به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۶۵۴۳۲
كروش و يك حسرت در آستانه جام ملت‌ها؛

در رده‌بندی آسیا اولیم، در آماده‌سازی آخر

گروه ورزشی: کارلوس کروش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته گفت‌وگویی انجام داد که گزیده‌ای از آن را در ادامه می‌خوانید:
در رده‌بندی آسیا اولیم، در آماده‌سازی آخر
ما بازي خوبي با تيم ملي عراق انجام داديم. امكانات و زمين خوبي در اختيار داشتيم اما افسوس كه وزش باد و شرايط آب و هوايي و باران، روي كيفيت بازي اثرگذار بود.
اين بازي فرصت مناسبي بود تا به جوان‌ها ميدان بدهيم. البته ديديم كه بازيكنان جوان ما بازي را با اضطراب شروع كردند ولي شرايط مناسب فراهم شد كه بتوانند از اين فرصت استفاده كرده و تجربه ديدار بين‌المللي به دست بياورند. با گذشت زمان، ديديم كه بازيكنان‌مان بهتر ظاهر شدند و توانستيم به اهداف‌مان دست پيدا كنيم. مي‌خواهم از فدراسيون فوتبال عراق و سرمربي اين تيم تشكر كنم كه با ما بازي كردند. بازيكنان عراق هم با سرعت بالايي در زمين ظاهر شدند اما من تمركزم را روي عملكرد تيم خودم گذاشتم. عراق هميشه بازيكنان تكنيكي خوبي داشته و دارد.

احساسي كه در حال حاضر دارم، مي‌توانست بهتر از اين باشد. اگر فرصت خوبي براي آماده‌سازي داشتيم، مي‌توانستيم خودمان را براي قهرماني آماده كنيم اما با بازي‌هايي كه انجام نشد و اردوهايي كه هماهنگ نشد، تيم ايران ضربه بزرگي خورد. اين را هم مي‌دانيم كه حريفان‌مان برنامه‌هاي آماده‌سازي خوبي داشته‌اند.
آماده‌سازي تيم ايران، مطابق با نيازهاي اين تيم نيست زيرا در رده‌بندي، اول آسيا هستيم و بايد آماده‌سازي بهتري انجام مي‌داديم. ما در رده‌بندي آسيا اول هستيم اما از نظر آماده‌سازي، آخر. با اين حال سعي مي‌كنيم هيچ بهانه‌اي ندهيم و بازي به بازي پيش برويم.

فكر مي‌كنم بيشتر بازيكنان جواني كه در تركيب ايران مقابل عراق قرار گرفتند، مي‌توانند آينده فوتبال ايران را شكل دهند. براي مثال پورعلي‌گنجي كه تا به حال در دفاع وسط بازي نكرده بود، در اين پست بازي شجاعانه‌ و راحتي را پشت‌سر گذاشت و روحيه بزرگي از خود نشان داد. وحيد اميري نيز همين شرايط را داشت.
فرقي نمي‌كند تيم ملي ايران باشد يا پرتغال. وقتي شما براي اولين بار پيراهن تيم ملي را به تن مي‌كني، اين پيراهن سنگيني ‌كرده و صد كيلو بار ايجاد مي‌كند اما بازيكنان جوان ما نشان دادند آينده روشني دارند.

كروش و يك حسرت در آستانه جام ملت‌ها
اگر فقط 3 بازي دوستانه ديگر داشتيم...
بازي ايران و عراق هم برگزار شد و تيم ملي با يك گل برنده شد. در اين مسابقه ايران در نيمه اول بازي چندان خوبي انجام نداد و در نيمه دوم كمي بهتر بود، با اين حال در اواسط نيمه ميانه زمين را به طور كامل باخته بود. البته عراق هم حرف زيادي در زمان حمله براي گفتن نداشت و در نهايت مسابقه را باخت.
كروش ديروز پس از بازي حسرت يك چيز را مي‌خورد: «اگر فقط 3 بازي دوستانه ديگر داشتيم... آن وقت مي‌ديديد اين تيم چقدر متفاوت بود.» كروش ديروز در بين دو نيمه اصلاً به بازيكنان تيم ملي در رختكن فشاري نياورد. او تيمي را به زمين فرستاده بود كه اكثرشان براي اولين‌بار در يك مسابقه رسمي كنار هم بازي مي‌كردند؛ از وريا غفوري بگيريد تا اميد ابراهيمي، رامين رضاييان، پورعلي‌گنجي و... كروش توقعي نداشت كه اين بازيكنان در اولين مسابقه رسمي كه كنار هم بازي مي‌كنند كار فوق‌العاده‌اي انجام دهند. او تنها حسرت مي‌خورد كه اگر ايران فرصت سه بازي دوستانه ديگر داشت، آنها را بيشتر بازي مي‌داد و در نهايت محصول جام‌ ملت‌ها بسيار شيرين‌تر مي‌شد.
بازيكنان تيم ملي هم در مسير برگشت به هتل در اين‌ باره بحث مي‌كردند و مي‌گفتند اگر در مجموع 5 بازي دوستانه انجام مي‌شد به مردم تضمين مي‌دادند كه اين تيم به فينال جام ملت‌ها خواهد رفت. ايران در بين تيم‌هاي حاضر در استراليا با كمترين بازي دوستانه ركورددار است. تيم ملي يك بازي با كره‌جنوبي برگزار كرد و ديروز هم به مصاف عراق رفت، البته بازيكنان و خود كروش معتقدند ايران يك فاكتور اساسي و مهم دارد؛ تيم بودن. جو خوبي در داخل تيم ملي وجود دارد و همين مسئله كادرفني را بسيار اميدوار كرده است.
مرجع : خبرورزشی