به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۳ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۶۷۲۵۶
دوست ندارم بمانم و مسئول لغو اردوها باشم!

کی روش : باید به تهران برگردم و صحبت کنم

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید برای ماندن یا نماندن بر روی نیمکت تیم ملی باید منتظر بماند و ببیند شرایط مدنظر او برای جام جهانی 2018 روسیه فراهم می‌شود یا خیر.
کی روش : باید به تهران برگردم و صحبت کنم
کارلوس کی‌روش در یک گفتگوی تلویزیونی با صدا و سیما که در ساعت 3 بامداد به وقت استرالیا انجام شد، در مورد دیدار ایران و عراق اظهار کرد: سرنوشت این بازی که تا دقیقه 42 در اختیار ما بود، با رخ دان یک اتفاق در دقیقه 43 تغیبر پیدا کرد. البته در عین حال تمام تلاش ما بعد از رخ دادن آن اتفاق ارائه یک فوتبال تهاجمی و بازگرداندن نتیجه بود و با بهره بردن از مهره‌های جوان و آوردن آنها به زمین این اتفاق رخ داد و چند بار توانستیم نتیجه را برگردانیم، اما در نهایت ضربات پنالتی نگذاشت که ما پیروز این دیدار باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه از نتیجه بدست آمده رضای ندارد، گفت: من از این نتیجه خوشحال نیستیم. این کاش می‌شد نتیجه خوبی را پیشکش هواداران فوتبال ایران کنیم. من به بازیکنانم و عملکرد آنها افتخار می‌کنمو به آنها می‌گویم این دوستی تا
کارشناسان معمولا در حال حاضر اشاره‌ای به این ندارند که ما بازی زیبایی را شاهد هستیم یا نه؟ آنها فقط در مورد بازی رئال و بارسا این حرف‌ها را می‌زنند.
ابد بین ما ادامه پیدا می‌کند و آنها را همیشه دوست خواهم داشت. من به هواردان فوتبال ایران می‌گویم، استحقاق شما نتیجه بهتر بود از آن چه که امروز رخ داد، بود. با توجه به مشکلاتی که برای آماده سازی تیم ملی وجود داشت، عملکرد بازیکنان سبب افتخار هواداران شد.

کی‌روش با بیان اینکه ما در برابر عراقی دیدار کردیم که چندین بازی دوستانه را انجام داده بود، گفت: ما در برابر عراقی بازی کردیم که قبل از جام‌ملت‌ها 10 بازی تدارکاتی برگزار کرده است و در این میان ما فقط 2 بازی تدارکاتی داشتیم. ما درباره ژاپن، قطر و امارات حرف نمی‌زنیم. ازسال 2011 که من به ایران آمدم تیم ملی ایران 52 بازی انجام داده و تیم ملی عراق 73 بازی داشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ما یک بر صفر در برابر عراق جلو بودیم و سوار بر بازی شدیم، اما به دلیل تصمیم داور این نتیجه برای ما از دست رفت. بازیکنان جوان تیم ملی مانند سردار آزمون، پورعلی گنجی و امیری استحقاق حمایت از سوی کسانی که باید از فوتبال حمایت کنند را دارند. همان‌طور که گفتم نمی‌شود این بازیکنان جوان را به تورنومنت‌های مهم بیاوریم و بدون انجام بازی‌های تدارکاتی، انتظار کسب تجربه از آنها داشته
برخی در این سالها در ایران می‌گویند چرا علی دایی یا علی کریمی یا مهدی مهدوی کیا را در تیم ملی نداریم. باید بدانیم این‌ها دیگر نیستند و فوتبال آنها تمام شده است. ما در حال حاضر علیرضا حقیقی و سردار آزمون و پورعلی گنجی را داریم .
باشیم. در حالی بازیکنان جوانان 21 و 22 ساله عراقی تجربه 30حدود بازی را دارند، ما ما در این سن تجربه حدو 5 بازی را دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: بعضی‌ها گفتند ایران 3 بازی گروهی خود را شانسی برده است، ولی آنها نمی‌دانند شانس در فوتبال منوط به کار زیاد است. شانس این است که 10 بازیکنان جوان را به تیم ملی معرفی کرده‌ایم. شاید از نظر نتیجه توقعات برآورده نشده ولی میراثی باقی ماند که اگر فوتبال ایران بر روی این بازیکنان به صورت صحیح سرمایه گذاری کند، می‌توانند آینده فوتبال ایران ماندگار شود.

او همچنین در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در مورد اینکه برخی می‌گویند ایران زیبا بازی نمی‌کند نیز اظهار کرد: کارشناسان معمولا در حال حاضر اشاره‌ای به این ندارند که ما بازی زیبایی را شاهد هستیم یا نه؟ آنها فقط در مورد بازی رئال و بارسا این حرف‌ها را می‌زنند. برای مثال حتی در مورد لیگ ایران هم بسیاری به بازی پرسپولیس و استقلال اشاره کردند و گفتند که بازی زیبایی را شاهد نبودیم. آنهایی که در مورد زیبایی بازی تیم ملی می‌گویند باید در مورد لیگ ایران دغدغه داشته باشند. فراموش نکنیم باید ابزار بازی زیبا هم فراهم باشد. واقعیت این است که ما با توجه به بازیکنان و امکانات بازی ‌می‌کنیم.

کی‌روش افزود: هر تیمی بازیکنان خاص خود را در اختیار دارد. برای مثال هر تیمی لیونل مسی
بعضی‌ها گفتند ایران 3 بازی گروهی خود را شانسی برده است، ولی آنها نمی‌دانند شانس در فوتبال منوط به کار زیاد است. شانس این است که 10 بازیکنان جوان را به تیم ملی معرفی کرده‌ایم.
ویا شماره 10 امارات را در اختیار ندارد و درعوض ما هم بازیکنانی چون قوچان نژاد و پورعلی گنجی را در اختیار داریم و تیم‌های دیگر نیز بخاطر بازیکنان ما غبطه می‌خورند. برخی در این سالها در ایران می‌گویند چرا علی دایی یا علی کریمی یا مهدی مهدوی کیا را در تیم ملی نداریم. باید بدانیم این‌ها دیگر نیستند و فوتبال آنها تمام شده است. ما در حال حاضر علیرضا حقیقی و سردار آزمون و پورعلی گنجی را داریم . من از اینکه برخی از کارشناسان به نقایص اشاره می‌کنند، ابایی ندارم ولی چرا آنها به کمبودها اشاره نمی‌کنند؟ بیایید 14 بازی تدارکاتی مانند امارات به من بدهید و آن وقت از من انتظار داشته باشید.

سرمربی تیم ولی فوتبال ایران تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را ببینیم. تیم امارات از وقتی بازیکنانش زیر 20 سال بودند در کنار هم حضور دارند. در فوتبال هیچ شانسی وجود ندارد و باید سخت کار کرد. بازیکنان امارات با وجود اینکه بیش از 8 سال کنار یکدیکر هستند، ولی 14 بازی تدارکاتی را انجام دادند. می‌دانم برخی حرفهایی را با یک پیش زمینه مطرح می‌کنند، ولی هواداران فوتبال ایران این طور نیستند. خوشبختانه اهالی رسانه هم شرایط را می‌دانند. این دوگانگی به پیشرفت فوتبال ایران کمکی نمی‌کند. من 4 سال است که در
آنهایی که در مورد زیبایی بازی تیم ملی می‌گویند باید در مورد لیگ ایران دغدغه داشته باشند. فراموش نکنیم باید ابزار بازی زیبا هم فراهم باشد. واقعیت این است که ما با توجه به بازیکنان و امکانات بازی ‌می‌کنیم.
ایران حضو دارم و تنها شخصی که می‌گوید فوتبال ایران باید زمین چمن خوب داشته باشد خود من هستم. تنها کسی که درباره فوتبال پایه و آموزش مربیان حرف زده من بودم. من اعتقاد دارم با حمایت بیشتر تیم ملی، با من و یا بی من، خیلی بهتر می‌تواند باشد.

او با ابراز تاسف از راه نیافتن تیم ملی به مرجله نیمه نهایی، گفت: از نظر نتیجه بدست آمده بسیار ناراحت هستیم. ما باید در نیمه نهایی حاضر می‌شدیم اما مفتخر بودم که جزیی از خانواده بزرگ فوتبال ایران بوده‌ام. بازیکنانم بسیار با انگیزه و جنگ‌جویانه و با شور و اشتیاق برای گل زنی بازی کردند. البته من از جانب خودم و تک تک بازیکنان از هواداران تشکر می‌کنم، که را به خوبی حمایت کردند.

کی‌روش در مورد ادامه همکاری با فوتبال ایران نیز گفت: ما یک توافقی داریم. باید مقداری زمان بگذرد تا همه چیز مشخص شود. من باید با رییس فدراسیون فوتبال ایران دیدار کنم و صحبت‌های لازم مطرح شود.مطلب مهم من نیستم بلکه اهداف بلند مدت فوتبال ایران مهم است. باید دید افکار من با فوتبال ایران هماهنگ است یا نه، بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. اگر من جرئی از افرادی باشم که برنامه فوتبال ایران را برای آماده سازی جام جهانی 2018روسیه تهیه می‌کند، علاقه دارم که همکاری کنم ولی اگر بخواهم فقط مسئول لغو کردن اردوها و بازی‌ها دوستانه باشم، این مطلب برای من اصلا جذاب نیست.
مرجع : ایسنا

۱۳۹۳/۱۱/۰۳ ۲۳:۲۳
کیروش می تواند به فوتبال ما کمک کند لطفا از او حمایت کنید مسوولان محترم یکبار هم که شده تصمیم درست و منطقی بگیرید و این مربی را در ایران نگه دارید. (282533)
چو ایران نباشد تن من مباد...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۳ ۲۳:۵۱
ای کاش کشور من هم حداقل مثل : همین امارات تو تمامی مسایل مهم برنامه ریزی خوب و کارشناسانه داشت ( منظور در ورزش و کلیه سیاست های داخلی و خارجی بود ) ای کاششششششششششششش !!!
درود بر کیروش . (282540)
مهرداد حقیقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۳ ۲۳:۵۹
چرا آقای کیروش این حرفهارو توی ایران نمی زد و دو یا سه ماه پیش می تونست استعفا بده و بگه من با این تعداد بازی تدارکاتی نمیتونم نتیجه بگیرم و لی حالا که کار از کار گذشته و آقا تمام حق و حقوق خودش رو گرفته این ادعا رو میکنه و از طرفی در بی کفایت بودن مدیران ورزش )
که شکی نیست ولی این وسط سوء استفاده کردن آقای کیرش و طلبکار بودنش از همه جالبتره
مثل اینکه از مدیر های بی کفایت ما این یک مورد رو که خراب کن و طلبکار باش رو خوب یاد گرفته (282544)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۱:۲۵
عمو کی روش نرو... (282560)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۷:۱۷
اگر برای ما نتیجه نداشت برای او که پول داشت (282584)
یکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۰:۲۵
کی روش خوبه.
نگهش دارید.
خواهش می کنم. (282549)
بیننده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۰:۳۱
کی روش،انسان و مربی بزرگی است. (282551)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۱:۱۱
من بعنوان یک ایرانی به اقای کیروش و ایت تیم فوتبال افتخار میکنم.... 80 دقیقه دویدن با یک یار کمتر قبل از کیروش به هیچ عنوان در فوتبال ایران وجود نداشت ... کیروش باید حفظ بشه (282559)
vahid
Kuwait
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۱:۲۸
ازنتیجه ای که بدست اومدخیلی ناراحتم ولی10نفره خیلی خوب بازی کردیم اگه داوراون اشتباهونمیکردمیتونستیم تو90دقیقه برنده باشیم ازمسوولان خواهش میکنم باکی روش ادامه بدن (282561)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۱:۴۳
یه مربی مطرح و سطح بالا نمیتونه در ایران خیلی تاثیر گذار باشه
چون فوتبال خیلی کثیف و فاسد هست. خیل عظیم بازیکنایی که استعداد یابی میشن با پارتی و سفارش این و اون میان و اگر یه استعداد پارتی نداشته باشه نمیتونه بیاد تو فوتبال. پول زیاد باعث میشه تو هر چیزی فساد ایجاد بشه و این فساد باعث میشه همه چی متخل بشه. اگر از ابتدا درست استعداد یابی بشه و مبنا پارتی بازی نباشه و اینجا همه به فکر دلالی و جیب خودشون نباشن اینقدر، فوتبال ایران پیشرفت میکنه و مربی سطح بالا هم تاثیر گذاره (282562)
90
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۶:۳۸
سیستم تیمی ایشان بدرد50سال قبل میخوره .استفاده ازبازیکنان پابه سن گذاشته ؛تاکتیک یکنواخت درمقابل همه تیم ها؛هجومی بازی نکردن مگردرمواقع خیلی ضروری و..... استفاده ازمربی ایرانی بهترجواب میده (282577)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۷:۱۵
ای اقا حالا فهمیدید که چرا کریم با تیم نرفت چون از وضعیت تیم خبر داشت که به نا کجا باد می روند (282583)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۷:۳۱
واقعاتنهامربى که بازیکن سالارﻯ ﺭ ۱ ۱ ﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺭ ﺩﻩ ﻭ. ﻭﺍﻗﻌﺎً ﺗﯿﻢ ﺩﺍﺭ ﯾﻢ ﮐﯿﺮﻭ ﺑﯿﺶ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﻭ ﻣﺮﺑﯽ ﻣﻨﻈﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺍﺳﺖ (282588)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۷:۴۶
ما اگر پپ گوارديولا را هم بياوريم همين هستيم،فوتبال ما به مربي بزرگ احتياج ندارد،به برنامه ريزي درست در باشگاه ها،اصلاح زير ساخت ها، سرمايه گذاري صحيح بر روي تيم هاي پايه و سپردن مديريت فوتبال به مديران با كفايت احتياج دارد.كه آقاي كفاشيان ودارو دسته اش به اين چيز ها فكر نمي كنند. (282591)