به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۶۶۵۱۸
هیچ‌یک از پناهجویان غيرقانوني را نمی‌پذیریم

استرالیا خيال پناهندگان دريايي را راحت كرد!

گروه جامعه: دولت استرالیا اعلام کرده است که هیچ‌یک از پناهجویانی را که گزارش شده است در اردوگاهی در جزیره مانوس در اعتصاب غذا هستند، پذیرش نخواهد کرد.
استرالیا خيال پناهندگان دريايي را راحت كرد!
پیتر داتون، وزیر امور مهاجرت استرالیا، گفته است که مواردی از خودآزاری (آسیب به خود) در اردوگاه پناهجویان جزیره مانوس در پاپوآ گینه‌نو گزارش شده است. او گفت که ظاهرا این پناهجویان از طرف گروه‌هایی در داخل و خارج از اردوگاه ترغیب شده‌اند که "رفتارهایی ناسازگارانه" داشته باشند.فعالان حقوق بشر روز جمعه، اعلام کردند که صدها پناهجو در جزیره مانوس وارد چهارمین روز اعتصاب غذا شده‌اند. اعتصاب غذا در اعتراض به وضعیت اردوگاه پناهجویان انجام شده است و براساس گزارش‌ها، دست‌کم ۱۰ نفر از پناهجویان لب‌های خود را دوخته‌اند. در گزارش‌هایی تایید نشده آمده است که بعضی از پناهجویان معترض، تیغ بلعیده‌اند و پودر لباسشویی خورده‌اند.

استرالیا تمام پناهجویانی را که خود را از مسیر دریا به محدوده قلمرو آن کشور می‌رسانند، به اردوگاه‌هایی در پاپوآ گینه‌نو و نائورو می‌فرستد. اردوگاهی که در جزیره مانوس قرار دارد، نزدیک به یک سال پیش صحنه درگیری‌هایی مرگبار بود و در جریان آنها یک پناهجوی ایرانی جان خود را از دست داد و دست‌کم ۷۰ نفر زخمی شدند. او که از ماه میلادی گذشته فعالیت خود را به عنوان وزیر امور مهاجرت استرالیا آغاز کرده، به خبرنگاران گفت که نگران وضعیت "شکننده" در اردوگاه است اما اقدامات پناهجویان، تاثیری بر خط مشی‌های دولت نخواهد داشت.

داتون گفت: "راه‌حل قطعی از طرف من به عنوان وزیر جدید و نیز از طرف دولت این است که اطمینان حاصل کنیم که آنها هیچوقت وارد استرالیا نخواهند شد." براساس قوانینی که دولت پیشین استرلیا تصویب کرده است، هیچ‌یک از افرادی که در این اردوگاه‌ها به سر می‌برند، نمی‌توانند انتظار داشته باشند که در استرالیا اسکان پیدا کنند، حتی اگر مشخص شود که پناهجویانی واقعی هستند. سیاری از افرادی که هم‌اکنون در اردوگاه جزیره مانوس به سر می‌برند، برای بیش از ۱۸ ماه در آنجا زندگی کرده‌اند.

گفته می‌شود که اعتصاب غذای گروهی از پناهجویان پس از آن شروع شد که به آنها گفته شد به دلیل مشکلات فنی، دیگر نمی‌توانند از آب لوله‌کشی برای شستشوی خود استفاده کنند. همچنین براساس گزارش‌ها، به پناهجویان گفته شده که قرار است تعدادی از آنها به ساختمان‌هایی جدا از محل کنونی منتقل شوند و معترضان بیم آن دارند که در محل جدید، افراد محلی در جزیره مانوس، امکان و فرصت بیشتری برای حمله به آنها داشته باشند. دولت استرالیا گفته است که قوانین سختگیرانه خود را با این هدف دنبال می‌کند که موج قایق‌های حامل پناهجویان متوقف شود و دیگر، افراد بیشتری در مسیر خطرناک رسیدن به استرالیا جان خود را از دست ندهند.
مرجع : بي بي سي