به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۶۵۸۶۴
سن ازدواج و آمار طلاق افزایش یافته است

محسن قرائتی: ازدواج تعطیل شده است

گروه جامعه: حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: ازدواج تعطیل شده و سن ازدواج و آمار طلاق افزایش یافته است.
محسن قرائتی: ازدواج تعطیل شده است
رییس ستاد اقامه نماز امروز در نشست نماز، ورزش و جوان که با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان این وزارتخانه در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد، افزود: آموزش و پرورش اطلاعاتی به دانش‌آموزان می‌دهد که در راستای آموزش اشتغال به آنان نیست و متون تدریس شده به دانش‌آموزان موجب افزایش بصیرت آنها نمی‌شود، حتی زمانی که تصویب شد زبان عربی جزو متون درسی دانش‌آموزان قرار گیرد، این زبان به گونه‌ای تدریس شد که استفاده خاصی برای دانش‌آموزان نداشت. وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنگام تغییر برخی متون درسی بعضی از سفارتخانه‌ها به این کار اعتراض کردند، این امر نشان‌دهنده آن بود که برخی متون درسی به توصیه سفارتخانه‌ها تدریس می‌شد.

رییس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: چه اشکالی دارد که بسیج، ارتش، سپاه و آموزش و پرورش به جوانان هنری را بیاموزند تا در آینده بتوانند از آن استفاده کنند. قرائتی با اشاره به ورزش بانوان گفت: در کنار برگزاری اموری مانند اردوهای ورزشی، بهتر است که به زنان، هنری آموزش داده شود تا آنها بتوانند با بهره‌گیری از آن جهیزیه خود را تهیه کنند. وی با بیان اینکه بهبود وضع نماز در نسل جدید نیاز به کار زیادی دارد، تاکید کرد: دانشگاه کمتر توانسته جوانان را نمازخوان کند. از سوی دیگر فرزندان ما در نظام آموزش و پرورش هرچه باسوادتر می‌شوند بی‌ادب‌تر نیز می‌شوند، اما باید تلاش کنیم این وضعیت اصلاح شود.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه ذات جوانان خوب است، اظهار کرد: برای گسترش نماز نیاز به همت داریم و برای این کار بودجه زیادی لازم نیست، بلکه اراده و دلسوزی ضروری است. قرائتی با بیان اینکه 5 نوع جوان در کشور زندگی می‌کنند تاکید کرد: برخی از آنها مانند توت شیرین هستند که بچه‌های مذهبی را شامل می‌شوند. آنان از یک فراخوان هم استقبال می‌کنند. برخی دیگر مانند انار هستند و باید آنان را دانه دانه چید و در جلسات خصوصی با آنها حرف زد.

رییس ستاد اقامه نماز در پایان گفت: برخی از جوانان مانند گل هستند، علاوه بر اینکه باید دانه دانه چیده شوند ولی کار دارند. بعضی دیگر مثل نارگیل پوست سختی دارند اما از ذات پاک و سفیدی برخوردار هستند. برخی جوانان هم مانند گردو متکبر و کوچک هستند و پشت برگ درختان پنهان می‌شوند و حتی اگر با چوب بر سر آنان بزنیم خود را نشان نمی‌دهند.
مرجع : ایسنا

هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۹:۳۷
حاج آقا خدا را شاکریم که تمامی مصایب ونواقص این ملت برطرف شده و شما ودوستانتان در صدد رفع مشکل ازدواج برامده اید البته از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان خیلی ها معتقدند که دست بر هر چیزی گذاشتید نتیجه عکس گرفته اید (276904)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۳۵
خوب تمام نواقص را باید یک به یک در حد توان اصلاح کرد. دست رو دست گذاشتن و هیچ نقصی را برطرف نکردن با این توجیه که نواقص بسیارند که اصلاً عقلانی نیست. (276981)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ۰۷:۵۷
حرف حساب جواب نداره. (277017)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۹:۳۸
در مورد خبر جشن افراطی ها برای مرگ پادشاه عربستان اینجا نظر میدهم : این افراطی ها توسط عوامل و نفوذی های دشمن بازی خورده اند تا با خرابتر کردن رابطه با عربستان به منافع آنها خدمت کنند و نفت ارزان بماند آخر چرا باید آدم از مرگ یک انسان انهم همسایه شاد شود ؟ مگر نه اینست که اگر رابطه خوب شود میتوان با کاهش تولید نفت را گران کرد؟ شاید بخواهند به عمد روابط کشور را با دنیا خراب کنند ؟ (276905)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۰:۳۹
مدام می نالید و می گویید: سن ازدواج بالا رفته، طلاق زیادشده و...
بگوییدچراااااااااااااااااااااااا؟ یک دلیل شما که من هم قبول دارم این است که نسل جدید کمترمیل به مسئولیت پذری دارد. اما بقیه ی دلایلتان به لطیفه شبیه است. چرا نمی گویید جوانان آنقدرافسرده اند که حوصله ی خودشان را هم ندارند چه رسد به دیگران! ودلایل دیگری که هیچ جا نمی توان چاپشان کرد!!!!!!!!! (276934)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۲۲
عجبا ! فرمودند دانشگاه کمتر توانسته جوانان را نماز خوان کنه ! مگر در این 36 سال هر روز حداقل نیم ساعت شما در برنامه زنده صداوسیما درس نمی دهید؟ چرا گردن دانشگاه انداختید . نتیجه درس شما چی شد؟ آیا کسی هست بررسی کند؟ (276955)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۲۴
حاج آقا میشه راهکار بدهید تا چه هنری بیاموزند ؟ (276978)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۳:۲۰
اگر فقر از در بیاید ایمان از پنجره خارج میشود.دوران نصیحت به سر رسیده.جوان امروز نمیتواند هزینه زندگی خود را تامین کند جگونه میتواند از عهده جهیزیه و نگهداری همسر براید.نتیجتا فساد به صورت زیرزمینی گسترش می یابد وهیچ نسخه ی یارای درمان ان نیست. (276993)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۳:۵۸
به زنان، هنری آموزش داده شود تا آنها بتوانند با بهره‌گیری از آن جهیزیه خود را تهیه کنند. :)))))))) (277002)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ۰۳:۱۴
ازدواج‌مشکل‌اول‌جوانان‌نیست‌،جوانان‌را‌از‌نظر‌رفاهی،فرهنگی‌و‌اجتماعی‌تامین‌کنیدخود‌به‌خود‌‌مشکل‌ازدواج‌حل‌میشود‌ودر‌ضمن‌بررسی‌کنید‌کجای‌کارتان‌‌ایراد‌داره‌وگردن‌‌این‌و‌ان‌نندازید (277012)