به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۶۵۸۴۲
عوارض جدي شيشه نسبت به ساير مخدرها؛

26 درصد معتادان شیشه ای هستند

گروه جامعه: رییس سازمان بهزیستی گفت: 26 درصد از معتادان کشور ماده افیونی شیشه مصرف می کنند که عوارض ناگواری بر سلامت روانی و جسمی آنان دارد.
26 درصد معتادان شیشه ای هستند
«همایون هاشمی» در کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در اراک افزود: شیشه از گروه مواد مخدر صنعتی و شیمیایی است که نسبت به مواد مخدر سنتی عوارض جدی تری دارد و مهار روند رو به رشد مصرف آن نیازمند کار جهادی است. وی ادامه داد: آمارها بیانگر وجود حدود یک و نیم میلیون معتاد در کشور است که باید در سایه نهضت آگاهی رسانی ، مصونیت و پیشگیری از گرایش افراد به مواد مخدر بویژه شیشه را در جامعه بالا برد. رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برنامه ریزی آموزشی متناسب با نیازهای معتادان و آسیب دیدگان از اولویت های اساسی سازمان بهزیستی است. هاشمی بیان کرد: اعتیاد با آثار زیانبار اجتماعی و فرهنگی ، حدود پنج میلیون نفر را به صورت مستقیم درگیر خود کرده و خانواده ها با دامنه ای از آسیب های آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی اضافه کرد: پیشگیری مبتنی بر جامعه با استفاده از ابزار آگاهی بخشی از مهمترین راهکارهایی است که می تواند در مهار معضل خانمان برانداز اعتیاد موثر باشد. رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: هرچه میزان آگاهی عمومی جامعه افزایش یابد ، دستگاه های حاکمیتی و مرتبط با مقابله با ناهنجاری اعتیاد در پیشبرد اهداف خود موفق تر عمل خواهند کرد. هاشمی اظهار کرد: واکسیناسیون اجتماعی جامعه علیه اعتیاد تنها با فراگیری آگاهی بخشی عمومی از سوی رسانه های پویا شکل می گیرد. وی افزود: با افزایش سطح هوشیاری و آگاهی عمومی جامعه نسبت به وظایف حاکمیتی بهزیستی می توان بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد را مدیریت کرد.

مدیرکل امور پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: روند اعتیاد در کشور به گونه ای است که باید از برنامه های آموزش محور در راستای کاهش آسیب های ناشی از آن بهره گرفت. «محسن روشن پژوه» بیان کرد: رسانه های جمعی نوشتاری، دیداری و فضاهای مجازی اطلاع رسان با توجه به رسالت خطیر خود می توانند یاریگر سازمان بهزیستی در کاهش اعتیاد باشند. وی افزود: سازمان بهزیستی بدون یاری بدنه اجتماع به ویژه خانواده ها قادر به ارایه خدمات مناسب نخواهد بود.

سرپرست سازمان بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: برای بهبود کیفیت خدمات قابل ارایه به معتادان شیشه، 45 واحد آموزشی سیار و 80 واحد ثابت در حوزه پیشگیری فعالیت می کنند. « بهروز رفیعی» بیان کرد: 30 موسسه مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، بهزیستی را در پیگیری اهداف خودیاری می دهند. وی افزود: دولت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی همواره یاریگر تشکل های غیردولتی بوده و در این راه از همه توان خود استفاده می کند.
مرجع : ایرنا