به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۶۶۳۵۵
هاشمی : خودم را وقف نظام کردم

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 25 دی

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز پنج شنبه اقدام به بررسی موضوع های هاشمی : خودم را وقف نظام کردم، 100 دقیقه بی پرده ظریف وکری و اختلاف میان اصلاح طلبان دروغ است کرد.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 25 دی
این روزنامه با انعکاس عنوان هاشمی : خودم را وقف نظام کردم، برای تیتر یک نوشت: دیروز مسئولان و دبیران کل احزاب و تشکل های عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به دفتر آیت ا... هاشمی رفته بودند که در سال 92 با بهره گرفتن از اندیشه‌های او مبنی بر اعتدال و دوری از تندروی توانسته بودند کاندیدای موردنظر خودشان یعنی دکتر روحانی را بر کرسی ریاست جمهوری بنشانند. حالا بار دیگر نزد او آمدند تا از آنچه می‌گوید در برنامه ریزی های خود برای انتخابات مجلس دهم استفاده کنند چون بهتر از هر گروهی می‌دانند آیت ا... هاشمی همواره بهترین راه را نشان آنها می‌دهد. وی در پاسخ به تقاضاهای مکرر حاضران برای حضور در انتخابات و پادرمیانی برای حل مسائل سیاسی ایران با بعضی از کشورهای اسلامی منطقه اظهار کرد: بارها گفته‌ام خود را وقف نظام کرده‌ام و تا نفس دارم برای انقلاب، مردم و کشور تلاش خواهم کرد، اما می‌دانید کارهای دیپلماتیک شروط و آدابی دارد.

روزنامه آرمان با بازتاب موضوع 100 دقیقه بی پرده ظریف وکری نوشت: اولتیماتوم و اخطار از این سو و آن سوی اقیانوس به سمت وسوی تندروهای کنگره روانه شده و مقامات و دیپلمات ها نمی خواهند با یک اشتباه راهبردی چند نماینده تندرو و متوهم تمامی آنچه در طول این سال ها برافراشته و شاکله بخشیده اند را طی یک اقدام حساب نشده از دست رفته ببینند. رئیس جمهوری ایران در جمع مردم بوشهر با صلابت و صراحت تاکید کرده بود: دوران تحریم و تهدید به پایان رسیده و کارایی خود را از دست داده است، گفتاری که خطاب مستقیم آن به تندروهای کنگره بود که در این روزها به طور متواتر از تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران سخن می‌گویند، حال رئیس جمهوری آمریکا نیز که پیش تر بارها مخالفت خود را با تصویب تحریم‌های تازه در جریان مذاکرات اعلام داشته بود این بار با وضوح بیشتر و صراحتی نمایان تر به تندروهای کنگره پیام داده است که تصویب لایحه تحریم جدید ایران مذاکرات هسته‌ای را به شکست می‌کشاند. اوباما مخالفت شدید خود با تصویب تحریم‌های تازه را به اطلاع و سمع شماری از نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در کنگره آمریکا رسانده و علاوه بر آن سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تاکید اکید کرده است که تصویب هرگونه تحریم‌های تازه علیه ایران توسط رئیس جمهوری آمریکا به طور قطع وتو خواهد شد. این واکنش های سلبی در برابر منتقدان آشتی ناجوی توافق هسته‌ای درحالی به منصه اجرا گذاشته می شود که همزمان وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو به دیدار یکدیگر رفته و رایزنی‌ها به طور فشرده و در سطوح بالا در جریان است تا در وجه ایجابی مذاکرات روی ریل منظم و با ثبات قرار گرفته و مسیر پیشرفت را طی کند.

اختلاف میان اصلاح طلبان دروغ است، تیتر دیگر این روزنامه محسوب می‌شود. مدتی است که اصلاح طلبان از برگزاری یک نشست بزرگ و سراسری محرومند. فشارهای دولت های نهم و دهم به اندازه ای بود که بسیاری از اصلاح طلبان عطای اصلاح طلبی را به لقای آن بخشیدند. با این حال پیروزی حسن روحانی بارقه های امید را میان اصلاح طلبان زنده کرد. حالا زمان حضور است. یک سال تا انتخابات مجلس باقی مانده است و اصلاح طلبان می‌خواهند بار دیگر حضوری موثر در انتخابات داشته باشند. عبدا... ناصری که در انتخابات مجلس هشتم، آخرین باری که اصلاح طلبان به صورت جدی وارد انتخابات مجلس شدند، سخنگوی ستاد مرکزی ائتلاف اصلاح طلبان بود، درباره وضعیت امروز شورای هماهنگی اصلاح طلبان به سوالات آرمان پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش آرمان مبنی بر این که شورای هماهنگی اصلاحات نقشی اساسی در انتخابات سال 92 داشت. اما ممکن است بین سران احزاب عضو آن اختلافاتی پیش بیاید؟ گفت: آنچه در سال 92 اتفاق افتاد این بود که شورای مشورتی آقای خاتمی تشکیل شد و تاثیری که این شورا بر نتیجه انتخابات سال 92 گذاشت سبب شد همه نظرها به این شورا متوجه شود. به همین جهت بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات سال 92 نیز اکثریت اعضای شورای هماهنگی متقاضی تداوم فعالیت شورای مشورتی بودند. درحال حاضر نیز شورای مشورتی همچنان این نقش مهم و اثرگذار را داراست و زیر نظر آقای خاتمی فعالیت‌های خود را پیش می برد اما درعین حال احزاب حاضر در جبهه اصلاحات هم پذیرفته‌اند که با انسجام کار خود را ادامه دهند. در واقع الان هیچ اختلافی هم بین اصلاح طلبان نیست. از آنجا که اصلاح طلبان تجربه تلخ سال 84 و نتیجه شیرین کنشگری عاقلانه و مدبرانه سال 92 را داشتند معتقدند که در انتخابات پیش رو همچنین انتخابات آینده انسجام موجود را خواهند داشت و البته یکی از دلایل وجود چنین انسجامی پختگی سیاسی و هماهنگی در حوزه رهبری جبهه اصلاحات است. اختلاف میان اصلاح طلبان دروغ است. تا روند ذکر شده در بین اصلاح طلبان وجود دارد اشکالی پیش نمی‌آید و عاملی نمی‌تواند انسجام و وحدت جبهه اصلاحات را به هم بریزد. حتی احزاب جدید و نوپا نیز همین روند را پذیرفته‌اند و جای هیچ نگرانی از بابت آنها نخواهد بود.

راه اندازی سایت رسمی همسریابی، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. بعد از یک مانور تبلیغاتی طولانی مدت علیه سایت های همسریابی بالاخره وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از متولیان اصلی ازدواج در کشور، درعین حال که اذعان کرد نمی‌تواند جلوی سایت های همسریابی را بگیرد، به راه اندازی سایت قانونی همسریابی تن داد. در شرایطی که در سال‌های اخیر و با اوج گیری فعالیت اینترنتی ایرانیان، همواره هشدارهایی درباره فعالیت غیرقانونی سایت های همسریابی داده می‌شد، یک مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: این سایت‌ها در پاسخ به نیاز همسریابی راه اندازی شده و حال برای رهایی از عواقب گرفتار شدن جوانان در دام های این سایت‌ها، وزارت ورزش و جوانان با کمک موسسه تبیان سازمان تبلیغات اسلامی درحال راه اندازی سایت جدیدی با هدف همسریابی است که با روشی جدید در ثبت اطلاعات راه اندازی می‌شود. آنطور که محمود گلزاری وعده داده است این سایت از اوایل بهمن در دسترس قرار می‌گیرد.