به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۶۷۳۰۲
تحریم ایران لغو شود، نفت گران می شود

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 4 بهمن

گروه سیاسی: شاه رفت و بازتاب گسترده یک نامه عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 4 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به خبر شاه رفت اختصاص داد و نوشت: عبدالله ششمین پادشاه عربستان و دوازدهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود درگذشت. خبری که از دو هفته پیش به صورت شایعه منتشر شده بود و همین شایعه واکنش های زیادی را به همراه داشت. اما سرانجام دیروز دربار عربستان طبق بیاینه ای مرگ عبدالله را به طور رسمی اعلام کرد. طبق بیانیه دربار عربستان شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز آل سعود بر اساس قانون اساسی به عنوان پادشاه عربستان شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز آل سعود به عنوان ولیعهد معرفی شدند. دیروزعصر خاکسپاری عبدالله طی مراسمی با حضور سران کشورهای مختلف از جمله آمریکا و منطقه انجام شد. در ایران نیز رئیس جمهور و آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی درگذشت پادشاه عربستان را تسلیت گفتند. مراسم خاکسپاری ملک عبدالله عصر دیروز برگزار شد. پیش از خاکسپاری در مسجد جامع امام ترکی ریاض بر پیکر عبدالله نماز خوانده شد. پس از نماز، پیکر ملک عبدالله بر دستان پسران و اعضای خانواده اش تشییع شد و در قبرستان «العود» که مخصوص پادشاهان این کشور است در ریاض به خاک سپرده شد.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبر بازتاب گسترده یک نامه پرداخت و نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار بخش هایی از نامه حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: رهبر ایران به جوانان غربی توصیه کرد تا شناختی بی واسطه و بدون توجه به رسانه ها از اسلام به دست بیاورند و این دین را با استناد به حوادث تروریستی اخیر در پاریس قضاوت نکنند و از دیدگاه خودشان به شناخت برسند.این خبرگزاری به نقل از رهبر معظم انقلاب اضافه کرده است: من به شما نمی گویم که برداشت من یا تلقی دیگری از اسلام را بپذیرند بلکه تنها از شما می خواهم اجازه ندهید با چهره پردازی های غلط و سخیف بین شما و واقعیت امکان داوری بی طرفانه را از شما سلب کنند و اجازه شما را در مرزهای ساختگی خود و تصویری که از تروریست ها به عنوان نماینده اسلام نشان داده اند محصور کنند.

همچنین روزنامه صهیونیستی ها آرتص ضمن انتشار بخش هایی از متن نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی نوشت: آیت الله علی خامنه ای از جوانان اروپا و شمال آمریکا خواست تا برای رسیدن به درکی درست از اسلام به سراغ منابع اولیه بروند، قران بخوانند و به داستان پردازی های مغرضانه ضد اسلام استناد نکنند. رهبر ایران در این نامه به حادثه تروریستی اخیر در پاریس اشاره و تاکید کرد: اجازه ندهید که عاملان این حملات اعمال خود را به عنوان چهره اسلام به شما بشناسانند.

این روزنامه خبر از خواب های کارتونی تا کارتن خوابی را بازتاب داد و نوشت: در حالی که امیدها و آرزوهای طیف وسیعی از زنان جامعه با تصور ادامه تحصیل و کسب مراتب اجتماعی بالاتر تصویر می شود، در طول چند سال اخیر تعداد زنان کارتن خواب افزایش قابل توجهی داشته است؛ به گفته معاون رییس جمهور در تهران 500 زن کارتن خواب وجود دارد، در حالی که چهار سال قبل تعداد زنان کارتن خواب 200 نفر بود. شاید بیراه نباشد اگر مهمترین موضوع مربوط به مسایل زنان در ایران را شرایط اقتصادی-اجتماعی تلقی کنیم. زیرا در واقع چنان که گفته شد با تمهیداتی حاکمیتی وضعیت بهداشت و سلامت زنان، موضوع حقوق و حمایت های اجتماعی-خانوادگی زنان و.... نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری دارد. با این وجود هنوز در بخش اقتصادی و اشتغال موارد مهمی وجود دارد که نیازمند رسیدگی جدی و فرایند محور دولت است.

روزنامه ابتکار با انعکاس خبر تحریم ایران لغو شود، نفت گران می شود، نوشت: وزیر نفت با بیان اینکه سقوط قیمت نفت تاثیری بر روند ساخت 8 مینی پالایشگاه های میعانات گازی ایران ندارد، گفت: با لغو تحریم ایران، روند قیمت جهانی نفت معقول و منطقی خواهد شد.

بیژن زنگنه در پاسخ پرسشی مبنی بر آیا با سقوط قیمت جهانی نفت و نفتا احداث هشت مینی پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دارای توجیه اقتصادی است؟ گفت: کاهش قیمت جهانی نفت تاثیری بر توجیه اقتصادی احداث این پالایشگاه های میعانات گازی ندارد و قطعا روند ساخت این پالایشگاه ها مطابق با برنامه زمان بندی پیش می رود.