به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۶۵۰۵۷
فیلمنامه این اثر به طور مشترک توسط کیارستمی و یراقی است

کیارستمی «آشنایی با لیلا» را دید

گروه فرهنگ و هنر: عباس کیارستمی به تماشای فیلم «آشنایی با لیلا» که خودش نویسندگی آن را برعهده داشته نشست.
کیارستمی «آشنایی با لیلا» را دید
فیلم «آشنایی با لیلا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عادل یراقی مدتی است اکران خود را در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز کرده است. فیلمنامه این اثر به طور مشترک توسط عباس کیارستمی و عادل یراقی نوشته شده که شامگاه گذشته 11 دی‌ماه تعدادی از عوامل فیلم به همراه عباس کیارستمی در موزه سینما به تماشای آن نشستند.

عادل یراقی پیش از نمایش فیلم درباره این که چه شد فیلمنامه‌ای از کیارستمی را کار کرده است توضیح داد: اول این که شاید این عقاب شانسی بود که روی سر من نشست و توانستم این کار را انجام دهم ولی پیشنهاد ساخت چنین فیلمی به زمانی برمی‌گردد که یک فیلم کوتاه را در کارگاه‌های آقای کیارستمی ساخته بودم و ایشان فیلم و البته بیشتر بازی من را در آن دوست داشتند و همانجا به من گفتند که چنین طرحی دارند. او همچنین درباره ساخت «آشنایی با لیلا» در سکوت خبری و اکران غافلگیرانه آن گفت: زمستان 89 ساخت فیلم را شروع کردیم و فیلمبرداری آن در بهار سال 90 تمام شد. در تمام مدت آن سال مشغول کارهای فنی بودیم که در نهایت «آشنایی با لیلا» در اوایل سال 91 در جشنواره ویدئویی تهران نمایش داده شد.

یراقی که در این فیلم نقش مقابل لیلا حاتمی را برعهده دارد در پاسخ به کیوان کثیریان منتقد سینما و مجری برنامه نسبت به سیگار کشیدنش در فیلم بیان کرد: برای این فیلم همه کار کردیم و سیگار هم کشیدم. اما الان فقط به یاد آن سیگار می‌کشم. در این نشست از عباس کیارستمی به عنوان یکی از مفاخر ایران با نامی معتبر در جشنواره‌های خارجی یاد و ابراز امیدواری شد که او به زودی فیلم جدید خود را بسازد.

فیلم «آشنایی با لیلا» درباره نادر‌ ایده‌پرداز یک شرکت تبلیغاتی است که به شدت به سیگار وابسته است و عقیده دارد کشیدن سیگار به ایده‌پردازی او کمک می‌کند. از سوی دیگر لیلا هم یک تستر شرکت اسانس عطر است و از حس بویایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این دو با هم آشنا می‌شوند اما تنها شرط لیلا برای ازدواج با نادر ترک سیگار برای همیشه است....

عادل یراقی که دانش‌آموخته سینما از دانشگاه‌ UCLA و LMU در آمریکاست مدتی در کارگاه‌های فیلم‌سازی عباس کیارستمی و فیلمنامه ناصر تقوایی حضور فعال داشته‌ است. «آشنایی با لیلا» اولین فیلم بلند او محسوب می‌شود که فیلمنامه آن را عباس کیارستمی نوشته و به پیشنهاد او در نقش اصلی فیلم به همراه لیلا حاتمی و بهاره رهنما حضور دارد. این فیلم همچنین در جشنواره ویدئویی تهران به عنوان بهترین فیلم اول معرفی شده و در جشنواره‌های بین‌المللی تاشکند و جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن را دریافت کرده است.
مرجع : ایسنا