به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۶۷۱۴۶
موسوی لاری: اصلاح طلبان دنبال پدرخوانده نیستند

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 2 بهمن

گروه سیاسی:5 سال و 91 روز حبس و دیپلماسی ظریف در هجمه های قوی عناوینی هستند که در صفحه نخست روزنامه آرمان روز پنج شنبه دیده می شود.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 2 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع 5 سال و 91 روز حبس اختصاص داد. پنج سال و 91روز حبس و پرداخت سه میلیارد و 850 میلیون تومان آنچه بود که در حکم محمدرضا رحیمی نگاشته شد. معاون اول دولت احمدی نژاد با رای شعبه11 دیوان عالی کشور به پنج سال و91 روز حبس و پرداخت دومیلیارد و 850میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. پرونده محمدرضا رحیمی بدوا در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که هیات قضایی این شعبه او را به 15سال حبس، پرداخت دومیلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم کرده بودند ولی با اعتراضی که به رای شد پرونده به شعبه11 دیوان عالی کشور رفت و این شعبه با تایید مجازات‌های رد مال و جزای نقدی، 10سال از مجازات حبس معاون اول دولت احمدی نژاد را کاهش داد.

روزنامه آرمان در عنوانی دیگر دیپلماسی ظریف در هجمه‌های قوی را بازتاب داد. آنچه امروز به عنوان مذاکره صورت می گیرد بخش اصلی ماجرا برای رسیدن به یک هدف است اما برخی اوقات حاشیه‌ها مهمتر از متن است. آخرین موضوعی که سروصدای زیادی به دنبال داشت، پیاده روی ظریف و کری یعنی وزرای خارجه ایران و آمریکا به مدت یک ربع بود؛ پیاده روی در خیابان های ژنو و بدون ابا از عکس گرفتن عکاسان و مخابره این خبر به رسانه‌های جهان! برای اولین بار بود که دو وزیر خارجه ایران و آمریکا در حال قدم زدن در انظار عمومی ظاهر می شوند که با توجه به روابط سیاسی دو کشور امری قابل توجه و بدیع محسوب می‌شود. ظریف سال ها تجربه حضور در عرصه دیپلماسی و تعامل با مسئولان کشورهای جهان را دارد. چهره اش هم همیشه بشاش است و برخی در داخل کشور این را دوست ندارند. ظریف بلد است که چگونه باید در کنار وزیرخارجه آمریکا برتری ایران را نشان دهد چنانکه پس از پیاده روی، جلوتر از او وارد محل تعیین شده می شود.

این روزنامه در خبری به لزوم پرهیز از تخلفات و برخورد قاطع با متخلفین پرداخت. حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیدار قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی اینچئون فرمودند: در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسوولین یا غیرمسوولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی، و یا علمی و صنعتی. ایشان محبوبیت ورزشکاران و قهرمانان را زمینه ساز الگو شدن آنان در میان جوانان دانستند و گفتند: هر حرکت خوب قهرمانِ ورزشکار، موجب تکثیر میلیون‌ها حرکت خوب و رواج خیر در جامعه می‌شود. مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: قهرمانی و محبوب شدن یک شمشیر دو لب است؛ اگر به لوازم آن پایبند باشیم، بسیار خوب است، اما اگر نتوانیم الزامات آن را رعایت کنیم، بسیار خطرناک خواهد بود.

موسوی لاری: اصلاح طلبان دنبال پدرخوانده نیستند تیتر دیگر روزنامه آرمان است. سیدعبدالواحد موسوی لاری وزیرکشور دولت اصلاحات با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان در پدرخواندگی تفاوت دارند، تصریح کرد: اصلاح طلبان هیچ زمانی پدرخوانده نداشتند، اما چهره‌های کلیدی دارند که می‌توانند نقش انسجام بخشی داشته باشند. درحال حاضر محوری ترین چهره انسجام بخش حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی است و همه گرایش‌های درونی جبهه اصلاحات، خاتمی را به عنوان محور هماهنگی خودشان قبول دارند و وی هم نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن خواهان برائت مهدی هاشمی هستیم، نوشت: علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی گفت: بعید است حکمی به جز برائت برای مهدی هاشمی صادر شود. وی اظهارکرد: افرادی که ادعای دیگری داشتند امروز متوجه شدند که مدرک مستدلی در اختیار ندارند. وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پرونده‌های دیگری برای مهدی هاشمی در آینده تشکیل شود تاکید کرد: بر اساس صحبت‌های قاضی سراج و قاضی مقیسه که قضاوت پرونده مهدی هاشمی را بر عهده داشتند مهدی هاشمی هیچ پرونده دیگری ندارد و با ختم این پرونده هیچ اتهام دیگری در مورد ایشان مطرح نخواهد بود.