به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۶۵۳۸۸
مديركل دفتر موسيقي وزارت ارشاد:

ممنوع‌الخروجي درخشاني به ما ربطي ندارد

گروه هنري: مديركل دفتر موسيقي وزارت ارشاد، در واكنش به سوال درباره موضوع ممنوع‌الخروجي مجيد درخشاني و اينكه اين مساله ازسوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده يا نه، گفت: «اينكه ايشان ممنوع‌الخروج شده‌اند به ما ربطي ندارد. اما به‌طور كلي همكاري با رسانه‌هاي ماهواره‌يي غيرداخلي و رسانه‌هاي اينترنتي و سايت‌هاي غيرمجاز خارج از كشور، به لحاظ قانوني ممنوع است و ما به عنوان مسوولان اجرايي حوزه فرهنگ در اين زمينه به هنرمندان متعددي بارها و بارها تذكر داده‌ايم.»
پيروز ارجمند، با اشاره به اينكه مجيد درخشاني از صداي تكخوان زن در كليپ‌هاي خود استفاده كرده است، گفت: اجرا و تك خواني بانوان در ايران فقط براي خانم‌ها امكان پذير است و حتي پخش كليپ با چنين محتوايي طبق قوانين جمهوري اسلامي ممنوع است. به هر حال اين محدوديت‌ها وجود دارد و ما با ابلاغ آيين‌نامه‌هاي امنيتي آنها را به هنرمندان موسيقي اعلام كرده‌ايم و انتظار داريم آنها هم به اين قوانين و آيين‌نامه‌ها احترام بگذارند.»

گفتني اينكه از روزهاي اول روي كار آمدن دولت روحاني شايعات زيادي درباره حضور وزير ارشاد در اجراي تكخواني يك خواننده زن مطرح شد و علي جنتي نيز صراحتا موضع خود را در اين باره ابراز كرد. جنتي كه در گفت‌وگوهايش بارها اعلام كرده بود براساس نظر برخي از مراجع تقليد، تك خواني زن‌ها اگر موجب مفسده نباشد اشكالي ندارد، با برخي از نمايندگان مخالف دولت در مجلس دچار اختلاف نظرهاي جدي شد. حال بايد ديد اين ماجراي تك‌خواني بانوان در ايران به كجا خواهد رسيد. آخرين كار مجيد درخشاني سرپرستي كنسرت‌هاي متعدد محمدرضا شجريان در تورهاي موسيقي او در جهان بوده است.

اين در حالي است كه طي سال‌هاي گذشته گروه‌هاي بسياري در حوزه موسيقي پاپ و رپ كه كليپ‌هاي خود را در ايران ضبط كرده و توسط كانال‌هاي ماهواره‌يي پخش مي‌كند، با استفاده از مدل‌هايي كه به لحاظ شرعي و عرفي در منافات با قوانين جمهوري اسلامي هستند، كار خود را بدون محدوديت و حتي توضيحي ادامه مي‌دهند. سوال اينجاست كه اين قوانين چرا به صورت موردي و صرفا به شكل برخورد با افراد خاص صورت مي‌گيرد؟

مجيد درخشاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اين كليپ‌ها را براي شبكه‌هاي ماهواره‌يي ساخته است يا نه گفت: «ما اين كليپ‌ها را صرفا در سايت يوتيوب گذاشته بوديم كه شبكه‌هاي ماهواره‌يي آنها را برداشته و پخش كرده‌اند.» پيش‌تر نيز كليپ قطعه «چرا رفتي» به خوانندگي همايون شجريان و آهنگسازي تهمورس پورناظري كه در سايت يوتيوب منتشر شده بود، توسط شبكه‌هاي ماهواره‌يي پخش شد و جنجال زيادي نيز به پا كرد.
مرجع : روزنامه اعتماد