به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۶۵۹۲۳
روایت تازه اص و ل گ رای ا ن از عدم اتحاد؛

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 21 دی

گروه سیاسی: روایت تازه اص و ل گ رای ا ن از عدم اتحاد ودرباره استاد عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 21 دی
این روزنامه تیتر یک را به خبر روایت تازه اص و ل گ رای ا ن از عدم اتحاد اختصاص داد و نوشت: تشکیل احزاب جدید اصلاح طلب بهانه‌ای بود که تاکنون جریان اصولگرایی به مدد رسانه‌های همسوی خود تلاش می‌کرد موضوع وحدت در میان جریان مقابل را هدف قرار دهد. تحلیل‌های اصولگرایان سعی دارد ایجاد احزاب جدید را به معنی انشقاق در جریان اصلاح طلب نشان دهد و البته در عین حال تلاش می‌کند با تخریب چهره های موسس و عضو این احزاب و توسل به راهکارهای قدیمی همچون چسباندن وصله ارتباط با غرب یا استفاده از شیوه معمول ماه های اخیر – استفاده از برچسب فتنه - آن ها را در فضای سیاسی هدف سیاه نمایی قرار دهد. با این حال بلافاصله بعد از پنجمین همایش وحدت اصولگرایان موضعی جدید در واکنش اصولگرایان به جریان رقیب دیده شد. بعد از این همایش جریانی خبری از سوی رسانه‌های همسوی این جریان آغاز شد: جناح اصلاح طلب را به عنوان مقصر و توطئه گر انشقاق در جریان اصولگرایی معرفی می‌کند.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبر درباره استاد پرداخت و نوشت: سخنان دوباره سخنگوی وزارت ارشاد درباره استاد محمدرضا شجریان بار دیگر موجی از انتقادها و حواشی را برانگیخت. قضیه از این قرار است که بسیاری از اساتید موسیقی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به سخنان حسین نوش آبادی، گفته‌اند که وزارتخانه ارشاد صلاحیت رسیدگی به کیفیت هنری آثار شجریان را ندارد. نوش آبادی در سخنان روز گذشته اش گفته بود: آنچه به وزارت ارشاد مربوط می‌شود، بررسی صلاحیت های فنی و تخصصی افراد است و در این حوزه، استاد شجریان از نظر ما مسأله‌ای ندارد و مورد تأیید وزارت ارشاد است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی عموما تاکید دارند که وزارت ارشاد نمی‌تواند درباره کسی که خود متر و استاندارد موسیقی ایرانی است نظر کارشناسی بدهد. استدلال آنها این است که آثار کسی مثل شجریان که خود استاد مستقیم یا غیرمستقیم کارشناسان این نهاد اداری بوده، نباید مورد بررسی هنری و تخصصی قرار بگیرد.

این روزنامه خبر سرطان عامل 15 درصد مرگ و میر ایرانی‌ها را بازتاب داد و نوشت: طبق آخرین گزارش سالانه از آمار سرطان (که البته مربوط به سال 88 است) سرطان پستان در زنان ایرانی رتبه اول و سرطان معده در مردان در رده بالاتر سرطان‎های مردانه قرار دارد. سرطان پستان با شیوع 10 تا 15 درصدی اش در حالی 40 هزار زن ایرانی را درگیر کرده که این رقم برای زنان دیگر نقاط جهان 2 تا 2.5 درصد است. حتی مدتی قبل وزارت بهداشت آماری منتشر کرد که نشان می‌داد سن متوسط مراجعه کنندگان مبتلا به سرطان پستان حدود 10سال کمتر از دیگر کشورها است.به جز این‌ها، سرطان معده، پوست، روده بزرگ، خون، ریه، مری، استخوان، اعصاب مرکزی و غدد لنفاوی هم از رایج ترین سرطان ها در میان ایرانی‌ها هستند. البته توزیع این سرطان‌ها در مناطق مختلف کشور متفاوت است. در شمال ایران سرطان‌های گوارشی به خصوص سرطان معده و مری، بیش از سرطان های دیگر شایع است. آنقدر که در گیلان در 50 سال گذشته شیوع آن 3برابر شده است. در مرکز و جنوب کشور سرطان معده زیاد است و بعد از آن، سرطان‌های استخوان، خون و پروستات قرار دارند.سرطان روده که معمولا در افراد بالای 50 سال دیده می‌شود.

روزنامه ابتکار همچنین خبر هک 1508 حساب بانکی را انعکاس داد و نوشت: سرهنگ محمدمهدی کاکوان صبح دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این پرونده گفت: در مهرماه امسال چندین مورد شکایت در خصوص سوء استفاده از حساب بانکی شهروندان به پلیس گزارش شد و به دنبال آن تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این کلاهبرداری در دستور کار قرار گرفت.کاکوان با بیان اینکه در تحقیقات اولیه چهار مالباخته در تهران شناسایی شد، گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این فرد از چهار شهروند تهرانی 11 میلیون و 500 هزار تومان کلاهبرداری کرده است.رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این متهم هفته گذشته در عملیات پلیسی دستگیر شد، گفت: در بازرسی از رایانه شخصی این فرد، 1508 فقره اطلاعات حسابهای بانکی کشف شد اما خودش در اظهاراتش معترف شده که مبلغی که کلاهبرداری کرده 70 میلیون تومان است.