به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۶۷۰۳۰
با گلزنی در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا

گوچی به تاریخ پیوست

گروه ورزشي: رضا قوچان‌نژاد با گلزنی به امارات، چهارمین بازیکن فوتبال ایران شد که سابقه گلزنی در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را دارد.
گوچی به تاریخ پیوست
گوچی در دقیقه 82 بازی ایران و بوسنی دروازه حریف را باز کرد و تنها گل تیم کی‌روش در جام جهانی را زد. او در جام ملت‌های آسیا هم مهاجم ثابت تیم ملی بود اما بعد از نمایش ضعیف مقابل بحرین روی نیمکت رفت و جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داد. با این وجود، او در دقیقه نود بازی با امارات تک گل تیم ملی را زد تا علاوه بر صدرنشینی ایران در مرحله گروهی، به چهارمین بازیکن فوتبال کشورمان تبدیل شود که سابقه گلزنی در هر دو تورنمنت جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را در کارنامه‌اش دارد. ایران در جان جهانی 1978 دو گل زد. ایرج دانایی‌فرد و حسن روشن گلزنان تیم ملی بودند. دو بازیکنی که در دوران طلایی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا هم گل زدند. روشن در جام ملت‌های سال 1976 که آخرین قهرمانی ایران در این مسابقات بود دو بار برای تیم ملی گل زد. روشن در مرحله گروهی جام ملت‌های 1980 هم دروازه بنگلادش را باز کرد. ایرج دانایی‌فرد، دیگر گلزن تیم ملی در جام جهانی 1978 در جام ملت‌های 1980 مقابل کره شمالی موفق به گلزنی شد.

حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا گلزنان ایران در جام جهانی 1998 بودند. مهدوی‌کیا با وجود درخشش در 4 دوره جام ملت‌ها و ساخت گل‌های متعدد، هیچوقت در این تورنمنت گل نزد. حمید استیلی در جام ملت‌های آسیا بازی‌های کمتری نسبت به مهدوی‌کیا انجام داد و موفقیت چندانی هم نداشت اما در سال 2000 دو بار دروازه لبنان را باز کرد. در جام جهانی 2006 هم یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده گل‌های ایران را زدند که هیچکدام در جام ملت‌های آسیا سابقه گلزنی ندارند. رضا قوچان‌نژاد بعد از حسن روشن، ایرج دانایی‌فرد و حمید استیلی، چهارمین گلزن ایران در جام جهانی و جام ملت‌های آسیاست.
مرجع : ايسکانيوز