به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۶۶۶۱۸
تفاوت دولت داعش با دولت عربستان در سربريدن؛

فيلمبردار گردن‌زدني زن‌سعودي دستگير شد!

گروه حوادث: نيروهاي پليس عربستان سعودي فردي را كه از مراسم اجراي حكم سربريدن يك زن، فيلمبرداري كرده بود را دستگير كردند و قرار است در دادگاه نظامي محاكمه شود!
فيلمبردار گردن‌زدني زن‌سعودي دستگير شد!
به گزارش خبرگزاري ها، اين جوان نگو‌ن‌بخت سعودي قرار است در دادگاه نظامي محاكمه شود كه احتمال صدور حكم سربريدن او نيز وجود دارد! گفتني اينكه در عربستان، گردن زدن و سربريدن مجرمان امري قانوني و مطابق با فتواي روحانيون مجاز است اما كسي حق عكس گرفتن و فيلمبرداري از آن را ندارد. اين در حاليست كه دولت اسلامي عراق و شام (داعش) در هنگام سنگسار، سربريدن و پرتاب مجرمان از بلندي (ساختمان چند طبقه) مانع فيلمبرداري و عكس گرفتن از اين مجازات‌ها، نمي‌شوند كه برخي ناظران علت اين تفاوت را ايجاد رعب و وحشت بيشتر در بين شهروندان مناطق تحت تسلط داعش ارزيابي مي‌كنند، امري كه حاكمان عربستان سعودي چندان نيازي به آن نمي بينند!

پليس و ماموران امر به معروف عربستان سعودی دو روز پيش یک زن را به حكم قاضي مكه در ملأعام در اين شهر سر بریدند. با وجود فریادهای این زن مبنی بر بیگناهی، یک مرد که لباس سنتی سعودی‌ها (دشداشه) را به تن دارد، روبنده او را كشيده و زن محكوم را همچون گوسفند روي زمين دراز كرده و سرش را با شمشیر  از بدن قطع می‌کند و براي جدايي كامل سر از تن، ضربه دوم را نيز وارد كرد. در فيلم منتشر شده كه ظاهرا با يك موبايل گرفته شده صداي فردي به گوش مي رسد كه متن حكم دادگاه را قرائت و در انتهاي فيلم نيز جسد بي سر زن نگون‌بخت را با آمبولانس به قبرستان منتقل مي كنند!

طبق آمار سازمان هاي حقوق بشري سالانه دهها فرد محكوم در عربستان در ميادين اصلي شهرهاي اين كشور و در ملاعام با شمشير ماموران امر به معروف سر بريده مي‌شوند!  اين فيلم تكاندهنده را مي‌توانيد در خبرگزاري ابنا (اهل بيت)  اينجا   ببينيد، اما از افراد زير 18 سال و همچنين به كاربران محترمي كه ناراحتي قلبي يا بيماري استرس و ... دارند تقاضا مي‌شود اين فيلم دلخراش را نبينند.