به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۶۵۱۵۸
آرمان در یک نگاه

روحانی: تبعیض برای زنان‌ما قابل قبول نیست

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره شنبه خود عنوان های نخست را به دو موضوع زنگ خطر بزرگان برای جام جم و واکنش جهانی به نامه ظریف اختصاص داده است.
روحانی: تبعیض برای زنان‌ما قابل قبول نیست
این روزنامه تیتر یک را به موضوع زنگ خطر بزرگان برای جام جم، اختصاص داد و نوشت: امید بود با تغییر رییس صداوسیما شاهد کنار رفتن نگاه‌های جناحی و یک سویه در برخی بخش‌های رسانه ملی باشیم و از آن به بعد تنها پیام های تبریک و تشکر از عملکرد صداوسیما باشد که به جام جم ارسال شود. آیت ا... هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در همایش پیامبر رحمت و مدارا با اظهار گلایه از عملکرد صداوسیما گفت: متاسفانه این روزها شاهد پخش علایم تفرقه از صداوسیما هستیم که این کار خدمت به انقلاب و کشور نیست، چون ما با اتحاد انقلاب کردیم. وی ادامه داد: تمام مردم اعم از مسیحی، ارامنه، اهل سنت و شیعیان در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند و شهید دادند و ما نباید شرط اتحاد را از دست بدهیم چرا که ضد اسلام و دین است.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان واکنش جهانی به نامه ظریف، نوشت: پس از ارسال نامه ظریف که نزدیک به یک ماه پیش انجام پذیرفته و نزدیک به 2 هفته پیش ابعاد رسانه‌ای یافت، یک منبع آگاه تاکید کرده که بازخوردهای خوبی از نامه از سوی وزارت خارجه دریافت شده است. به گزارش ایسنا، این منبع آگاه تاکید کرده است: چندین وزیر خارجه ازجمله وزیران خارجه عربستان و روسیه به این نامه پاسخ رسمی داده‌اند. برخی وزارت خارجه ها نیز در اروپای شرقی و آمریکای لاتین در پاسخ به این نامه بیانیه عمومی صادر کرده‌اند. در رابطه با مضمون پیام ها نیز، تاکید شده است: طرف های مقابل در پاسخ های خود ضمن تقدیر از اقدامات ایران، ابراز امیدواری کرده‌اند که ایران و کشورهای (1+5) هرچه زودتر به توافق دست پیدا کنند و تاکید کرده‌اند که این توافق می‌تواند اهمیت بسزایی برای جهان و منطقه داشته باشد.

این روزنامه با انتخاب موضوع پیگیری 8 پرونده بزرگ زمین خواری، نوشت: شنیده شد که عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور از واگذاری 4 میلیون هکتار از زمین‌های منابع طبیعی به افراد خاص خبر داد. عزت ا... یوسفیان ملا در آیین کلنگ زنی ساخت آموزشگاه 6 کلاسه و نمازخانه روستای کته پشت این شهرستان با اشاره به اینکه 4 میلیون هکتار از زمین‌های منابع طبیعی به غیر از زمین های شهری به افرادی خاص واگذار شد، اظهار داشت: این زمین‌ها به هیچ وجه به یک کارگر ساده، کشاورز یا فرهنگی واگذار نمی‌شود بلکه به افرادی واگذار می‌شود که وصل به افراد یا جریان های خاص هستند.

حادثه گلپایگان ارتباطی با داعش ندارد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. جانشین فرمانده ناجا با اشاره به جزییات دستگیری عاملان حادثه گلپایگان در اصفهان گفت: سارق دستگیر شده اعترافات زیادی داشته که از آن جمله می‌توان به 10 فقره قتل از سال 84 تاکنون اشاره کرد. سردار حسین اشتری در تشریح دستگیری و هلاکت سارقان گلپایگان اظهار داشت: بامداد روز شنبه 6 دی ماه خبری به ما رسید مبنی بر اینکه در شهر خمین ماموران نیروی انتظامی به خودرویی مشکوک می‌شوند و به او ایست می‌دهند که آن خودرو به کار خود ادامه داده و فرار می‌کند و در تعقیب و گریز 3 نفر از ماموران ما را در خمین مجروح می‌کنند. جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: سن آنها بین 37 تا 40 سال بود که 3 نفر مرد تیم اصلی آنها هستند. به جز فردی که دستگیر شده افرادی هم که با آنها همکاری داشته‌اند دستگیر شده‌اند. جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: باز هم تکرار می‌کنم، آنچه در گلپایگان و فولادشهر اتفاق افتاده است، هیچ ارتباطی به الیگودرز ندارد و اصلا هم با داعش مرتبط نیست.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع اولین زن در معاونت سیاسی؟!، نوشت: تبعیض برای زنان ما قابل قبول نیست. جنسیت نمی تواند معیار درستی برای تصدی مسوولیت‌ها در جامعه باشد. در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری‌ها باید زنان همانند مردان نقش ایفا کنند. این جملات دکتر حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری یازدهم بود. او اعتقاد به عدم تفاوت میان توانایی زنان و مردان داشت و بارها کوشید تا با سیاست مدیریت مردانه مقابله کند. روز پنجشنبه شایعه‌ای شنیده شد: قرار است یک خانم بر کرسی معاونت سیاسی وزارت کشور تکیه بزند درباره نام او خبری به بیرون درز پیدا نکرد اما اینطور گمانه زنی شد که احتمالا کسی برای این سمت انتخاب می‌شود که سابقه کار در وزارت کشور داشته است. حالا باید میان زنان به دنبال گزینه اصلی بود. از جمله این زنان می‌توان به زهرا شجاعی اشاره داشت که در سال 70 مشاور وزیر کشور بود و توانایی‌های خود را چه آن زمان و چه پس از آن نشان داد.