به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۶۶۳۵۳
پاسخ آیت الله به نگرانی های انتخاباتی

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 25 دی

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز پنج شنبه به عنوان‌های پاسخ آیت الله به نگرانی های انتخاباتی، مذاکرات در بزرگراه و تربیت غریزه پرداخت.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 25 دی
این روزنامه با اختصاص موضوع پاسخ آیت الله به نگرانی‌های انتخاباتی، برای تیتر یک نوشت: اصلاح طلبان در آستانه همایش امروز خود به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتند. در شرایطی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مدعوین اصلی همایش اصلاح طلبان به شمار می‌رفت، اعلام شد که وی امکان حضور در این همایش را ندارد، اما برای آن پیامی ارائه خواهد داد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مسئولین و دبیران کل احزاب و تشکل‌های عضو شورای هماهنگی اصلاحات، با اشاره به ابراز برخی نگرانی‌ها و سخنان اختلاف برانگیزی که این روزها در خصوص انتخابات سال آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بر زبان می‌آید، گفت: متأسفانه برخی مسئولین در ابراز نگرانی‌ها و تهدیدات سیاسی خود کسانی را مخاطب قرار می‌دهند که در جامعه هیچ یک از ابزار قدرت و تبلیغات، به جز رأی مردم را ندارند و گویا این کارسازترین ابزار قدرت است. وی تحزّب را موضوعی صریح در قانون اساسی دانست و با تأکید بر سابقه تحزّب و توجه به آن در تعالیم اسلامی، گفت: احزاب می‌توانند با تمرین مردم سالاری و احترام به رأی اکثریت، این فرهنگ را به شکل گسترده در جامعه تسرّی دهند که البته شرط آن ارجحیت منافع ملی و اسلامی بر منافع باندی است.

روزنامه ابتکار با بازتاب عنوان مذاکرات در بزرگراه نوشت: وزرای خارجی ایران و آمریکا دیروز در دو نوبت بیش از 100 دقیقه با یکدیگر پشت درهای بسته گفتگو کردند. دیداری که به گفته ظریف و کری برای بررسی سرعت بخشیدن به روند مذاکرات ایران و شش کشور انجام شد. این نخستین دور مذاکرات در سطح وزرای خارجی پس از مذاکرات نوامبر 2014 وین و نیز نخستین مذاکرات در سال جدید میلادی است.با این حال دیروز ظریف در بدو ورود به ژنو درباره ارائه پیشنهادات جدید و جامع در این دوره از مذاکرات گفت: باید پیشنهادات تازه و جامعی مطرح شود و آمادگی این را داریم که همه موضوعات را به نتیجه برسانیم اما باید ببینیم که طرف مقابل چقدر در این باره آمادگی دارد. با این حال منابع خبری جو مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و گزارش‌ها حاکی از این است که دیدار دو جانبه وزرای امورخارجه ایران وآمریکا دربزرگراه دستیابی به توافق جامع قرار دارد. گفتگوهای دو جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور معاونان دو طرف و در چارچوب مذاکرات هسته‌ای در هتل ماندارین اورینتال ژنو روزگذشته برگزار شد.وزیر خارجه کشورمان بامداد روز چهارشنبه به همراه هیات مذاکره کننده کشورمان راهی ژنو شد.دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در ادامه مذاکرات جامع و پیش از مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه دو طرف که قرار است 28 دی در ژنو برگزار شود، انجام می شود. مذاکرات ظریف و کری یک روزه بود و وزیر خارجه کشورمان بعد از آن با مقامات و همتایان خود در حوزه مذاکرات هسته ای دیدار می کند.

این روزنامه با انعکاس موضوع تربیت غریزه نوشت: چندی پیش برای شرکت در جلسه‌ای در مورد تربیت جنسی فرزندان در یکی از مهدهای کودک تهران که والدین کودکان میهمان آن جلسه بودند، شرکت کردم. به باور مدیران این مهدکودک سطح آگاهی والدین نسبت به این مساله مهم به علل مختلف بسیارپایین است و آنها با دعوت از ما تلاش داشتند ضمن آشنایی توجه ما را به اهمیت این موضوع و همینطور اهمیت آن در جامعه جلب کنند.

همه والدین به گوش بودیم تا ببینیم چه می‌گویند. اولین چیزی که ذهن ما را قلقلک می داد بحث تربیت بود. تربیت از مسائل مهمی است که از دیرباز توجه والدین و دیگر متولیان امر آموزش را به خود مشغول کرده است. تربیت جنبه های گوناگونی دارد مثل تربیت دینی، اجتماعی، جنسی و... در این بین به همان میزان که تربیت جنسی مهم است به همان میزان مورد فراموشی و اهمال قرار گرفته است. تربیت جنسی انسان یکی از نکات مهم و پر لغزش تربیتی است. غریزه جنسی از جمله غرایز طبیعی است که خداوند در حیوان و انسان قرار داده است. با وجود این غریزه است که در انسان نیاز جنسی پیدا می‌شود و باید به صورتی صحیح آن را تربیت و ارضا کرد. برآوردن یا رها کردن این نیاز رفتارهای متفاوتی را در انسان به دنبال دارد. بسیاری از والدین در مقابل سوالات بی شمار فرزندانشان درباره مسائل جنسی، گیج، مبهوت و شرمسار می‌شوند. این موضوع از چند جهت قابل بررسی است: اولاً والدین به علت ناآگاهی یا اطلاعات ناقص شان، جواب بسیاری از سوالات کودکان را نمی دانند، ثانیاً والدین نمی‌دانند حد و مرز پاسخ به سوالات جنسی کودکان کجاست و تا چه اندازه باید فرزندشان را از موضوعات جنسی آگاه کنند و ثالثاً آیا دانستن مسایل جنسی باعث آرامش فرزندشان خواهد شد یا اینکه موجب گمراهی و انحراف او. بدون شک داشتن اطلاعات کافی و شناخت صحیح از رفتارهای طبیعی جنسی کودکان و نوجوانان باعث خواهد شد که والدین، با اشراف کامل و آرامش به پرسش‌های کودکان در رابطه با مسائل جنسی پاسخ صحیح بدهند و از بروز بسیاری از مشکلات جنسی، اضطراب‌ها و انحرافات اخلاقی در کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند.

علی مطهری:در راهپیمایی علیه خودم شرکت می‌کنم! تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره  این که شنیده شده قرار است پس از نماز جمعه این هفته تهران علیه او راهپیمایی صورت گیرد گفت: ان شاءالله در این راهپیمایی شرکت خواهم کرد. علی مطهری در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره اقدام جمعی از نمایندگان که منجر به قطع نطق روز یکشنبه وی شد، گفت: این کار نقض اصول 84 و 86 قانون اساسی بود زیرا هر نماینده ای آزاد است درباره ی همه مسائل کشور صحبت و اظهار نظر کند، اما نمایندگانی که خودشان قانونگذار هستند قانون را زیر پا گذاشتند.وی درباره انتشار پیامک هایی علیه او در مجلس گفت: من چیزی در این مورد ندیدم. مطهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که برخی نمایندگان قصد شکایت از وی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را دارند گفت: من این موضوع را شنیدم در واقع من باید شکایت کنم اما آنها دست پیش را گرفتند که پس نیفتند.