به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۶۶۷۵۳

روزنامه "مردم امروز" لغو امتياز شد!

گروه سياسي: دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به طرح پرونده روزنامه مردم امروز در جلسه امروز (دوشنبه) هیات نظارت بر مطبوعات، از لغو پروانه فعالیت این روزنامه خبر داد.
روزنامه "مردم امروز" لغو امتياز شد!
علاء الدین ظهوریان امروز دوشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: در جلسه صبح امروز هیات نظارت بر مطبوعات پرونده روزنامه 'مردم امروز' بابت درج تیتر' من هم شارلی هستم' مطرح و به استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنین ماده ٢٧ این قانون ضمن لغو پروانه آن، این روزنامه به دادگاه معرفی شد. به گفته وی پرونده روزنامه وطن امروز در این جلسه مطرح و مقرر شد به این نشریه بابت اصرار به تخلف و نقض مجدد مصوبات شورای عالی امنیت ملی تذکر داده شود و مراتب به دادگاه معرفی شد.

روزنامه مردم امروز به مدیرمسئولی احمد ستاری و سردبیری محمد قوچانی فعالیت خود را از ششم دی ماه جاری آغاز کرد. این روزنامه به دلیل چاپ مطلبی در خصوص نشریه شالی ابدو با حکم دادستان دادسرای فرهنگ و رسانه 27 دی ماه جاری توقیف شد. روزنامه 'مردم امروز' به دلیل انتشار تصویر جورج کلونی با سنجاق سینه 'من شارلی هستم' و تیتر 'کلونی: من هم شارلی هستم' به دستور دادسرای رسانه و فرهنگ توقیف شد. این روزنامه تنها 19 شماره منتشر شد.

شنبه (17 دی ماه) روزنامه مردم امروز بعد از تنها 19 شماره انتشار، با حکم بازپرس شعبه 2 دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد. روزنامه مردم امروز با شعار حمایت از دولت یازدهم با مدیرمسئولی احمد ستاری و سردبیری محمد قوچانی، نخستین شماره خود را ششم دی ماه جاری منتشر کرد.