کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنان طائب بیش از همه به خودش ضرر می زند

واكنش به اظهارات طائب درباره رئیس‌جمهور

آفتاب , 1 بهمن 1393 ساعت 14:38

گروه سیاسی: نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی، درباره اظهارات اخیر مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار، درباره رئیس‌جمهور و علی مطهری گفت: اینگونه صحبت‌کردن در مورد رئیس‌جمهور مملکت و شخصی چون علی مطهری در شان آقای طائب نیست. صحبت‌های ایشان به این معناست که هر کسی مطابق میل ما سخن نگفت و رفتار نکرد، فوری یک انگی به او بچسبانیم.


سخنان مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار، در حسینیه جواد الائمه با واکنش‌های بسیاری مواجه شد چراکه در سخنانی توهین‌آمیز رئیس‌جمهور را با بنی‌صدر مقایسه کرده و گفته است: «بیایید بگویید غلط کردم، احمدی‌نژاد راه درست را می‌رفت» و در ادامه نیز با لحنی اهانت‌آمیز درباره علی مطهری اظهار داشته است: «پیشنهادم این است که پزشکی قانونی، ایشان را معاینه کند، چون حرف‌هایی که می‌زند قواره ندارند. حرف باید خطی داشته باشد. شما یا حزب‌اللهی هستی، پیشنهاد حزب‌اللهی می‌دهی یا حزب‌اللهی نیستی پیشنهاد ضد حزب‌اللهی می‌دهی. ایشان در همین سخنرانی‌اش به ساپورت حمله کرده است، یعنی لباس چسبان. از ایشان سئوال می‌کنم طرفداران آقای میرحسین موسوی چه کسانی بودند؟ چه کسانی را آقای میرحسین موسوی به خیابان می‌کشید؟ همه عالم و آدم فهمیدند ساپورت‌پوش‌ها چه کسانی هستند. ماشین‌ها را که نگاه می‌کردی پر از اینها بود و آقای میرحسین موسوی اگر سر کار می‌آمد، می‌خواست این تیپ را به قدرت برساند.»

در همین راستا نجفقلی حبیبی، فعال سیاسی، ضمن انتقاد از سخنان رئیس قرار گاه عمار نسبت به علی مطهری گفت: آقای مطهری سخنانش را براساس یک‌سری معیارهای اسلامی به زبان می‌آورد و بر آن اساس داوری می‌کند. ایشان در خانواده‌ی مرحوم استاد مطهری رشد یافته و سالها بعد از شهادت پدر مشغول سازماندهی آثار استاد بوده است و بسیار عمیق در اندیشه استاد مطهری فرو رفته است و به آن مسلط است. بنابراین آزاد‌اندیشی و طرفداری از آزادی و مهم‌تر از همه حمایت از قانون و عدالت جزء خمیره فرهنگی مطهری است.

وی افزود: آقای مطهری برای رفع حصر محصورین یا هر چیز دیگری که بر خلاف قانون و موازین در کشور رخ می‌دهد، تلاش می‌کند. ایشان می‌گوید افرادی که در حصر هستند را محاکمه کنید و به دادگاه ببرید چراکه نگه داشتن این قضیه به ضرر نظام تمام می‌شود. و حرفش هم مبتنی بر قانون است. این فعال سیاسی اضافه کرد: در مورد نظر دکتر مطهری درباره پوشش خانم‌ها هم مشخص است که ایشان باید از حجاب اسلامی دفاع کند. این موضوعات تناقضی با یکدیگر ندارند و دلیلی بر بیماری نیست که آقای طائب بخواهد این‌گونه راجع به شخصی چون علی مطهری صحبت کند و بگوید باید برود پزشکی قانونی.

حبیبی تاکید کرد: ایشان چه در زمینه مسائل حجاب و چه در زمینه دفاع از حصر کاملا قانونی عمل می‌کند و مردم هم به شدت از او حمایت می‌کنند؛ نمود آن را هم در انتخابات مجلس نهم دیدیم که مردم به پای صندوق‌های رای رفتند تا فقط علی مطهری را انتخاب کنند. آقایان هیچ‌کدام حاضر نشدند ایشان را در لیست‌های خود جای دهند به همین دلیل ایشان با رای مستقیم مردم یکی از کرسی‌های مجلس را کسب نمود. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آقایانی که این همه برای حمایت از خانواده‌های شهدا تبلیغات می‌کنند چرا پس با پسر شهیدی چون استاد مطهری اینگونه برخورد می‌کنند.

وی در خصوص بخشی از سخنان طائب مبنی بر اینکه دولت از صندوق توسعه پول برداشت کرده است اظهار داشت: این قضیه را که خود مجلس حل و فصل کرد و تمام شد نمی‌دانم چرا دوباره آن را مطرح کرده‌اند. اگر هم مجلس نمی‌گفت خودشان صحبتشان را زود عوض کردند چون فهمیدن اشتباه کرده‌اند. حبیبی در پایان سخنانش با اشاره به اظهارات طائب مبنی بر اینکه دکتر روحانی راه بنی‌صدر را می‌رود گفت: اینگونه برخورد‌کردن موجب آسیب به خود آقای طائب می‌شود و اولین کسی که متضرر می‌شود خود ایشان است. آقای روحانی رئیس‌جمهور ممکلت است و در مسیری حرکت می‌کند که مقام معظم رهبری بارها از ایشان حمایت کرده‌اند و برای ما هم همان حجت است حرف آقای طائب حجت نیست. حبیبی گفت: در هر حال چون قدرت در دستان ایشان و آقایان دیگر است به راحتی می‌توانند نسبت به شخصیت‌های برجسته نظام اینگونه اظهار نظر کنند.


کد مطلب: 67042

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/67042/واكنش-اظهارات-طائب-درباره-رئیس-جمهور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir