به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۶۵۸۲۹

کاریکاتوریست‌ها و كشتار «شارلی ابدو»

گروه فرهنگ و هنر: طی سه روز گذشته که خبر ترور چهار کاریکاتوریست فرانسوی در دفتر نشریه «شارلی ابدو» به خبر نخست بسیاری از رسانه ها تبدیل شد، کاریکاتوریست‌های دنیا دست به کار شدند و در محکوم کردن این رفتار آثاری را آفریدند که تعدادی از آنها در سایت «ایران کارتون» منتشر شده است.
کاریکاتوریست‌ها و كشتار «شارلی ابدو»
روز چهارشنبه 17 دی ماه 1393 در حمله تروریست ها به دفتر مجله «شارلی ابدو» در شهر پاریس فرانسه، 12 نفر از جمله چهار کاریکاتوریست این مجله کشته شدند.

اثری از جان کارلوس کونترراس/ اسپانیا



کابو، شارب، ولینسکی و تیگنوس چهار کاریکاتوریستی بودند که در دفتر مجله حضور داشتند و بر اثر اصابت گلوله کشته شدند.

اثری از محمد محمودی/ ایران


مهاجمان که صورت خود را پوشانده بوده اند بعد از اقدام تروریستی با دو دستگاه خودرو متواری شدند و رسانه های خارجی روز جمعه 19 دی ماه، از کشته شدن دو متهم حمله به ساختمان مجله فرانسوی «شارلی ابدو» خبر دادند.

اثری از کارلوس آموریم/ برزیل


شبکه القاعده در یمن نیز امروز شنبه 20 دی ماه، در بیانیه ای حملات تروریستی در پاریس را برعهده گرفت. القاعده در ادامه بیانیه خود فرانسه را به انجام حملات بیشتر تهدید کرد.

اثری از جواد تکجو/ ایران

علاوه بر این چهار کاریکاتوریست فرانسوی، کاریکاتوریست های دیگری نیز در دنیا به خاطر انتشار آثار انتقادی خود کشته شده اند که «ناجی علی» کاریکاتوریست فلسطینی یکی از آنهاست.

اثری از ویکتور بوگوراد/ روسیه


این نشریه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» رویکرد بسیار تندی نسبت به سیاست ها، ادیان و مذاهب مختلف دنیا و ... داشته است و در تازه ترین اقدام خود نیز کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی سرکرده گروه «داعش» را منتشر کرده است.


اثری از منکسی کام/ ترکیه
مرجع : مهر