به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۶۶۱۵۵
پروژه خوب-بد سازی اصلاح طلبان

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 23 دی

گروه سیاسی: تضمین حق الناس و آخرین وضعیت پدیده و بدهکاران بانکی مهمترین عناوین روزنامه اعتماد روز سه شنبه است.
شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 23 دی
وزیر کشور برنامه این وزارتخانه برای دفاع از رای مردم را در انتخابات مجلس اعلام کرد، تیتر تکمیلی برای عکس و تیتر اصلی صفحه نخست روزنامه اعتماد است که اینچنین شروع می شود: زنگ به صدا درآمد. ساعت کار انتخاباتی از نگاه وزارت کشور فرارسیده است. هشدارها داده شد. نقشه راه ترسیم شد و وزیری که از کار سیاسی فراری بود استارت کار انتخاباتی و سیاسی را در وزارتخانه اش زد. نقشه یک راهبرد دارد، راهبرد حق الناس دانستن رای مردم است. تکیه وزارت کشور روی همین راهبرد است تا سوء ظن جانبداری پیش نیاید.

رییس کمیسیون اصل نود در تیتر دیگر این روزنامه درباره آخرین وضعیت 3 پرونده پدیده، کرسنت و بدهکاران بانکی توضیح داد و گفت: اسامی مدیران مفسد را اعلام می کنیم. بازهم وعده اعلام اسامی، این بار از سوی محمدعلی پور مختار رییس کمیسیون اصل نود که در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران این وعده را داد.

عنوان دیگر روزنامه اعتماد شکایت 50 نماینده از مطهری است که اینگونه نوشته شده است: کنایه لاریجانی، حمله الیاس نادران و دفاع محجوب، حاشیه های نطق یکشنبه علی مطهری در بهارستان هنوز تمام نشده است. تازه 50 نماینده هم علیه او دست به شکایت زده اند.

پروژه خوب-بد سازی اصلاح طلبان گزارش دیگر این روزنامه است از سناریوی تقسیم بندی اصلاح طلبان توسط اصولگرایان، در این گزارش می خوانیم: پروژه خوب-بد سازی اصلاح طلبان که از فردای پیروزی حسن روحانی در انتخابات از سوی راستگرایان سیاسی کلید خورده است چه پروژه ای است و چه اهدافی را در پستوخانه های طراحان و دنبال کنندگان این این پروژه باید خوانش کرد؟ اصولگرایان با طرح پروژه انقسام اصلاح طلبان به درون نظام و بیرون نظام در جستجوی انشقاق میان اصلاح طلبان هستند و یا آنکه در پی القای مختصات و مشخصات اصلاح طلبی مقبول خود و پیش شرط های بازگشت و پذیرش اصلاح طلبان به بازی سیاسی اند؟

تحلیل تازه از پدیده پاشایی- اباذری عنوان دیگری که با روتیتر جامعه شناسان در دومین نشست خود بررسی کردند، آمده است: گزارشی از اظهار نظر 11 تن از شخصیت های فرهنگی در بازخوانی تحلیل های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با درگذشت مرحوم پاشایی. در پی احضار تهمینه میلانی به دادسرا ، روزنامه اعتماد به گفت و گو با این کارگردان سینمای ایران با عنوان عده ای می خواهند مرا تخریب کنند پرداخته است.