به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۶۶۳۵۰

غیبت واردکنندگان در بازار 2 مدل خودرو

گروه اقتصادی: سهم شرکت‌های واردکننده از بازار خودروهای وانت و تجاری سنگین ایران، صفر است.
غیبت واردکنندگان در بازار 2 مدل خودرو
9 ماهه امسال صددرصد بازار خودروهای وانت و همچنین خودروهای تجاری سنگین ایران در اختیار شرکت‌های تولیدکننده داخلی بوده است. غیبت شرکت‌های واردکننده در بازار خودروهای وانت و تجاری سنگین ایران در حالی است که حضور این شرکت‌ها در بازار خودروهای سواری کشور در سال‌های اخیر افزایش یافته است. در نتیجه همین افزایش حضور هم‌اکنون شرکت‌های واردکننده خودرو، 9.3 درصد بازار خودروهای سواری ایران را در اختیار دارند در حالیکه این میزان چند سال پیش بسیار کمتر از این مقدار بود.

سال گذشته واردات خودروهای سواری به کشور رشد بیش از دو برابری داشت و در 9 ماهه امسال نیز تقریبا با همین میزان رشد، 71 هزار و 884 دستگاه خودروی سواری وارد کشور شده است. غیبت شرکت‌های واردکننده در بازار خودروهای وانت و تجاری سنگین ایران در حالی است که وضعیت تولید این خودروها در شرکتهای خودروساز داخلی نیز چندان مناسب نیست.

در این زمینه در دو ماه گذشته تولید انواع اتوبوس و مینی‌بوس متوقف شده و تولید دیگر خودروهای تجاری سنگین مانند کامیون و کشنده نیز در شرکت‌های مختلف با نوسان همراه بوده است. کارشناسان معتقدند که دشوار بودن فرآیند واردات و فروش خودروهای تجاری سنگین به‌ویژه تخصصی بودن این بازار مانع از فعال شدن شرکت‌های واردکننده خودرو در این حوزه شده است.
مرجع : ایسنا