به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۸ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۶۵۶۵۸
رسایی چندین مورد محکومیت قطعی دارد

خبري خاص كه از خروجي ايرنا حذف شد!

گروه سياسي: خبر اظهارات وكيل خانواده آيت الله هاشمي مبني بر اينكه «حمید رسایی چندین مورد محکومیت قطعی در دادگاه روحانیت دارد» پس از چند ساعت از خروجي سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) حذف شد.
عليزاده طباطبايي
عليزاده طباطبايي
در اين خبر كه بلافاصله در بسياري از سايت هاي داخلي و خارجي منتشر شده است، وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی، چندین مورد محکومیت قطعی در دادگاه ویژه روحانیت دارد. سید محمود علیزاده طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: روز گذشته برای پیگیری شکایت موکلم از رسایی به دادگاه ویژه روحاینت مراجعه کرده بودم، دیدم که وی چندین مورد محکومیت قطعی در دادگاه ویژه روحانیت دارد. وکیل مدافع مهدی هاشمی اضافه کرد: محکومیت های رسایی در ارتباط با اتهامات مالی و توهین به مقدسات است.

حميد رسايي از نمايندگان گروه پايداري(حاميان جليلي و احمدي نژاد)
علیزاده طباطبایی پیشتر نیز درباره اظهارات رسایی در خصوص اتهامات موکلش گفته بود: در ابتدا اتهامات آقای هاشمی را اقتصادی مطرح می کردند اما بعدها عنوان کردند که وی در آشوب های سال 88 نقش داشته است در صورتی که هاشمی در این قضایا حضور نداشته و در هیچ تظاهراتی نبوده است. وی افزود: فعالیت های موکلم مربوط به قبل از انتخابات سال 88 است و برای ما سوال این است که چرا علیه آقای رسایی هیچ اقدامی انجام نمی شود و به شکایت های ما توجه نمی کنند.

این وکیل ادامه داد: به دادستان ویژه روحانیت نیز این موضوع را اعلام کردیم اما تاکنون رسیدگی نکردند. به گفته علیزاده طباطبایی، مهدی هاشمی پاسخ اظهارات رسایی را در قالب نامه ای به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده که پس از تایید هیات رییسه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

به گزارش بهارنيوز، تعداد قابل توجهي از اعضاي تحريري ايرنا، نيروهايي نزديك به گروه پايداري هستند كه در دوره احمدي‌نژاد به صورت گروهي و حتي مازاد بر نياز استخدام و جذب خبرگزاري دولت شده و دولت روحاني نيز پس از حدود دوسال از به قدرت رسيدن، توانايي كاهش نفوذشان در سياست‌هاي تحريري را نداشته و بسياري از جهت‌گيري‌هاي خبري خصوصا در بخش‌هاي سياسي، فرهنگي و بين الملل ايرنا همچنان رنگ و بوي دوره احمدي نژاد دارد! گفتني اينكه، در حال حاضر اين خبر از روي خروجي ايرنا حذف و كاربران با صفحه زير مواجه مي شوند.