به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۸:۵۹
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۶۵۶۲۶

کار مفید کارمندان دولت 25 دقیقه است

گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حداکثر کار مفید کارمندان دولت 25 دقیقه و حداقل آن 15 دقیقه است و وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنیم می‌بینیم کاری را که یک نفر باید انجام دهد 20 نفر کارمند انجام می‌دهند.
کار مفید کارمندان دولت 25 دقیقه است
ارسلان فتحي​پور در اجلاس اعضای اتاق اصناف کشور با بیان این مطلب گفت: در سال 92 حدود 115 هزار میلیارد تومان فقط حقوق به کارمندان دولت پرداخت شده و تنها 20 هزار میلیارد تومان به بحث عمرانی اختصاص یافته است که خیلی از اعتبارات آن نیز جذب نشد.

وي با بیان اینکه صادرات غیرنفتی نیز با وجود کاهش درآمدهای نفتی کاهش یافته است گفت: دولت باید کوچک و چابک شود. وی با بیان اینکه هم اکنون بودجه شرکت‌های دولتی 600 هزار میلیارد تومان است افزود: جالب اینکه همه این شرکت‌ها نیز زیان ده هستند.فتحی پور با بیان اینکه حداکثر کار مفید کارمندان دولت 25 دقیقه و حداقل آن 15 دقیقه است گفت: وقتی مثلاً به اداره‌ای مراجعه می‌کنیم می‌بینیم کاری را که یک نفر باید انجام دهد 20 نفر کارمند انجام می‌دهند.

فتحی پور در ادامه با اشاره به بحث قاچاق کالا در کشور افزود: هم اینک 17 میلیارد دلار در واردات و هشت میلیارد دلار در صادرات و در مجموع 25 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور انجام می‌شود که این امر درآمدهای مالیاتی دولت را به شدت کاهش می‌دهد. وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده قانونی آزمایشی بود که وقت آن در سال گذشته به پایان رسید و برای امسال تمدید شد، گفت: با وجود مشکلات عدیده اصناف کشور و لزوم اصلاح آن، تا کنون لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای تصویب به مجلس ارائه نشده است.

فتحی پور در بخش دیگری از سخنانش از اصلاح قانون مالیات مستقیم در مجلس خبر داد و افزود: در این قانون پیش بینی شده است که سامانه‌ای ایجاد شود تا تمام فعالیت اقتصادی افراد در این سامانه ثبت شود. و جلوی هر نوع فرار مالیاتی گرفته شود. وی گفت: ان شاء الله تا عید این قانون نهایی و اجرایی خواهد شد.
مرجع : ایسکانیوز