به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۶۶۳۷۸
خاتمی در پیامی به همایش اصلاح‌طلبان مطرح کرد:

امیدواریم به فضای سیاسی باز نزدیک‌تر شویم

گروه سياسي: رییس دولت اصلاحات در پیامی به همایش سراسری اصلاح طلبان تاکید کرد: به‌جا است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جهت هر چه بیشتر شدن نزدیکی جریان‌های گوناگون اصلاح طلب و نیز همه آن‌هایی که اصل نظام و تلاش برای استوار کردن پایه‌های جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند تلاش کنند.
امیدواریم به فضای سیاسی باز نزدیک‌تر شویم
محمدرضا عارف، حجت‌الاسلام موسوی‌لاری، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، حجت‌الاسلام محسن رهامی و معصومه ابتکار  در اين همايش سخنرانی کردند. همایش سراسری اصلاح‌طلبان از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شد. رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در همایش اصلاح‌طلبان٬ گفت: فعالیت‌های حقوقی اصلاح‌طلبان در چارچوب شورای هماهنگی سامان پیدا می‌کند و این همایش٬ شروعی خوب و امیدوارکننده برای اصلاح‌طلبان است.

احمد حکیمی‌پور٬ ضمن خیرمقدم به همه اعضای اصلاح‌طلب گفت: شورای هماهنگی اصلاحات از مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی به دلیل برگزاری اجرایی این همایش و اینکه این همایش را با جدیت و تلاش به نتیجه رساندند٬ تشکر می‌کند. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات٬ مجموعه حقوقی ریشه‌داری در نظام جمهوری اسلامی است که از درون بیانات حضرت امام شکل گرفته است.

حکیمی‌پور با اشاره به تاریخچه این شورا گفت: در گذشته این تشکل به عنوان مجموعه نیروهای خط امام مرسوم بود و بعد از آن در حماسه خرداد سال ۷۶ به عنوان شورای هماهنگی گروه‌های خط امام و ۱۲ سال پیش به عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به کار خود ادامه داد.دبیر کل حزب اراده ملت در ادامه با اشاره به اینکه این مجموعه متشکل از ۱۹ حزب، تشکل، انجمن و مجمع است گفت: همه این تشکل‌ها و انجمن‌ها پروانه فعالیت رسمی خود را از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دریافت کرده‌اند و همگی تشکل‌های سراسری اصلاح‌طلبان هستند که امروز دور هم جمع شدند.

وی با اشاره به ۴، ۵ تشکل اصلاح طلب جدید گفت: این گروه‌ها نیز به دنبال دریافت احراز هویت خود در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند. وی با بیان اینکه فعالیت‌های حقوقی اصلاح‌طلبان در چارچوب شورای هماهنگی اصلاحات سامان پیدا می‌کند، گفت: این همایش به عنوان شروعی خوب و امیدوارکننده در دوران جدید برای ما محسوب می‌شود که به برکت حماسه دوم خرداد و با حضور پرنشاط مردم شکل گرفته و امید دوباره را به جامعه ما برگردانده است.

پيام خاتمي

سید‌محمد خاتمی در پیامي به اين همايش تصریح کرد: شورای هماهنگی اصلاحات یکی از رسالت‌های خود را نقد رویکرد‌ها و برنامه‌هایی می‌داند و این نقد را در جهت تقویت نظام و جست‌و‌جوی راهکار‌ها و سیاست‌های بهتر با آرمان‌های اصیل ملت بزرگوار ایران که در انقلاب اسلامی متجلی شده است، می‌داند. تقویت نظام٬ به تقویت جمهوری اسلامی است که رکن رکین آن مردمی هستند که آزادی و پیشرفت و استقلال را با رعایت ارزش‌های والای اسلامی طلب می‌کنند و این هم با حضور جریان‌ها و تشکل‌های مدنی که در عین پایبندی به اصل نظام و حرکت در چارچوب قانون اساسی با راهبرد‌ها و سلایق متنوع از بخش‌های مختلف جامعه نمایندگی می‌کنند.

خاتمی تاکید کرد: جا دارد که به طور ویژه از استقامت و تلاش ارزشمند شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تقدیر شود؛ شورایی که در همه فراز و نشیب‌ها و احیانا طوفان‌ها، با سعه صدر، چراغ اصلاح طلبی را روشن نگه داشته است و تشکل‌ها و گروه‌های چندی را گرد هم آورده است و راه‌های بهتر حضور در عرصه سرنوشت را جست‌و‌جو کرده است. وی تاکید کرد: خداوند منان را سپاسگزاریم که در دولت تدبیر و امید زمینه گردهم آمدن این جمع با رویکرد نزدیک‌تر کردن دل‌ها و زمینه سازی برای حضور و مشارکت، نشاط گروه‌ها و تشکل‌ها و به طور کلی مردم در عرصه سرنوشت فراهم آمده است و همچنین باعث تقویت این امید می‌شود که به یاری خداوند هر چه بیشتر به فضای سیاسی باز و سالم نزدیک‌تر شویم تا همه دلسوزان بتوانند نقش خود را در جهت پیشرفت کشور و نزدیک‌تر شدن به اهداف بلندی که انقلاب داشته است ایفا کنند.

رییس دولت اصلاحات در پیام خود افزود: به جا است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جهت هر چه بیشتر شدن نزدیکی جریان‌های گوناگون اصلاح طلب و نیز همه آن‌هایی که اصل نظام و تلاش برای استوار کردن پایه‌های جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند تلاش کنند. خاتمی در پایان تاکید کرد: این شورا با دفاع از اسلام رحمانی که در آن انسان دارای کرامت، حرمت و حق است و از اخلاق و عدالت که روح اسلام عزیز و تجلی توحید در عرصه حیات مردمی و اجتماعی است و بالاخره حفظ هوشیاری در برابر توطئه‌های بیرونی و درونی برای همگرایی بیشتر در جامعه، دین خود را به انقلاب و مردم ادا کند.

پيام هاشمي

همایش سراسری اصلاح‌طلبان و تشکل‌های اصلاح‌طلب با پیام آیت‌الله هاشمی آغاز شد. پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به همایش سراسری احزاب و تشکل‌های اصلاحات‌طلب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
همایش سراسری احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب و معتدل کشور را در راستای توسعه فعالیت احزاب و نهادهای مدنی به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم گردهمایی‌ها و نشست‌هایی از این نوع بتواند به بسط و گسترش هر چه بیشتر فضای هم‌اندیشی و تضارب آراء و اندیشه‌های متفاوت سیاسی و اجتماعی جامعه‌ کمک نماید.

اصولاً التزام به نظام جمهوریت، مستلزم التزام به وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی قدرتمند و فراهم ساختن زمینه‌ فعالیت رسمی و مؤثر آنها با سلایق مختلف داخل خانواده انقلاب و نظام اسلامی است و بدون وجود احزاب و نهادهای سیاسی مستقل از دولت و سایر قوا، امکان تعمیق نظام جمهوریت و وصول به اهداف نهایی چنین نظامی ممکن نیست.

احزابی که بتوانند به طور مؤثر و قانومند زمینه‌ی مشارکت آحاد شهروندان یک کشور را در تصمیم‌گیری‌های کلان نظام جمهوری از قبیل انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و سایر مسائل مهم سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را فراهم سازند.

در همین راستا ضرورت دارد کلیه مسؤولین دلسوز کشور و به خصوص دست‌اندرکاران انتخابات، بسترهای مناسب را برای جلب مشارکت حداکثری مردم از طرق مختلف، از جمله فراهم ساختن زمینه‌ی فعالیت رسمی و گسترده احزاب و تشکل‌های سیاسی مهیا سازند و از اعمال شیوه‌هایی که موجب محدودیت حق انتخاب مردم و گردش آزاد و قانونمند قدرت می‌شود خودداری کرده و خود را مکلف به اجرای قانون و حفظ حق انتخاب آزاد و رقابتی مردم که حقیقتاً "حق الناس" محسوب می‌گردد، بدانند.

در همین راستا تذکر چند نکته مهم را برای جمع حاضر در این همایش، سایر دوستان، مردم و دلسوزان انقلاب ارزشمند اسلامی لازم می‌دانم:

1ـ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تصریح چشمگیر آن به این امر که گردش کلیه امور اساسی مردم مبتنی بر آراء مردم می‌باشد از جمله میراث‌های گرانبهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(قدس سره) می‌‌باشد و از این حیث ضرورت دارد بر اجرای تام و تمام همه‌ی اصول قانون اساسی از جمله، فصل سوم آن مربوط به حقوق ملت تأکید شود و از گرایش‌هایی تقلیل‌گرایانه و اجرای حداقلی قانون اساسی پرهیز شود.

2ـ اصلاح‌طلبی و اعتدال گرایی در واقع میراث جاودان و خط اصیل امام خمینی(ره) است که از طریق قرائت اصیل ایشان، حفظ ارزش‌های دینی، ملی و دفاع از وجوه اسلامیت و جمهوریت نظام کاملاً هماهنگ بوده و در این قرائت٬ هیچ اقدام و حاکمیتی بنام دین، در غیاب خواست و انتخاب مردم متصور نیست.

این تفکر و مبنا میراث‌دار تلاش یک صد ساله روحانیون آگاه به شرایط زمان و مکان و روشنفکران دین باور در مسیر تحقق جامعه‌ای آزاد، آباد، اخلاق مدار و عدالت محور و گشاده‌رو نسبت به همه دستاوردهای عقلانی و علمی بشریت و متکی به اجتهادی پویا و راهگشا در مسیر برپائی جامعه‌ای پیشرفته، مرفه و مردم سالار می‌باشد.

3ـ ضرورت دارد دوستان بر حفظ و ارتقاء بنیان‌های وحدت ملی از طریق به رسمیت شناختن حقوق حقه‌ همه‌ ملت از همه‌ اقوام و مذاهب تأکید ورزیده و نیز بر لزوم احترام و تضمین هر چه بیشتر حقوق مشروع زنان و فراهم ساختن ‌امکانات مناسب‌تر حضور مؤثرتر آنان در عرصه‌های مختلف جامعه و مدیریتی کشور تلاش نمایند.

4ـ با توجه به آنچه که در کشورهای اسلامی منطقه، به خصوص کشورهای همجوار بنام دین و اجرای احکام اسلام از حیث اعمال خشونت و ترویج فرقه گرایی و توسعه عقاید تکفیری ملاحظه می‌شود، لازم است چنین نشست‌هایی نسبت به محکومیت هرگونه اقدام و اعمال خشونت‌آمیز و تروریستی و باور به تقابل این روش‌ها و منش‌های خارج از سیره‌ی رهبران اصیل ادیان ابراهیمی از طریق اعمال رسالت رحمانی همه‌ی انبیاء و به‌ویژه پیامبر گرامی اسلام و اصول وحیانی اقدام نموده و خود نیز با تحمل و مدارا با دیدگاه‌ها و اندیشه‌های مخالف در جهت هر چه بیشتر کاهش خشونت و افراطی‌گری و توسعه فضای گفتمان و تضارب اندیشه قدم بردارند.

5ـ احزاب و تشکل‌های سیاسی ضمن حفظ و توسعه جایگاه احزاب و دفاع از حقوق قانونی نهادهای مستقل کشور بر ضرورت حفظ احترام جایگاه رهبران دینی و سیاسی و پیشکسوتان انقلاب و دوران سخت مبارزه که همگی سرمایه عظیم اجتماعی و ملی محسوب می‌شوند تأکید ورزیده و از حضور و جایگاه این سرمایه‌های اجتماعی و ملی و احیاء و تقویت فرهنگ تحزب و تحمل و مدارا و ارتقاء تشکیلات قانونمند و نیز نهادینه کردن تفکر و اندیشه‌های اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی حسن استفاده را بنمایند.
مرجع : ايلنا

۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۶:۲۲
يك كلام
ليستي از افراد شجاع ، واقع بين و پاك دست براي مجلس بعدي ارائه بدين با طرحيهاي براي جذب افراد غير سياسي مثل مبارزه واقعي با فساد
نه الهه راستگو مي خواهيم نه كبريت هاي بي خطر و نه افرادي بدون شناخت صحيح ساختار قدرت در ايران (279207)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۸:۲۵
بنده در این جلسه حضور داشتم و میهمانان بیش از 500 نفر بودند و سالن پر شده بود و بیشتر میهمانان بدلیل کبود جا به خانه خا برگشتند اما نکته قابل توجه تشویق بی امان حضار هنگام خواندن پیامهای اقایان هاشمی و خاتمی، که زیبنده این محفل باشکوه شده بود (279281)
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۶:۳۸
مگر قرار نبود خاتمی حضور داشته باشه؟؟؟؟ (279210)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۲۲
صلاح نبود (279335)
ً
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۲:۵۵
ینی چی؟ خاتمی رهبر اصلاحاته یا نه؟ (279387)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۴۴
مطمئن باش مصلحت بزرگترای اصلاحات بوده والا ایشون واهمه ای از چهارتا بچه ی خودسر که جزباتوم و موتورسیکلت پشتوانه ی محکمی ندارند،ندارد.
بهارایکاش عکسهایی ازاین همایش و حاضرینش رو هم بذاری! (279350)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۳:۳۸
بازم تویی؟؟؟همه جا هستی و در مورد همه چیز نظر میدی؟ کم گوی و گزیده گو. کارشناس در چند رشته ای تو اخه! (279398)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۴۷
همین که کسی چون هادی خامنه ای حضورداشته و سخنرانی کرده یعنی یک یام. پیامی برای افراطیون که ما واهمه ای ازحضورنداریم. اگرکمی بیندیشیم به راحتی خواهیم فهمید که حضورخامنه ای حاشیه سازترازمحمدخاتمیه. (279353)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۵۳
حالا نوبت آقای هاشمی است که نهایت تلاش خودرا دراصلاح هدفمند،قانونمند و آزادمنشانه ی قانون انتخابات به کاربندد.
شب سرودش راخواند، نوبت پنجره هاست.
مابه خرداد پرازحادثه عادت داریم...
یاردبستانی من...
این دوشعرراوقتی میخوانم ذهنم پر میشود ازخاطرات شیرین پیروزیهای مکرر جریان اصلاحات.ایکاش دوباره این شعرها زمزمه شوند...ای کاش (279355)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۶:۴۹
با این مسیری که دولت آقا روحانی در پیش گرفته و اعتدالی که دیده ایم به نفع اصولگرایان و تندرو هاست و کوچکترین میزان حرکت اصلاح طلبانه هم در ایشان و هم در دولتی ها دیده نمی شود و وضع اقتصادی و معیشتی که هم رسمی (آب و برق و نان و بنزین و دلار) و هم غیر رسمی بدتر شده و دیگر این که مشخص است شورای نگهبان در تعیین صلاحیت ها در انتخابت مجلس چه خواهد کرد مبین است آینده چیست شاید اصلاح طلبان باید کم کم به فکر معرفی کاندید ریاست جمهوری خودشان باشند. (279214)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۶:۵۳
فکر می کنید چقدر پیام خاتمی یا اساسا اصلاح طلبان برای مردم کوچه و بازار مهم است.
فقط برای چندتا جوان بیکار مهمه که فکر می کنند از این اصلاحات بخاری بلند می شه.تهش می فهمن اشتباه کردند بی خیال می شن.
اصولگراها هم برای مردم اهمیتی ندارند.
برای این مردم درمانده چیزی اهمیت نداره.
بیایید درود بر خاتمی بنویسید و به نظر من منفی بدید (279217)
ً
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۲:۵۷
عزیز باهات موافقم از چنین جامعه ای باید ترسید. جامعه ای که آرمانگرا نیست منفعله.
ولی باز هم بالاخره باید به یک چیزی دلخوش کنیم. (279388)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۰۵
درود بر اصلاحات و اصلاح طلبی.
به امید روزی که تحجر و واپس گرایی از فکر و روح هر ایرانی رخت بربندد. (279221)
ادب مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۰۷
عاشق ادب عارف در برابر خاتمی هستم. بدون پاچه خواری، فقط رعایت ادب می کنه. (279222)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۲۵
منش اصلاح طلبی همینه یعنی عشق به وطن،صداقت،منافع ملی،حفظ نظام،رعایت تمام اصول قانون اساسی، حق شهروندی،جامعه قانون مدار نه رانتی (279339)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۱۳
لطفا لیست افراد حاضر در همایش را اعلام بفرمائید؟
آقای مطهری و آقای ناطق نوری که دعوت شده بودند، هم آمدند؟ (279226)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۸:۴۳
لیست افراد حاضر در همایش:اقایان اشرفی اصفهانی -هادی غفاری-دکتر عارف- موسوی لاری-محسن رهامی -هادی خامنه ای - منتجب نیا-اصغرزاده-محمد نبی حبیبی -صادق خرازی -مهندس غریبانی -و همسران دلیر شهیدان همت ،باکری و همسرهحترم اقای تاج زاده زندانی سیاسی که با صدا و سیما مصاحبه نکرد .خانمها شجاعی -دکتر راکعی -( هنگام سخنرانی دکتر عارف بازی ایران و قطر بود که دکتر پیروزی ایران را اعلام کرد ودر سالن همایش غوغا شد )نماینده محترم بهار نیوز هم خانم بود (279295)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۲۸
آقای مطهری اصلاح طلب نیست اما چون آزاد مرد و شجاعانه از حق و عدالت دفاع میکند و پاچه خوری و چاپلوسی نمیکند اصلاح طلبان دوستش دارند و همیشه مورد حمایت قرار خواهد گرفت (279340)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۲۷
هم وطن بیا با هم ایران را آباد کتیم
بیا تعصبات و افکار غلط را اصلاح کنیم
بیا از گذشته برای ساختن آینده درس بگیریم
اندکی صبر سحر نزدیک است (279232)
چگونه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۹:۳۸
چگونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (279321)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۳۱
افرین و مرحبا بر آقایان هاشمی و خاتمی زنده و سربلند باشید انشاا...
به امید موفقیت جریان اصلاحات و اعتدال (279233)
حسین
Europe
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۳۲
درود بر اقای معظم دموکراسی خواه ایران زمین . واقعا تنها میهن پرست ایرانیه .خیلی ها دوست داشتن باشه اما میدونست بودنش باعث حمله نیروهای امنیتی میشد ولی بی شک سال اینده شرایط اینطور نمیمونه . (279234)
سپنتا
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۳۶
جای سید عزیز نور چشم ملت با فرهنگ و فهیم ایران شدیدا خالی بود....به امید اینکه سال آینده سخنران این همایش رییس جمهور محبوب کشور آقای خاتمی باشه و بعضی از عزیزانی که چندساله ازشون بی خبریم اونجا حضور داشته باشند (279237)
جان فدایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۵۱
اگر رفراندوم برگزار شود خاتمی عزیز کاندید باشد آرای او بیش از 40 میلیون خواهد بود.سلام بر پاکدست ترین دولتمرد ایران. (279253)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۷:۵۷
با دقت در شخصیت خاتمی عزیز می توانیم به ابهت منش دینی او پی ببریم ودین گریزی را نفی کنیم. (279258)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۸:۰۷
بحث گفتگوی تمدنها که چندین سال از آن می گذرد بسیار اهمیت داشت و دارد اگر این بحث با جدیت سابق جلو می رفت حالا دیگر نه شاهد توهین به پیامبر بزرگ اسلام از یکسو بودیم نه کشته شدن عناصر نشریه فرانسوی و دامن زدن به اختلافات مذهبی درود بر سید که چندین سال قبل اینها رو می دیدند. (279265)
خار چشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۸:۱۳
درود بر سید بزرگ و محبوب خاری هستی در چشم افراطیون نادان (279274)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۸:۴۰
امیدداریم اتحاد وهمدلی بین نیروهای اصیل مردمی که همان اصلاح طلبان مردمی هستند باعث پیشرفت در جهت احیای مجدد خرداد76 شود تا دست فرصت طلبان از قدرت کوتاه شود. (279292)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۹:۱۵
درودبراسلام محمدِی وییامبررحمتش وسلام برسیدخندان خاتمی عزیز (279311)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۹:۱۶
شروع جلسات اصلاح و امید و تدبیر را به فال نیک میگیریم امید است با استفاده از نظرات مدبرانه و مصلحانه بزرگانی همچون هاشمی و خاتمی و روحانی هر چه بیشتر هماهنگی و وفاق ملی در جهت پیشرفت اصلاحات واقعی در بین اکثریت مردم ایجاد گردد. تا شاهد وکیل الحاکمیت هایی همچون نمایندگان فعلی در مجلس نباشیم ومردانی مرد ومردمی در مجلس اینده حضور پیدا کنند. به امید حاکمیت قانون وعدالت واخلاق در ایران زمین100٪ (279312)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۱۹:۴۸
سید وسرورمان خاتمی عزیز (279322)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۰۵
سید قلبا" دوست داريم (279329)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۱۶
تنها چاره کار با وجود نظارت استصوابی مهار افراطیون و رایزنی در سطوح بالای نظام است.قبل از هر اقدامی باید زمینه ی عبور از فیلتر شورای نگهبان را فراهم اورد. (279333)
محمد م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۰:۴۶
فضای باز سیاسی را برای چه میخواهید؟
اینکه دوباره به خیابان بریزید و آشوب کنید؟ (279351)
ً
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۲:۵۹
نه برا اینکه اختلاس کنیم و تورم به بار بیاریم! (279389)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۳:۴۱
نگذاریم عده ای قانون گریز و غیر متخصص و . . . به مجلس راه پیداکنند و جای ملت تصمیم بگیرند. (279400)
23
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۰۰:۳۹
اگر فضای سیاسی باز باشه و هر طرف بتونه نظر خودش رو بیان کنه و از دیدگاهش دفاع کنه برای چی باید اعتراض کنه البته منافع برخی در فضای بسته سیاسی است. (279423)
sajjad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ۲۱:۰۴
درود بر اصلاحات و خاتمی (279361)