به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۹ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۶۵۷۶۳
مرگ روزانه 150 نفر در جنگ سوريه؛

آوارگان سوری بین چکش جنگ و سندان سرما

گروه بين الملل: اوضاع معیشتی ناگوار، کمبود امکانات و سایه جنگ به تنهایی برای از پای درآوردن آوارگان سوری کافی به نظر می‌رسید که طوفان و سرمای شدید سوریه، لبنان، اردن، فلسطین و ترکیه را فرا گرفت و مصیبت آنها را دوچندان کرد.
آوارگان سوری بین چکش جنگ و سندان سرما
مصیبتی که نتیجه آن تا کنون مرگ دست‌کم 11 سوری از جمله چند کودک بوده‌است. به دنبال آغاز توفان موسوم به "هدی" و بارش شدید برف و کولاک در سوریه، لبنان، اردن، فلسطین و ترکیه شمار قربانیان در اردوگاه‌های پناهندگان سوری در این کشورها به 11 تن افزایش یافته و اوضاع معیشتی روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

یک منبع پزشکی اعلام کرد که یک نوزاد شیرخواره و یک کودک 4 ساله در اردوگاهی واقع در منطقه‌ کوهستانی دور افتاده‌ای در شرق عرسال در شمال شرق لبنان به دلیل عدم دریافت خدمات درمانی و پزشکی جان باختند. یک منبع پزشکی نیز در منطقه القلمون اعلام کرد که سه کودک از یک خانواده به دلیل بارش سنگین برف و فرو افتادن چادر در مرزهای سوریه و لبنان در اثر سرما و یخ‌زدگی جان خود را از دست دادند.

منابع پزشکی در شهر حلب نیز از مرگ دو فرد مسن در اثر سرمای شدید خبر دادند و اعلام کردند که تعداد قربانیان سرما و کولاک بسیار بیش از این مقدار است. آورگان سوری در اردوگاه الزعتری اردن نیز برای فرار از سرما و یخ زدگی خواستار انتقال به خانه‌های پیش‌ساخته برای شده‌اند. پناهندگان سوری در اردوگاه‌ها از کمبود شدید وسایل گرمایشی، قطع برق، کمبود مواد غذایی، دارو و سوخت رنج می‌برند.

اوضاع معیشتی در داخل اردوگاه الأمل واقع در نوار مرزی مشترک با جولان اشغالی نیز به سطح هشدار رسیده است و وضعیت روز به روز بدتر می‌شود. در ترکیه نیز گزارش می‌رسد که سرمای شدید آوارگان سوری را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و زندگی در اردوگاه‌ها برای سوری‌های رانده از وطن بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.

مرگ روزانه150 نفر در جنگ سوريه
دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که روز چهارشنبه برای نخستین بار از زمان آغاز بحران این کشور، به دلیل توفان شدید، هیچ کس در سوریه کشته نشد. رامی عبد الرحمن مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت که سرمای شدید، بر دشواری‌ها و رنج‌های آوارگان افزود اما سوری‌ها را از بمباران و جنگ، حمایت کرد. آمار دیده‌بان حقوق بشر سوریه حاکی از آن است که در ماه دسامبر گذشته، روزانه به طور میانگین ۱۵۰ نفر در این کشور کشته شدند.

آخرین آمار سازمان ملل متحد از کشته شدن حدود ۲۰۷ هزار نفر در جنگ‌های داخلی سوریه حکایت دارد. سازمان ملل اما از اعلام آمار قربانیان در سوریه باز ایستاد. منطقه خاورمیانه از یک هفته پیش، شاهد توفان برف و باران‌های سیل آسا بود؛ مساله‌ای که به آوارگان آسیب وارد کرد.
مرجع : ايسنا