به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۶۶۴۹۹
اعلام نامزدهای های اسکار هشتاد و هفتم

شماره امروز ابتکار دریک نگاه،‌27 دی

گروه سیاسی: تور اروپایی مذاکرات و انتخابات - آینده عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه،‌27 دی
این روزنامه تیتر یک خود را به موضوع تور اروپایی مذاکرات، اختصاص داد و نوشت: مذاکرات محمد جواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا طولانی شد. دیروز ظریف برای دیدار و گفت وگوی مجدد با همتای آمریکایی‌اش وارد پاریس شد. ظریف و کری چهارشنبه نزدیک به هفت ساعت در ژنو طی سه نوبت با یکدیگر گفت وگو کردند. این درحالی است که دو طرف هدف از این گفت وگوها را تسریع در روند مذاکرات اعلام کرده بودند. با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد دیدار چهارشنبه ظریف و کری تصریح کرد که گفتگوها تنها درباره مساله هسته‌ای بوده البته در حاشیه آن درباره پرونده شهروندان آمریکایی نیز گفتگوهایی انجام شد. ظریف بعد از دیدار روز چهارشنبه خود با هدف توسعه و بهبود روابط میان ایران و اروپا به آلمان، بلژیک و فرانسه سفر کرد. بعد از این به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو کرد. بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا ظریف و موگرینی در این دیدار بر لزوم دستیابی به توافق جامع درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران تأکید کردند.

روزنامه ابتکار به موضوع انتخابات - آینده پرداخت و نوشت: اگر اصولگرایان برای رسیدن به وحدت و همگرائی تلاش دارند، همایش می‌گذارند و دیدارهای دو یا چند جانبه برگزار می‌کنند، اصلاح طلبان با تکیه بر وحدت پیشین، به دنبال تدوین برنامه‌های خود برای یک حضور قوی و موفق در فضای سیاسی ایران هستند. همایش سراسری اصلاح طلبان که به عنوان مقدمه‌ای برای همایش بزرگ اصلاح طلبان در سال آینده به شمار می رود، در همین راستا برگزار شد. اصلاح طلبان از طیف های مختلف در کانون توحید گرد هم جمع شدند. در این همایش پیام های جداگانه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام سید محمد خاتمی قرائت شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیام خود اشاره کرد: همایش سراسری احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب و معتدل کشور را در راستای توسعه فعالیت احزاب و نهادهای مدنی به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم گردهمایی‌ها و نشست‌هایی از این نوع بتواند به بسط و گسترش هر چه بیش تر فضای هم اندیشی و تضارب آراء و اندیشه‌های متفاوت سیاسی و اجتماعی جامعه کمک کند.

این روزنامه با بازتاب عنوان نامزدهای های اسکار هشتاد و هفتم اعلام شدند، نوشت: در مراسمی که توسط جی جی آبرامز، کریس پاین، آلفونسو کوارون و رئیس آکادمی شریل بون آیزاک مجری گری می شد نامزدهای هشتاد و هفتمین دوره جوایز سالانه اسکار معرفی شدند. در این بین فیلم‌های هتل بزرگ بوداپست و مرد پرنده ای هر کدام با 9 نامزدی پیشتاز جوایز هستند و بازی تقلید با 8، پسر بچگی و تک تیرانداز آمریکایی با 6 و در میان ستارگان، فاکس کچر و ویپلش با 5 نامزدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب توجه، بی توجهی عجیب آکادمی به فیلم فینچر است که فقط در یک رشته نامزد شده و انیمیشن منتقد پسند و جایزه برده فیلم لگویی هم در بخش بهترین انیمیشن سال نتوانسته است امیدهایش را برای کسب جایزه اصلی نگه دارد.

روزنامه ابتکار عنوان خنثی سازی جاسوسی یکی از اعضای ارشد حزب الله را انعکاس داد و نوشت: موضوع بازداشت یکی از مقامات حزب الله لبنان از چند هفته پیش در بعضی رسانه های خبری منتشر می شد و در بعضی از این گزارش ها آمده بود که فرد بازداشت شده مسئول عملیات خارجی این گروه بوده است. از جمله، اوایل ماه گذشته، روزنامه لبنانی دیلی استار، روزنامه کویتی الرای و روزنامه آمریکایی واشنگتن پست این خبر را به نقل از منابع محلی منتشر کردند و از جمله گفتند فرد بازداشت شده از چند سال پیش مسئولیت عملیات خارجی حزب الله را بر عهده داشته و اطلاعاتی را در مورد این عملیات در اختیار موساد - سرویس اطلاعات خارجی - رژیم صهیونیستی قرار می داده است. همچنین خبرگزاری تسنیم چند هفته پیش به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت که حزب الله لبنان یکی از مقامات خود را به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت کرده و افزود که این فرد اطلاعات مربوط به عملیات خارجی حزب الله را در اختیار اسرائیل قرار می‌داده است.