به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۶۵۰۴۳
آبلیموی تقلبی را چگونه بشناسیم

پاک‌سازی بازار آبلیمو و اعلام قیمت مصوب

گروه اقتصادی: دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران از اعلام قیمت مصوب آبلیمو تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: به دلیل اینکه بازار آبلیمو از آبلیموهای غیر استاندارد اشباع شده قرار است با هماهنگی سازمان استاندارد در بازار آبلیمو پاک‌سازی صورت بگیرد و تولیدی‌های زیرپله‌ای و کارخانه‌های متخلف پلمب شوند. رویا جعفری شاهی با بیان این‌که جلسات متعددی با سازمان نظارت و استاندارد مبنی بر حذف آبلیموهای غیر مجاز از بازار برگزار کرده‌ایم، اظهار کرد: قرار بر این شده که کارخانه‌های متخلف متوقف شوند.
پاک‌سازی بازار آبلیمو و اعلام قیمت مصوب
وی ادامه داد: طبق توافق با سازمان استاندارد قرار بر این شده که در استاندارد 117 که مربوط به آبلیمو است بازنگری اساسی صورت بگیرد و بعد از آن با توجه به فعالیت واحدهایی که اجازه فعالیت دارند قیمت مصوب برای این محصول در نظر گرفته شود. جعفری شاهی در خصوص تعیین قیمت مصوب برای آبلیمو گفت: تا دو هفته دیگر قیمت مصوب برای کارخانه‌هایی که به صورت مجاز و استاندارد فعالیت می کنند ابلاغ می‌شود.

استفاده از کنسانتره در آبلیمو تخلف است
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران با بیان این‌که تاکنون از تمامی آبلیموهای سطح کشور نمونه برداری شده است، گفت: این اقدام از دو ماه پیش آغاز شده و جدیت نظارت حدود یک ماه است که از طرف دو سازمان استاندارد و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران به طور قاطع صورت گرفته است. خسرو‌شاهی با بیان این‌که یک سری از کارخانه‌هایی که دارای برند هستند نیز از کنسانتره در تولید آبلیمو استفاده می کنند، اظهار کرد: برخی از کارخانه‌ها علیرغم این که دارای محلیت بودند اما به دلیل نداشتن کیفیت، خط تولید آن‌ها متوقف شده و یکسری دیگر نیز به زودی تکلیف‌شان مشخص می‌شود. وی در خصوص میزان تولید آبلیمو گفت: این اقدام می تواند موجب افزایش تولید کارخانجات معتبر شود.

آبلیموی تقلبی را چگونه بشناسیم
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران گفت: این مطلب که گفته می‌شود 99 درصد آبلیمو ها غیر مجاز است، صحت ندارد چرا که اصلا نمی توان در این زمینه آماری را اعلام کرد. جعفری‌شاهی تعداد کارخانه های عضو انجمن را 12 کارخانه عنوان و اظهار کرد: این کارخانه‌ها کاملا به صورت استاندارد مشغول به فعالیت هستند. وی در خصوص چگونگی تشخیص آبلیموی استاندارد از تقلبی گفت: در هنگام خرید آبلیمو باید به اطلاعات درج شده روی شیشه از جمله پروانه، آرم استاندارد اجباری و مطرح بودن آرم محصول توجه شود.
مرجع : ایسنا