابر پراکنده شده و خبری از آنها نیست و در اصطلاح عامیانه به این بیکاران، علاف نیز گفته می شود. وی افزود: این گروه بیکارگان می توانند برای بازار کار و اقتصاد ما مشکل ساز شوند و به نظر می رسد باید راهکاری اساسی برای مهارت آموزی و اشتغال این گروه اندیشیده شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آمار برآوردی، حدود یک میلیون و 500هزار فرصت شغلی در بازار کار ایران در دست افاغنه است. طایی اظهار کرد: البته بر اساس آمار، شمار افاغنه ساکن در ایران می تواند بیش از این رقم باشد که این میزان فرصت شغلی در دست آنان است. وی اضافه کرد: این گروه از اتباع خارجی، برخی از فرصت های شغلی سخت را در اختیار دارند که به نظر می رسد بیکاران ما در ایران کمتر به این نوع مشاغل علاقه مندند و یا حاضر به انجام آن نیستند. وی در عین تاکید کرد: کارفرمایانی که به دنبال به کارگیری کارگر خارجی برای واحدهای تولیدی خود هستند، باید مراحل قانونی را بگذرانند.
مرجع : ایرنا

68
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۳۸
ما در کشور 22 ملیون بیکار داریم (274149)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۲:۴۴
اقايون به جاي اينكه وضعيت اقتصادي كشوررو سامان بدن ، تمام همو غمشون شده حماس و فلسطين و ....جالب اينكه يكي از سران حماس با كمال وقاحت ميگفت ايران با حمايت از حماس درگيري و از مرزهاي خودش دور كرده!!! يكي نيست بگه تمام درگيري ايران و اسرائيل سر فلسطين. ديگه حداقل منت سرمون نزار!!! (274153)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۲۰:۳۱
و البته، دغدغه فتنه را هم بسیار دارند! (274355)
علاف فوق ليسانس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۲۶
از اين وزارت تعاون هر روز يك مدل آمار بيرون مياد، يه روز مي گن 3.5 ميليون بيكار ، يه روز2.5 ميليون يه روز مي گن 10 ميليون امروز هم كه با ادبياتي نازل گفته اند 7 ميليون. اگه اينها براي اقتصاد رانتي شما مشكل سازن بفرستينشون برن خارج توي استراليا چوپاني كنند يا توي ناسا دانشمندي. اينهمه علاف رو مسئولان ناكارآمد درست كرده اند. (274190)
کوهکن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۱
این هفت میلیون بیکار میراث بجا مانده از دولت نهم ودهم است که متاسفانه از این نوع میراث ها به دولت یازدهم زیاد رسیده است. (274197)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۵:۱۴
هفت ملیون.....بیشتره بابا ،،،،برو بالا ....تواین امار زنان و دختران جویای کار رو به حساب نمی یارند (274235)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۲۲
دانشگاه ها شدن مراکز کلاه برداری. درس خوندن بزرگترین اشتباه عمرم بود دانشگاهی که حتی اندازه یک دانه ی خردل هم از بازار کار خبر نداره به درد عمه ی استاد هاش و مدیرانش میخوره (274305)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ۱۸:۳۰
عمق فاجعه بیشتر از اینهاست (274309)