به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۶۶۷۳۹

برنامه های نیلی احمدآبادی برای دانشگاه تهران

گروه سياسي: پس از گذشت حدود هشت ماه از سرپرستی دکتر محمود نیلی احمد آبادی در دانشگاه تهران، وزیر علوم در نامه‌ای وی را به عنوان رییس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.
برنامه های نیلی احمدآبادی برای دانشگاه تهران
محمود نیلی‌احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران،که اخیرا برای ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده، در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی دانشجویان ایران (ایسنا)، اهم برنامه های خود را تشریح کرد و با اشاره به انتخاب دانشگاه تهران براساس سطح‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (IST)، به عنوان برترین دانشگاه جهان اسلام ، اظهار کرد: در سطح‌بندی جهانی دیگر نیز دانشگاه تهران در میان دیگر دانشگاه‌های ایران دارای رتبه بالایی است. وی تصریح کرد: دانشگاه تهران در جامعه علمی و در بین مسئولان، دانشگاهی معتبر و فعال در حوزه‌های گوناگون بوده و دارای روابط بین‌المللی گسترده‌ای است.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه دانشگاه تهران دارای تعداد قابل توجهی دانشجوی غیر ایرانی از بیش از 700 کشور جهان می‌باشد، گفت: این دانشگاه با سازمان‌های اجرایی تعامل خوبی در حل مسائل کشور داشته و با بسیاری از دستگاه‌های اجرایی،همکاری های مشترک دارد.

25 درصد قطب‌های علمی کشور در دانشگاه تهران فعال است

وی در همین خصوص افزود: موضوعاتی نظیر آب محیط زیست کارآفرینی، کشاورزی از جمله حوزه‌هایی است که این دانشگاه با سازمان‌های اجرایی ذی‌ربط فعالیت‌هایی را آغاز کرده است. سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به اینکه 25 درصد قطب‌های علمی کشور در دانشگاه تهران فعال است، افزود: دانشگاه تهران از جمیع جهات همچنین از جهت میزان فعالیت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی پویاست ضمن اینکه فعالیت‌های دانشجویی در زمینه‌های گوناگون، سازنده هستند.

وی در همین زمینه ادامه داد: با وجود اینکه کمبودهای زیادی وجود دارد اما فضای دانشگاه با توجه به شرایط کشور، فضای دوستانه و با نشاطی است و تعامل خوبی بین بخش‌های مختلف با دانشگاه وجود دارد. احمدآبادی با بیان اینکه طرح ساماندهی دانشگاه، نظام یکپارچه و هماهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف و ساخت موزه علم از جمله برنامه‌های در دستور کار این دانشگاه است، اظهار کرد: دانشگاه تهران در شرایط فعلی هم موقعیت خیلی خوبی دارد. اما با توجه به سیاست وزارت علوم مبنی بر اینکه دانشگاه تهران باید جزو 100 دانشگاه برتر جهان باشد، تبدیل شدن این دانشگاه به یک دانشگاه کارآفرین و اعمال تغییراتی در سیاست درونی و تعامل بیشتر و بهتر با سازمان‌های بیرون از دانشگاه، جزو برنامه های دانشگاه تهران است.

وی گسترش روابط بین‌المللی دانشگاه تهران را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای این دانشگاه دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا برای حل چالش‌های کشور از توان دانشگاه استفاده کرده و با همکاری سازمان‌های اجرایی این مسائل را برطرف کنیم که یکی از این مسائل موضوع آب بود. علاوه بر همکاری با سازمان‌های مختلف مثل وزارت نفت و نیرو ، ایجاد موسسات مشترک در این حوزه‌ها، ایجاد موسسات مشترکی در حوزه شهرسازی و همکاری با وزارت راه و شهرسازی با هدف ارائه مشاوره و مشارکت در تاسیس پارک علم و فناوری از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.
مرجع : ايسنا