کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افراطيون مجلس مانع سخنراني مطهري شدند

حمله فيزيكي به علي مطهري در صحن علنی مجلس!

اعلام تنفس 15 دقیقه ای برای آرام کردن جلسه

21 دی 1393 ساعت 11:42

گروه سياسي: علی مطهری نماینده تهران صبح امروز به هنگام قرائت نطق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد حمله برخی نمایندگان قرار گرفت.


وقتی دكتر علی مطهری در نطق خود در خصوص حصر آقايان موسوی و کروبی سخنانی را مطرح کرد با شعارهای نمایندگان مبنی بر مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه گر مواجه شد و برخی نمایندگان به سمت او حمله ور شدند و درگیری فیزیکی رخ داد. در این میان قاضی پور و مصباحی مقدم از علی مطهری خواستند تا تریبون را ترک کند. مطهری گفت: حصر برخلاف قانون اساسی است. ابوترابی که ریاست جلسه را بر عهده داشت اعلام کرد: سخنان شما نظم جلسه را بر هم می زند به دنبال افزایش تنش در مجلس ابوترابی جلسه علنی را تعطیل کرد.

علی مطهری در نطق امروز خود با بیان مطالبی در خصوص نحوه برگزاری مراسم 9 دی و بیان مطالبی در خصوص عملکرد وزارت کشور، به موضوع حصر موسوی و کروبی پرداخت و گفت: حصر موسوی، کروبی و خانم رهنورد بدون حکم قانونی بوده است. این بخش از صحبت های مطهری خشم برخی از نمایندگان را برانگیخت و با فریادهای خود مانع ادامه نطق وی شدند. نمایندگان برای اعتراض به مطهری به مقابل جایگاه نطق رفته و اعتراضات خود را با فریاد به مطهری انتقال می دادند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد رئیس جلسه برای آرام کردن فضای آشوب شده صحن، خطاب به مطهری گفت: جناب مطهری شما در فضای واقعی کشور قرار دارید ، آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رافت و رحمت اسلامی و با توجه به مصالح ملی بوده است. اگر اراده نظام بر رحمت و رافت نبود، قطعا به صورت دیگری انجام می شد! وی ادامه داد: شما وقتی در جریان این مسائل هستید در مورد احکام قطعی نظام، شرع و اختیارات قانون اساسی اینگونه طرح بحث کردن اعتراض شدید همه نمایندگان مردم را در پی خواهد داشت. لذا از شما انتظار می رود مصالح ملی را رعایت کنید.

مطهری در پاسخ به اظهارات ابوترابی گفت: نمایندگان نباید آشفته شوند. ضمن اینکه دو دقیقه از وقت من باقی مانده و باید صحبت کنم. او همچنین به اقدام ابوترابی انتقاد کرد و گفت: شما نباید در میان صحبت های من حرف می زدید و باید می گذاشتید حرفهای من تمام شود. مطهری در میان همهمه نمایندگان و فریادهایی که شنیدن صدای او را سخت می کرد به نطق خود ادامه داد و گفت: طبق حکم قضایی و ادله آن را به زیان انقلاب اسلامی می دانم. دراین زمینه شورای عالی امنیت ملی، قوه قضائیه و ریاست جمهوری تقاضا دارم به موضوع آقایان موسوی و کروبی رسیدگی کنند.

گروهي از نمایندگان و عمدتا پايداري ها با شعارهای مرگ بر فتنه گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه صحبت های او را قطع کرده و برخی نمایندگان از جمله فتح الله حسینی ، نعیمی رز، پاپی زاده، به بالای سکو رفته و با مطهری درگیر شدند! در این شرایط عابد فتاحی نماینده اقلیت مردم ارومیه به بالای سکو رفته و در دفاع از مطهری مقابل نمایندگانی که قصد درگیری با او را داشتند ایستاد. همچنین قاضی پور به بالای سکو رفته و به همراه مصباحی مقدم خواستار اتمام نطق و پایین آمدن مطهری بودند.
فریادها و درگیری های نمایندگان به حدی رسید که ابوترابی با فریاد به نمایندگان گفت که من اینجا هستم و شما بر روی صندلی های خود بنشینید. اما نمایندگان همچنان به اعتراضات خود ادامه دادند.

جلسه مجلس پس از دقایقی تنفس آغاز شد و مرندی نطق خود راقرائت کرد. مسئولان حفاظت مجلس پس از این اتفاقات همه میهمانان حاضر در جلسه، خبرنگاران، تصویر‌برداران و عکاسان را از صحن علنی بیرون کردند. پخش جلسه علنی مجلس نیز از رادیو متوقف شد.

پس از 25دقیقه توقف جلسه مجلس شورای اسلامی، ادامه مذاکرات مجلس از سر گرفته شد، اما به جای سخنرانی مطهری، علیرضا مرندی نماینده تهران در نطق خود به اتفاقات 88 پرداخت و از "فتنه گران" انتقاد کرد! كه سخنان مرندی با استقبال، حمله كنندگان به علي مطهري روبه رو شد.


کد مطلب: 65941

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/65941/حمله-فيزيكي-علي-مطهري-صحن-علنی-مجلس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir