به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۶۵۲۲۸
جلایی پور: پنج سال تبلیغات کردند و هیچ اثری نداشت

خود مردم که می‌دانند فتنه‌گر نیستند

گروه سیاسی: حمید جلایی‌پور می‌گوید: پنج سال صداوسیما به صورت یک‌طرفه اختلافات انتخاباتی را تبدیل به موضوعی کرده که جامعه را به دو بخش فتنه‌گر و غیرفتنه‌گر تقسیم کرده است اما خود مردم که می‌دانند "فتنه‌گر" نیستند و انتخابات 92 باطل‌بودن این نوع تبلیغات دو‌قطبی در جامعه را نشان داد.
خود مردم که می‌دانند فتنه‌گر نیستند
به گزارش آفتاب، این فعال اصلاح‌طلب عنوان می‌کند: حالا اگر فرض بگیریم که قرار است رویه‌های بی‌حاصل گذشته تغییر کند. ممکن است این دلایل را داشته باشد. او ادامه می‌دهد: یکی از آنها همین تبلیغات پنج سال گذشته است. ببینید این همه تبلیغات به هر حال باید اثر بگذارد، اما می‌بینید که در انتخابات 92 اثر نداشت و از نتایج آن هم این موضوع به وضوح مشخص بود. حتی این همه علیه منتقدین از موضع ارزش‌ها تبلغات کردند، اما می‌بییند که ده‌ها هزار نفر برای آقای پاشایی به تشیع جنازه آمده‌اند.

این استاد دانشگاه توضیح می‌دهد: البته اگر بخواهیم کمی بدبین‌تر به این تغییر رویه نگاه کنیم‌، این می‌شود که آقایان بررسی کرده‌اند و متوجه شده‌اند که اگر با همین رویکرد پیش بروند، انتخابات مجلس را از دست خواهند داد. بنابراین در تبلیغات از دولت احمدی‌نژاد فاصله گرفته‌اند تا خود را موجه‌تر نشان دهند که البته این هم خوب است.

این فعال سیاسی می‌افزاید: تندروهایی که در پنج سال گذشته این آش را درست کرده‌اند، فرصت‌طلب هم هستند. در همان زمان دولت دولت مهرورزهم با حمایت‌های خود این کارها را تایید کردند وگرنه آقای احمدی‌نژاد در اندازه‌ای نبود که آن اقدامات را انجام دهد. حالا دیگر دوره احمدی‌نژاد تمام شده لذا فاصله گرفتن از او برای تندرو‌ها هزینه ندارد. اگر همان شیوه را هم بخواهند ادامه دهند برایشان ضرر دارد. خوب همین کار را هم کنند از نظر من خوب است و نوعی عقلانیت است.

جلایی‌پور درباره خطرسازبودن این تغییر رویه می‌گوید: آنچه ایجاد خطر می‌کند این است که مردم و شخصیت‌های محبوب مردم انتقاد دارند اما به جای پاسخ‌گویی و فعال کردن سازوکارهای حقوقی این انتقادها را به خارج وصل می‌کنند. هر کس هم صحبت کند بر سرش می‌زنند. در واقع این رویکرد خطرساز است. بنابراین هر چه از این کارها دورتر شوند هم به نفع خود آنها و هم به نفع کشور است. (کشوری که هشت سال از طی کردن مسیر توسعه در مقایسه با کشورهای هم سطح عقب مانده و دور خود چرخیده است. آن هم به قیمت هشتصدمیلیارد درآمد ارزی)

او درباره زود‌بودن اظهارنظر برای تغییر رویکرد صداوسیما تاکید می‌کند: اما مشخص این است که هنوز برای اظهارنظر در مورد تغییر رویکرد صداو سیما زود است. برای این کار به گذر زمان نیاز داریم. شما ببینید هنوز هم وقتی صداوسیما اصلاح‌طلب‌ها را دعوت می‌کند انگار فقط آقای کواکبیان وجود دارد و هنوز به آقای خاتمی و شخصیت‌های محبوب مردم اهانت می‌شود.