به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۶۶۴۴۰

خوراکی‌های تقویت‌کننده حافظه

گروه سلامت: یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف ویتامین‌هایی از گروه B و E و خوردن انجیر، آویشن، بادام، زعفران، عسل و چغندر برای تقویت حافظه توصیه می‌شود.
علی حسینی گفت: برای تقویت حافظه و سیستم عصبی مصرف مواد غذایی که حاوی کلسیم٬ ﺁهن و ویتامین B است توصیه می شود. وی ادامه داد: این مواد در غلات و شیر وجود دارد. ویتامینB12 نیز برای نگهداری سلول های عصبی مفید است که علاوه بر مصرف این ویتامین می توان قرص اسیدفولیک نیز که برای تقویت حافظه موثر است را مصرف کرد. این متخصص طب سنتی گفت: برخی از گیاهان دارویی مانند آویشن نیز توصیه می شود چرا که این گیاه تقویت کننده اعصاب است. وی ادامه داد: مصرف ویتامین از خانواده E نیز مغز را از آسیب حفظ می کند و علاوه بر رقیق شدن خون از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می‌کند.همچنین اسید های چرب امگا که در ماهی بسیار یافت می شود نیز به سلولهای مغزی کمک می کند.

حسینی مصرف انجیر را برای تقویت حافظه توصیه کرد و گفت: انجیر ویتامینهای A،B، Cدارد و مواد معدنی مانند آهن و گوگرد که برای سلولهای مغزی مفید است را داراست. وی افزود: بادام نیز فسفر ، منیزیم ، پتاسیم ، گوگرد و آهن دارد و بهترین مغزی برای سلولهای عصبی است. همچنین چغندر نیز به دلیل داشتن مقادیر بالایی از فسفر تقویت کننده حافظه است. این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف زعفران، سیر، کندر و عسل نیز برای تقویت حافظه توصیه می شوند.
مرجع : فارس