به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۶۷۰۳۹
راه انسجام اصلاح طلبان هموار است

موسوی لاری: دنبال پدرخوانده نیستیم

گروه سیاسی: وزیرکشور دولت اصلاحات گفت: اصولگرایان به حدی در داخل خود با مشکل روبه رو هستند که نمی توانند برای اصلاح طلبان مشکلی ایجاد کنند.
موسوی لاری: دنبال پدرخوانده نیستیم
سیدعبدالواحد موسوی لاری با اشاره به لزوم وحدت و انسجام اصلاح طلبان اظهار داشت: عمده مسئله این است که اصلاح طلبان هماهنگ حرکت کنند. اگر اصل هماهنگی و انسجام باشد حتی یک نفر هم نباید از زیر چتر همگرایی خارج شود، در این میان حضور احزاب شناسنامه دار و قانونی موثر است ولو تعداد کمی هم هوادار داشته باشد. وی ادامه داد: بودن احزاب حتی کوچک بهتر از نبودنشان است، این احزاب باید جهت دار و شناسنامه دار باشند چراکه برخی تشکل ها رسمی نیستند و نسبتی با اصلاح طلبی ندارند که بحث جداگانه ای دارند. اما احزاب اصلاح طلب حتی اگر 5 نفر هم باشند باز هم وجودشان ضروری است.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به اختلافات جریان راست اشاره کرد و افزود: اصولگرایان به حدی در داخل خود با مشکل روبه رو هستند که نمی توانند برای اصلاح طلبان مشکلی ایجاد کنند، اصلاح طلبان اگر خود واقع بینانه و مبتنی با تعقل و خرد در مسیر همگرایی حرکت کنند اصولگرایان نمی توانند کاری کنند. ممکن است موانعی ایجاد شود و اما آن ها هم نمی توانند باعث عدم اتحاد اصلاح طلبان باشند.

موسوی لاری با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان در پدرخواندگی تفاوت دارند، تصریح کرد: اصلاح طلبان هیچ زمانی پدرخوانده نداشتند، اما چهره های کلیدی دارند که می توانند نقش انسجام بخشی داشته باشند. در حال حاظرمحوری ترین چهره انسجام بخش حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی است و همه گرایش های درونی جبهه اصلاحات خاتمی را به عنوان محور هماهنگی خودشان قبول دارند و وی هم نقش خود را به خوبی ایفا می کند.

وزیر کشور دولت اصلاحات درباره حضور دولتمردان در فضای انتخاباتی گفت: دولت باید مقدمات کار و بستر قانونی را فراهم کرده و در این امر نمی تواند دخالت کند دولتمردان باید از فضای قانونی و قانونگرایی حفاظت کنند، بنابراین نیازی نیست وارد بحث های سیاسی و جناحی شوند. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره لزوم همه پرسی در حوزه های مختلف کشور که چندی پیش از سوی رئیس جمهوری بیان شد، بیان داشت: همه پرسی در قانون اساسی ما به رسمیت شناخته شده و چون رسمیت دارد به معنای قانونی بودن آن است. اگر کسی بگوید این امر غیر قانونی است یا قانون نخوانده و یا توجه ندارد.

وی ادامه داد: در قانونی بودن این سخن بحثی نیست اما اینکه با چه مکانیزیم اجرا شود بحث دیگری دارد. روحانی حرف درستی می زند و می گوید قوانین لازم الاجرای کشور یا از طریق مصوبات مجلس است یا از طریق مراجعه به افکار عمومی و رفراندوم لذا کسی نمی تواند با آن مخالفت کند. عضو شاخص مجمع روحانیون مبارز به تلاش های انتخاباتی این مجمع برای انتخابات آینده اشاره و خاطرنشان کرد: حرکتی که این روزها از سوی اصلاح طلبان ایجاد شده با محوریت دبیرکل مجمع سید محمد خاتمی در حال شکل گیری است. وجود و رهبری گروه با وی بسیار تعیین کننده و مهم است.

موسوی لاری درباره ارائه مانیفستی از سوی اصلاح طلبان هم گفت: به تناسب در راستای وحدت اتفاقاتی می افتد اما مانیفست از سوی اصلاح طلبان آن چنان هم معنا ندارد، چراکه ما پروژه ای به نام انتخابات داریم و طبق قاعده راهبردهای انتخاباتی و وحدت در این کانال اعلام می شود و همه یک مسیر مشترک را طی می کنیم.
مرجع : ایسکا