به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۶۷۲۸۳

جدیدترین رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری

گروه اقتصادي: مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از اعلام تازه‌ترین رقم سبد هزینه معیشت خانوارهای کارگری در 15 بهمن ماه خبر داد و گفت: این رقم برای استان تهران آماده شده است و به محض جمع‌بندی نهایی اعلام خواهد شد.
جدیدترین رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری
علی خدایی گفت: کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور به شکل گروهی از ابتدای سال در حال بررسی کارشناسی و رصد وضعیت معیشت خانوارهای کارگری است و بر این اساس فرم‌های واحدی را برای به دست آوردن رقم دقیق هزینه معیشت کارگران بین تمام استانها توزیع کرده‌ایم.

وی با اشاره به ارائه جمع‌بندی ارقام سبد هزینه خانوارهای کارگری به شورای عالی کار، گفت: هدف ما به دست آوردن مصارف عمومی خانوارهای کارگری است و در کنار آن تورم سبد معیشت کارگران را نیز مدنظر داریم. مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تصریح کرد: بسیاری از کارگران ناچارند که کسری بودجه خود را با شغل دوم و سوم پر کنند، اما ممکن است عده‌ای دیگر شغل دوم یا سوم نداشته باشند و از عهده هزینه‌های معیشت بر نیایند و به سختی گذران زندگی کنند.

خدایی با بیان اینکه آخرین رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری در استان تهران آماده شده است، گفت: این رقم را تا قبل از جمع بندی نهایی اعلام خواهیم کرد و به تمام استانها مهلت دادیم که گزارش خود را تا 10 بهمن ماه به کانون اعلام کنند که در 15 بهمن ماه به اطلاع عموم خواهیم رساند.
مرجع : ايسنا