به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۶۶۱۳۹
15درصد بودجه دانشگاه‌ها به پژوهش اختصاص مي​يابد؛

دانشگاه‌ها نگران بودجه نباشند

گروه سیاسی: درحالی که اغلب رؤسای دانشگاه‌های کشور نسبت به کسر بودجه و بویژه بودجه پژوهشی و تحقیقاتی ابراز نگرانی کرده و به گفته معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، حتی در برخی دانشگاه‌ها سهم بودجه پژوهشی، صفر درصد است، وزیر علوم اعلام کرد دانشگاه‌ها نگران بودجه امور جاری و دستمزدها نباشند و 15 درصد بودجه را به پژوهش اختصاص دهند.
دانشگاه‌ها نگران بودجه نباشند
دکتر فرهادی این مطلب  اعلام و تاکید کرد که دانشگاه‌ها موظفند 15 درصد بودجه خود را در سال جاری صرف تحقیق و پژوهش کنند. وی با بیان این‌که بطور متوسط بودجه دانشگاه‌ها در سال 1394 بالای 20 درصد رشد داشته است، گفت: دانشگاه‌ها باید بر همین اساس، ‌15 درصد بودجه خود را صرف پژوهش و تحقیق کنند که البته در این میان برخی از دانشگاه‌ها بیش از این درصد را صرف پژوهش می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین در خصوص نگرانی برخی روسای دانشگاه‌ها مبنی بر کسر بودجه‌ موجود و عدم امکان اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه به بخش پژوهش تصریح کرد: در این باب نباید نگرانی وجود داشته باشد؛ زیرا موضوع بودجه حقوق و مزایای دانشگاه‌ها، تضمین شده و مشکلی وجود ندارد. به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بودجه دانشگاه‌ها مستقل است و خوشبختانه در سال آینده ، دانشگاه‌ها بودجه خوبی را خواهند داشت. همچنین بودجه ستادی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری نیز در بخش پژوهش رشد داشته است.
مرجع : ایسنا