به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۶۵۰۱۰

عارف: انقلاب‌ما فرهنگی‌ترین انقلاب دنیا بود

گروه سیاسی: رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: انقلاب ما فرهنگی‌ترین انقلاب دنیا بود. در بررسی رفتار امام راحل (ره) از روزهای اول خرداد سال 43 تا بعد از پیروزی انقلاب متوجه می‌شویم که انقلاب ما هیچ‌گاه متوسل به خشونت نشده است.
عارف: انقلاب‌ما فرهنگی‌ترین انقلاب دنیا بود
محمدرضا عارف در همایش چالش‌های رفع خشونت از نظام بین‌الملل که به همت بنیاد امید ایرانیان برگزار شده بود، با اشاره به همزمانی میلاد پیامبر (ص) و حضرت مسیح (ع)، اظهار کرد: خوشحالم این نشست در زمانی که متعلق به این دو پیامبر بزرگ است، برگزار شده است. میلاد پربرکت هر دوی این پیامبران را به ویژه آن که در آستانه هفته وحدت نیز هستیم، تبریک می‌گویم. وی ادامه داد: انتخاب عنوان مقابله با خشونت یا جهان عاری از خشونت ریشه در انقلاب دارد. ما اعتقاد داریم انقلاب ما فرهنگی ترین انقلاب دنیا بود. شما رفتار و کردار امام راحل (ره) را از روزهای اول خرداد سال 43 تا بعد از پیروزی انقلاب را بررسی کنید متوجه می‌شوید که انقلاب ما هیچ‌گاه متوسل به خشونت نشده است.

این فعال سیاسی با تأکید بر ضرورت پرداخت به وجهه عاری از خشونت انقلاب اسلامی، یادآور شد: این افتخار ما است که انقلاب ما بدون خشونت است. متأسفانه بعد از انقلاب به این بعد پرداخته نشده است. با پیشنهاد رئیس جمهور در سازمان ملل و نام‌گذاری روز ملی مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی در 27 آذرماه این باب برای بررسی چنین وجهی از انقلاب باز شده است. عارف در ادامه افزود: ما احساس می‌کنیم خشونت را که به اسم دین رواج می‌دهند باید از بین برود. امیدواریم که بتوانیم شروع کننده بررسی این پیشنهاد باشیم. در آینده نشست‌های جدی‌تری خواهیم داشت و می‌خواهیم بحث‌ها بعد از نشست‌هایمان به دانشگاه انتقال پیدا کند و همچنان پیشرو در جهان باشیم.

وی در انتها با اشاره به آسیب‌های تکنولوژی حاکم بر جوامع انسانی، تصریح کرد: سال‌ها قبل بیل گیتس پیش‌بینی‌ می‌کرد که می‌خواهد جعبه کوچکی را اختراع کند که امکانات مورد نیاز انسان با آن برآورده شود. تکنولوژی بسیار زودتر از آنچه مخترعانش پیش‌بینی می‌کردند در بین مردم رواج یافت. امروزه تکنولوژی از همه جلو زده است. باید بدانیم که امروز با خطراتی از سمت تکنولوژی روبرو هستیم. باید بررسی کرد که چرا تکنولوژی هر زمان که وارد کشور ما شده با مقابله و مواجهه بزرگان روبرو شد. این داستان بر سر فکس، تلویزیون و رادیو نیز اتفاق افتاد.