به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۶۶۲۵۱

مجلس بارها صحنه توهین به‌شخصیت‌ها بوده

گروه سیاسی: عضو جبهه مشارکت با ابراز تاسف از بروز چنین رفتارهایی از سوی نمایندگان ملت، گفت: برخورد و اظهارات خشن از سوی کسانی است که نقطه ضعف داشته و یا به دنبال چراغ سبز نشان دادن به نهادهای ناظر هستند تا شرایط ویژه ای در آینده برای آن ها قائل شود درحالی که چنین رفتاری در نزد افکار عمومی هیچ توجیهی ندارد و مردم این اتفاق را بر نمی تابند.
مجلس بارها صحنه توهین به‌شخصیت‌ها بوده
علی تاجرنیا با اشاره به برخورد نمایندگان مجلس با نطق علی مطهری که روز یک شنبه در صحن علنی مجلس صورت گرفت، اظهار داشت: نماینده مجلس نماینده آحاد ملت ایران است و حق دارد در تمامی زمینه ها اظهار نظر کند، بنابراین هیچ مرجعی نمی تواند حق سخنرانی را از نماینده سلب کند. وی ادامه داد: آئین نامه مجلس یک قانون است و زمانی که نمایندگان مردم به عنوان واضعان قانون و ناظران آن قانون را رعایت نمی کنند چه انتظاری از اقشار مختلف مردم برای اجرای قانون است.

عضو حزب مشارکت با مقصر شناختن نائب رئیس مجلس در اتفاق روز یکشنبه صحن علنی گفت: هیئت رئیسه در اداره و مدیریت جلسه علنی کوتاهی کرد و نتوانست جلسه را مدیریت کند. ما شاهدیم که بار ها از تریبون مجلس شخصیت های عالی رتبه مجلس همچون آیت الله هاشمی هتک حرمت شدند و به آن ها توهین شد در حالی که هیچ گاه ندیدیم از حقوق آن ها دفاع شود.

تاجرنیا با طرح این سوال که چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ تصریح کرد: چرا وقتی افرادی تندرو از جناح مقابل بسیاری از مطالب را مطرح می کنند اصلاح طلبان و اعتدالیون مقابله نمی کنند. این نشان می دهد که این جریان تندرو هر جا هستند هیچ سخنی را بر نمی تابند و حاضر هستند برای به کرسی نشاندن حرف های خود خلاف قانون اساسی عمل کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب برخورد اخیر نمایندگان با علی مطهری را خارج از شئونات نماینده و مجلس دانست و گفت: متاسفیم که جایگاه مجلس به دلیل رفتارهای برخی نمایندگان تندرو تنزل یافته و افرادی حضور دارند که حتی اولیه ترین حقوق را رعایت نکرده و به رسمیت نمی شناسند. طبیعی است که چنین کسانی نمی توانند از حقوق ملت دفاع کنند. تاجرنیا با بیان اینکه برخورد نمایندگان با مطهری نقطه تاریکی در مجلس نهم باقی خواهند ماند، افزود: قطعا آثار چنین اتفاقی در انتخابات آینده مشاهده خواهد شد. آن ها مطهری را از حقوق خود محروم کردند.

وی با ابراز تاسف از بروز چنین رفتارهایی از سوی نمایندگان ملت، بیان داشت: برخورد و اظهارات خشن از سوی کسانی است که نقطه ضعف داشته و یا به دنبال چراغ سبز نشان دادن به نهادهای ناظر هستند تا شرایط ویزه ای در آینده برای آن ها قائل شود درحالی که چنین رفتاری در نزد افکار عمومی هیچ توجیهی ندارد و مردم این اتفاق را بر نمی تابند. عضو حزب مشارکت خاطرنشان کرد: متاسفیم که شاهدیم به دلیل برخورد سیستمی برخی رقبا حذف می شوند. اما اتفاقاتی از این دست از سوی افراطیون مجلس جنبه خود شیرینی و اعتماد سازی دارد. متاسفیم که در کشور چنین شرایطی به وجود آمده که برای اعتماد سازی به هر وسیله ای متمسک می شوند در حالی که بر روی افکار عمومی تاثیر منفی دارد.
مرجع : ایسکانيوز