به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۶۷۳۰۳
خروج بانک تجارت از تحریم اتحادیه اروپا

شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 4 بهمن

گروه سیاسی: نگذارید تروریست ها را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند،تشییع پرشکوه121 شهید دفاع مقدس در اهواز و راهپیمایی نمازگزاران جمعه سراسر کشور در دفاع از ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز شنبه محسوب می شود.
شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 4 بهمن
این روزنامه تیتر یک را با عنوان نگذارید تروریست ها را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند، اختصاص داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حوادث اخیر فرانسه، در نامه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، تاکید کردند: ... در واکنش به سیل پیش داوری ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی واسطه از دین اسلام به دست آورید. سخن من با شما درباره ی اسلام است و به طور خاص، درباره ی تصویر و چهره ای که از اسلام به شما ارایه می شود. از 2 دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریبا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره گیری از آن، متاسفانه سابقه ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمی خواهم به هراس های گوناگونی که تاکنون به ملت های غربی القا شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می بینید که در تاریخ نگاری های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزورانه دولت های غربی با دیگر ملت ها و فرهنگ های جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده داری شرمسار است، از دوره ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محققین و مورخین شما از خونریزی هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیت و قومیت در جنگ های اول و دوم جهانی صورت گرفته، عمیقا ابراز سرافکندگی میکنند...

روزنامه اطلاعات با برجسته کردن موضوع تشییع پرشکوه121 شهید دفاع مقدس در اهواز، نوشت: پیکر پاک 121شهید تازه تفحص شده در کشور عراق پس از ورود از مرز شلمچه، عصر پنج شنبه در آیینی با حضور جمعی از مردم، خانواده های شهدا، مسوولان استانی و محلی و فرماندهان نظامی و انتظامی در اهواز تشییع شدند. مردم شهید پرور و انقلابی اهواز بار دیگر با حضور گسترده در این مراسم خاطرات هشت سال دفاع مقدس را در اذهان عمومی زنده کردند و با تشییع پیکر این عزیران از فلکه دوم کیانپارس تا حسینیه ثارالله بار دیگر با شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

این روزنامه به انعکاس موضوع راهپیمایی نمازگزاران جمعه سراسر کشور در دفاع از ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، پرداخت: شرکت کنندگان در نماز جمعه تهران همزمان با سراسر کشور با برگزاری راهپیمایی در محوطه مصلی تهران، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، لبیک یا محمد (ص)، سکوت در برابر اهانت خیانت است خیانت، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ، ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای و ما عاشق محمدیم پیرو راه احمدیم را سردادند. راهپیمایان در شهرهای مختلف از جمله زنجان، مشهد، قم، اصفهان این نوع حرکات ناشایست را حاصل جهل عده ای نسبت به آموزه های دینی پیامبر اعظم الهی دانستند.

ملک عبدالله در 91 سالگی درگذشت؛ سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان شد، تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی پس از تحمل سال ها بیماری سرانجام در سن 91 سالگی درگذشت. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش کرد که دیوان سلطنتی با انتشار بیانیه ای خبر مرگ عبدالله را تایید و اعلام کرد، با نهایت حزن و اندوه، اعلیحضرت سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد و همه افراد خاندان و امت، خبر فوت خادم الحرمین ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود را که ساعت یک بامداد روز جمعه 3 ربیع الثانی 1436 درگذشت، اعلام می کند. گفتنی است  مجتهد فعال توییتری که به انتشار اخبار محرمانه خاندان سعودی مشهور است، بامداد جمعه گفته بود که ملک عبدالله ساعت 18 روز پنجشنبه درگذشته است.ساعاتی قبل از آن نیز مجتهد از آماده باش خاموش در گارد ملی عربستان خبر داده و اعلام کرده بود که متعب بن عبدالله رییس گارد، یک نماینده به هر یگان گارد فرستاده است تا آنان در آماده باش کامل باشند.

این روزنامه با انتخاب موضوع بانک تجارت وخطوط کشتیرانی ایران از تحریم اتحادیه اروپا خارج شد، نوشت: دادگاه عمومی اتحادیه اروپا رای به خروج بانک تجارت از فهرست تحریم های این اتحادیه داد. علی حسنانی معاون مدیرعامل بانک تجارت اعلام کرد: این رای دربرگیرنده آزادسازی تمام دارایی های این بانک در کشورهای اروپایی و رفع محدودیت از انجام عملیات بانکی توسط بانک تجارت در قلمرو اتحادیه اروپا خواهد بود.