به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۶۵۱۵۹

مهاجران رهاشده در کشتی،وارد ایتالیاشدند

گروه جامعه: یک کشتی حامل 450 مهاجر رهاشده در آب‌های مدیترانه و در نزدیکی ایتالیا در بندر «کوریلیانو کالابرو»ی این کشور پهلو گرفت.
مهاجران رهاشده در کشتی،وارد ایتالیاشدند
این کشتی «عزالدین» نام دارد و روز گذشته (جمعه) امدادگران پس از آگاه شدن از غیبت خدمه، وارد آن شدند. عزالدین با پرچم سیرالئون حرکت می کرد و خدمه آن پس از تمام شدن سوخت، کشتی را در آب‌های خروشان جنوب‌شرقی ایتالیا رها کردند. گارد ساحلی ایتالیا جمعه شب با تایید پهلو گرفتن کشتی عزالدین در بندر کوریلیانو کالابرو از وجود کودکان و زنان باردار در میان سرنشینان آن خبر داده است. بنا بر گزارش‌های اولیه، کشتی عزالدین از قبرس حرکت کرده است.

«ایزابلا کوپر»، سخنگوی کشتی یدک‌کشی که عزالدین را تا ساحل هدایت کرده، می گوید که این مهاجران، قربانی قاچاقچیانی هستند که برای رسیدن به اروپا از مسیرهای تازه استفاده می‌کنند. به گفته کوپر، قاچاقچیان انسان از کشتی‌های کهنه در این مسیر تازه که از ترکیه آغاز می شود استفاده می کنند و این مسیر طولانی‌تر است و به همین دلیل قاچاقچیان حدود سه برابر مسیر پیشین که از لیبی آغاز می شد از مسافران پول می گیرند. به گزارش بی‌بی‌سی، اوایل هفته قبل نیز امدادگران 796 مهاجر در یک کشتی رها شده دیگر در آب‌های مدیترانه را نجات دادند. «وینسنت کاشتل»، مدیر بخش اروپایی کمیساریای عالی پناهندگان، رها شدن کشتی‌های حامل مهاجران در دریا توسط قاچاقچیان انسان را رویدادی نگران‌کننده خواند و تاکید کرد که دیگر دولت‌های اروپایی نمی‌توانند این جرائم را نادیده بگیرند.
مرجع : ایسنا