کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنتی: به جناب هاشمی نزدیکترم تا پدرم

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 29 دی

29 دی 1393 ساعت 11:28

گروه سیاسی:نه راست نه چپ و به جناب هاشمی نزدیکترم تا پدرم و عیدی کارگران چند نرخی شد اهم عناوین روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به عنوان نه راست و نه چپ، به انتخاب معاونت سیاسی وزارت کشور اختصاص داد و نوشت: دیگر یک کرسی در ساختمان فاطمی خالی نیست. امروز وزیر کشور یک نفس راحت می کشد. مقابل سیل انتقادها بالاخره یک سد گذاشت، هر چند طولانی تصمیم گرفت اما بالاخره انتخاب کرد. پس از هشت ماه یک معاون انتخاب کرد تا سیاست در وزارت کشور یک متولی داشته باشد. عکس و تیتر با عنوان به جناب هاشمی نزدیکترم تا پدرم گفت و گوی روزنامه اعتماد است با علی جنتی وزیر ارشاد. گفت و گویی خواندنی که بطور همزمان از دو طیف مختلف با وی انجام شده است.

عیدی کارگران چند نرخی شد دیگر عنوان این روزنامه است. عیدی امسال کارگران بین یک میلیون و 216 هزار تومان تا یک میلیون و 824 هزار تومان خواهد بود و این درخواست از کارفرمایان وجود دارد تا عیدی کارگران را در بهمن ماه پرداخت کنند و به سال آینده موکول نکنند.

روزنامه اعتماد با درج تیتر در صورت نهایی شدن طرح پیشنهادی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت، تهران، تقسیم می شود نوشت: آخرین پیشنهاد برای زیر و رو کردن شیوه برگزاری انتخابات هم از راه رسید، تقسیم تهران به 10 منطقه، طرحی که اگر عملی شود دیگر در تهران خبری از لیست واحد انتخاباتی نخواهد بود. حالا این پیشنهاد هم کنار دو پیشنهاد دیگر قرار می گیرد که چند هفته یی است آینده شیوه برگزاری انتخابات را با اما و اگر مواجه کرده است، طرح استانی شدن انتخابات و طرح تغییر حد نصاب رای.

تیتر دیگر این روزنامه توهین به مقدسات مقاومت را گسترش می دهد، عنوان سخنان علی لاریجانی در پنجمین کنفرانس غزه نماد مقاومت است، رییس مجلس با تاکید بر اینکه کج اندیشی در غرب را نتیجه عدم اطلاع آنان از شرایط منطقه می دانیم، گفت: غرب نتوانست ایران را از داشتن فناوری صلح آمیز هسته یی منصرف کند. به گزارش فارس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پنجمین کنفرانس غزه: نماد مقاومت، اظهار داشت: وقتی غرب به پیشوای امتی توهین می کند، آن امت را به مقابله به مثل با خودش بسیج می کند. وی افزود: کج اندیشی در غرب را نتیجه عدم اطلاع آنان از شرایط منطقه می دانیم که این کج اندیشی در سایر شوون هم وجود دارد. رییس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: موضوع غزه و حوادثی که پیرامون مظلومیت مردم فلسطین جاری بوده و هست، از جهاتی غم انگیز و از جهاتی غرور آفرین است. این ملت نستوه نه تنها هیچگاه مقابل فشارها تسلیم نشدند که مقاومت شان افزایش یافته و همین امر غرور آفرین است، این جوانان واقعا سرمشق و الگوی جوانان امروز دنیا هستند که این گونه سختی را تحمل می کنند و شهادت را می پذیرند.

وی افزود: این افتخار بسیار بزرگی است و حکایت از روشن بینی و روشن ضمیری جوانان فلسطین دارد، فشارها در غزه امروز بیشتر شده است، توهین به مقدسات مسلمانان را روا می دارند و تلاش می کنند همین مقدار مختصری که تحت توافقات صلح برای مردم فلسطین به وجود آمده، آنها را هم از دست آنان خارج کنند. شهادت فرزند عماد مغنیه در حمله اسراییل به بلندی های جولان عنوان دیگر روزنامه اعتماد است.

علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نیز پس از دیدار با هیات چینی در جمع خبرنگاران گفت: مذاکره کنندگان هسته یی در چارچوب تعیین شده حرکت می کنند.


کد مطلب: 66768

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/66768/شماره-امروز-اعتماد-دریک-نگاه-29-دی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir